  • 1. Data: 2013-11-11 20:44:00
    Temat: Stan surowy na zimę
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dom jest z pianobetonów. Za parę dni będzie zadaszony i robimy przerwę
    zimową. Majster radzi, żeby otworów okiennych i drzwiowych nie zaślepiać
    na zimę folią, bo "ma deszcz i śnieg padać, a potem ma to schnąć". Ja
    bym z kolei chętnie to uszczelnił.
    Co radzicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-11-11 21:23:32
    Temat: Re: Stan surowy na zimę
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Co radzicie?

    Majster ma rację,
    niech sobie tam wiatr hula do woli!

  • 3. Data: 2013-11-12 09:12:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.11.2013 20:44, Jacek wrote:
> [...]
    > drzwiowych nie zaślepiać na zimę folią, bo "ma deszcz i śnieg
    > padać, a potem ma to schnąć". Ja bym z kolei chętnie to uszczelnił.
    Dobrze sie wywietrzy i przy okazji fajnie wyschnie.
    Mozesz nie uszczelniac, albo uszczelnic czesciowo.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2013-11-12 11:47:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > na zimę folią, bo "ma deszcz i śnieg padać, a potem ma to schnąć". Ja bym

    Czy pianobeton to beton komórkowy?

    Jeśli tak to problemem są tylko miejsca przyszłych parapetów. Śnieg leży
    słońce świeci topi się i woda wnika w ścianę, później zamarza i...
    najczęściej nic się nie dzieje. Teoretycznie beton komórkowy ma
    mrozoodporność na poziomie kilkanaście cykli zamarzania. W praktyce niektóre
    domy stoją latami i nic im nie jest, ale bywa i tak że woda wnika na 1cm
    zamarza i ten 1cm się odspaja.

    Ja u siebie miejsca parapetów po prostu zagruntowałem by woda nie wnikała w
    ścianę i tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-11-12 18:20:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-12 11:47, Ergie pisze:
    > Czy pianobeton to beton komórkowy?
    Tak.
    Inaczej siporeks, czy jak to potem zniekształcono do suporeks, a teraz
    nawet "suporek".
    Jacek