  • 41. Data: 2011-10-12 04:32:22
    Temat: Re: Sprawdzone drewno w okolicy Katowic
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wygląda na trociny, 10kg za niecałe 8zł. Pali się ładnie.

    Z tą ceną, to jeżeli do palenia raz na miesiąc w romantyczny wieczór, to
    ok, ale jak do opalania - nawet awaryjnego - to koszmarnie drogo !

    Policzmy...
    Niech ten brykiet ma nawet 20 MJ/kg wartości opałowej - co jest i tak
    zawyżoną wartością, bo nie wierzę w takie cuda - to przy sprawności
    kominka na poziomie 20 - 30 proc z każdego kg uzyskamy 4 do 6 MJ
    rzeczywistej energii do domu.

    Ile wtedy kosztuje 1 kWh?

    1 kWh = 3,6 MJ, zatem mamy zaledwie może 2 kWh za 80 groszy, czyli 1 kWh
    kosztuje ok 40 groszy.

    Jeżeli przyjmiemy, że dom kolegi będzie potrzebował średniu 60 - 80 kWh
    na dobę w zimie, to wyjdzie nam, że ogrzewanie będzie kosztowało w
    okolicach 25 - 30 zł/dzień, czyli cały sezon zamknie się kwotą ok 6 tys.
    To tanio nie jest, a założenia jak dla mnie są dość optymistyczne i nie
    bierzemy pod uwagę CWU...

    To już lepiej udać się do jakiegoś tartaku i kupić od nich odpadki
    poprodukcyjne - o ile coś mają, bo teraz to schodzi jak świeże bułeczki :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 42. Data: 2011-10-12 07:03:09
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam

    > Wygląda na trociny, 10kg za niecałe 8zł. Pali się ładnie.

    Ten akurat pali sie ladnie i dlugo - twarde zbite kostki
    nie rozwalaja sie w rekach, nie zostaje duzo popiolu,
    generalnie polecam palic mieszajac je z drewnem.
    Co zas do samego pomyslu opalania kominkiem ;-))
    Trzymam kciuki za terminowe podłączenia gazu ;-)))))))

    pozdrawiam
    Adams

  • 43. Data: 2011-10-12 07:11:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.10.2011 09:03, Adams pisze:

    > Co zas do samego pomyslu opalania kominkiem ;-))

    U mnie działa :D

  • 44. Data: 2011-10-12 16:44:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-12 06:32, Robert G wrote:
    > Z tą ceną, to jeżeli do palenia raz na miesiąc w romantyczny wieczór, to
    > ok, ale jak do opalania - nawet awaryjnego - to koszmarnie drogo !

    I dlatego szukam taniej. Tak się pechowo złożyło że schną mi jeszcze
    tynki i wilgotnośc w domu jest ogromna. Kupując drewno wczesniej miałbym
    teraz zassaną przez nie wodę. Dlatego nie mam składu.

  • 45. Data: 2011-10-12 16:47:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-12 09:03, Adams wrote:
    > Trzymam kciuki za terminowe pod??czenia gazu ;-)))))))

    Dowiedziałem się wlasnie, że w mojej gazowni obowiązują słuszne reguły
    rodem z PRLu, czyli: trzeba pogadać z kim trzeba i jakoś to załatwić. To
    pewno z powodu niewidzialenj ręki rynku - mogę mieć gaz od nich albo nie.