  • 11. Data: 2009-02-05 17:34:00
    Temat: Re: Sprawa dla elektryka
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-02-05 10:56, Niejaki/a szwagier bedac w stanie
    euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

    > Podkreslam ze prad na kranach wystepuje nawet po odlaczeniu zasilania
    > calego mieszkania a jdnoczesnie jst wywolany uruchomieniem termy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zaraz, bo czegos tu nie rozumiem - jesli tak jak napisales jest
    odlaczone zasilanie calego mieszkania to jakim cudem uruchamiasz ta terme ?

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 12. Data: 2009-02-05 22:28:17
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > A ja bym sprawdził gniazdko.
    > Pewnie dochodzą dwa przewody, a w gniazdku N i PE są połączone.
    > Kran jest uziemiony więc "podłączony". I w ten sposób mamy prąd w kranach.
    > Taka jest moja teza, no ale niech się elektrycy wypowiedzą. Tylko zadziwia
    > mnie to że odłączenie wszystkiego nie zmienia sytuacji. No ale różne cuda
    > widziałem w starych ew. "odnawianych" instalacjach elektrycznych. Nagorzej w
    > starych blokach z wielkiej płyty. Kabel jak stary płaski antenowy tylko
    > węższy na środku gwóźdz któy może nie od razu ale po latach robi krecią
    > robotę.

    Nie ma gniazdka, zasilanie jest doprowadzone do zaciskow w podgrzewaczu,
    rowniez na 100% nie ma nic wbitego ani wkreconego na trasie przewodu
    (tablica bezpiecznikowa znajduje sie 2,5 metra od podgrzewacza, przewody
    w peszlu, pomiedzy bezpiecznikami a pogrzewaczem nie ma laczenia)

    szwagier

  • 13. Data: 2009-02-05 22:33:32
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Jeśli po odłączeniu prądu na pietrze nadal jest napięcie w kranie, to może
    > przebicie jest na parterze.
    > Sprawdz czy to samo sie dzieje przy odlaczeniu glownego bezpiecznika.

    Ok, nastepnym razem sprobuje (mam nadzieje ze nie predko)
    Tylko pytanie:
    Gdzie szukac problemow jesli:
    a) Odlaczenie zasilania dla calego budynku spowoduje zanik napiecia na
    kranie?
    b) Odlaczenie zasilania dla calego budynku NIE spowoduje zaniku napiecia
    na kranie?

    W ogole to dziekuje wszystkim za szukanie rozwiazania, dotychczas
    slyszalem tylko "nie ma mozliwosci zeby wystepowalo zjawisko jakie pan
    opisuje".

    szwagier

  • 14. Data: 2009-02-05 22:40:32
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Czyli tak, napiecie sie samo pojawia i znika mimo rozlaczenia calego
    > obwodu... Moze ma to jakis zwiazek z
    > urzadzeniami poza Twoim mieszkaniem? Źle zerowana pralka, zmywarka na
    > dole? lodowka? hydrofor?

    Trudno powiedziec, teoretycznie instalacja elektryczna dla calego pietra
    podzielona jest na kilka obwodow, z czego kuchnia i lazienka pracuja na
    odzielnych obwodach, a podgrzewacz ma swoj oddzielny trojfazowy.
    Hydrofor jest w piwnicy, zasilany z parteru, nie jest podlaczony do
    isntalacji wodnej w TEJ lazience (dostarcza wode ze studni do podlewania
    ogrodu i splukiwania wody w toaletach)

    Tak sobie mysle ze wspolne dla wszystkich obwodow na pietrze bedzie
    tylko zero....

    szwagier

  • 15. Data: 2009-02-05 23:43:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    1. Czy instalacja elektryczna i wodna są nowe, czy były niedawno wymieniane
    ?
    2. Czy instalacja wodna była wymieniana
    3. Czy instalacja jest wykonana jako TN-S tzn. od skrzynki rozdzielczej
    biegną 3 przewody: faza, neutralny (zero), ochronny ?
    4. Czy bojler podłączony jest z obwodem ochronnym (bolcem w gniazku lub w
    inny sposób np. poprzez szynę ochronną - bednarkę) ?
    5. Czy obwód ochronny w skrzynce rozdzielczej lub licznikowj jest uziemiony
    ?
    6. Czy instalacja posiada zerowanie tzn w gniazdkach bolce ochronne
    połączone z przewodem zerowym (neutralnym) ?
    7. Czy przebicie występuje tylko po zaniku i ponownym pojawieniu się wody w
    instalacji ?
    8. Czy do instalacji wodnej jest jeszcze dołączone oprócz bojlera jakieś
    inne urządzenia elektryczne (ogrzewacz przepływowy, kocioł gazowy lub inny
    sterowany elektronicznie, pompa cyrkulacyjna, pompa CO) ?
    9. Czy instalacja wodna jest spięta galwanicznie z instalacją CO (np.
    poprzez zamontowany na stałe zawór dopełniający wodę w instalacji CO ?
    10. Podaj mi producenta oraz tyb tego bojera.

  • 16. Data: 2009-02-06 08:56:28
    Od: "Jackare" <...@p...de.sp>

> [...]
    > kranie?
    > b) Odlaczenie zasilania dla calego budynku NIE spowoduje zaniku napiecia

    Ja bym się skupił na pkt. b), bo a) jest dość ewnidentne i wskazuje na
    jakieś przebicie z fazy (faz)
    Poprzez odłączenie rozumiem tu wyłączenie bezpieczników a bezpieczniki są
    tylko na przewodach fazowych.
    Jeżeli napięcie na kranie nadal by było, trzeba szukać w przewodach N i PE
    (lub PEN) - a na początek odłączyć w rozdzielni przychodzący przewód N i
    sprawdzić czy dalej takie cuda się dzieją.
    Jeżeli masz napięcie na kranie - sprawdź w tym momencie inne elementy
    uziemione, np rury gazowe, obudowy kuchenki gazowej, pralki itp.

    Absolutnie tego nie polecam tego ale można takie zwarcia i doziemienia
    zlokalizować metogą "wybuchową" - tak jak się to robi na kopalniach. Przewód
    który wykazuje doziemienie izoluje się i podłącza do innej fazy niż sąsiedni
    przewód w kablu - w miejscu zwarcia pokazuje się piękny łuk- wszystko się
    upala i wiadomo gdzie naprawiać. Tam jest zdecydowanie łatwiej bo po primo
    robi się to na napięciach rzędu 6 kV a po secundo jest ciemniej i "wybuch"
    widać. Oczywiście metoda ta - jak najbardziej nielegalna i sprzeczna z BHP
    jest z powodzeniem na co dzień stosowana.

    Rzeczy o których piszesz mogą też mieć miejsce jeżeli dajmy na to jest to
    budynek wielorodzinny i ktoś kradnie prąd przez odłączenie przewodu N i
    podłączenie się zamiast tego do jakichś uziemionych elementów, np rur
    wodnych.

    Niemniej jednak cokolwiek zrobisz cholernie uważaj- spróbuj zasilić
    ogrzewacz z innego punktu instalacji i sprawdzaj czy napięcie nadal się
    pojawia.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2009-02-06 13:55:57
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Jacek "Plumpi" pisze:
    > 1. Czy instalacja elektryczna i wodna są nowe, czy były niedawno wymieniane
    > ?
    Pietro - w miare nowe (10 lat)
    Parter - STARE
    > 2. Czy instalacja wodna była wymieniana
    Na parterze - czesciowo
    > 3. Czy instalacja jest wykonana jako TN-S tzn. od skrzynki rozdzielczej
    > biegną 3 przewody: faza, neutralny (zero), ochronny ?
    Czesc obwodow tak (gniazdka elektryczne TAK, oswietlenie NIE,
    podgrzewacz wody TAK - 3 fazy, 5 przewodow)
    > 4. Czy bojler podłączony jest z obwodem ochronnym (bolcem w gniazku lub w
    > inny sposób np. poprzez szynę ochronną - bednarkę) ?
    TAK
    > 5. Czy obwód ochronny w skrzynce rozdzielczej lub licznikowj jest uziemiony
    > ?
    Nie wiem, zakladam ze tak.
    > 6. Czy instalacja posiada zerowanie tzn w gniazdkach bolce ochronne
    > połączone z przewodem zerowym (neutralnym) ?
    NIe wiem
    > 7. Czy przebicie występuje tylko po zaniku i ponownym pojawieniu się wody w
    > instalacji ?
    Trudno powiedziec, na pewno wystepuje po przerwie w dostawie wody,
    natomiat wczoraj takiej przerwy raczej nie bylo.

    > 8. Czy do instalacji wodnej jest jeszcze dołączone oprócz bojlera jakieś
    > inne urządzenia elektryczne (ogrzewacz przepływowy, kocioł gazowy lub inny
    > sterowany elektronicznie, pompa cyrkulacyjna, pompa CO) ?
    NIE

  • 18. Data: 2009-02-06 15:28:55
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > 10. Podaj mi producenta oraz tyb tego bojera.

    Sorry. Podgrzewacz przeplywowy Biawar Kaskada OP-18

    szwagier

  • 19. Data: 2009-02-07 09:46:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy ktos ma jakis pomysl, zanim jakis wiekszy kop definitywnie odbierze mi
    > szanse na czytanie grupy?

    1. Zacznijmy od tego, ze pewnie kopie nie tak jak pelne 230 tylko slabiej?
    2. Napiecie pojawia sie i znika.
    3. Zero masz wspolne z sasiadem na dole?

  • 20. Data: 2009-02-07 16:32:05
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Marek Kutyla pisze:
> [...]
    > Zaraz, bo czegos tu nie rozumiem - jesli tak jak napisales jest
    > odlaczone zasilanie calego mieszkania to jakim cudem uruchamiasz ta terme ?

    Ehhh..przyczyna-skutek?
    Uruchomienie sie termy wywoluje prad na kranach?I nie znika pomimo
    odlaczenia zasilania calego pietra?

    szwagier