  • 1. Data: 2011-02-13 17:40:21
    Temat: Sterownik pomp co
    Od: Miki <m...@g...com>

    Witam wszystkich
    Poszukuję sterownika do centralnego ogrzewania, który mierzyłby
    temperaturę w 6 lokalach i w zależności od nastawionej temperatury i
    pory dnia załączał właściwą pompę co. Byłoby idealnie, gdyby potrafił
    obsłużyć jeszcze ładowanie bojlera cwu.
    Jest jakieś gotowe rozwiązanie na rynku?
    Zastanawiałem się nad zrobieniem jakiegoś sterownika na
    mikroprocesorze, ale chyba za dużo mi to zajmie czasu...
    Pozdrówka
    Miki

  • 2. Data: 2011-02-13 19:20:40
    Temat: Re: Sterownik pomp co
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 18:40, Miki pisze:
> [...]
    > Zastanawiałem się nad zrobieniem jakiegoś sterownika na
    > mikroprocesorze, ale chyba za dużo mi to zajmie czasu...

    To są grzejniki czy podłogówka?
    Jeśli grzejniki to zawory i głowice termostatyczne na grzejnikach i
    pompa, która wykryje, że się wszystkie zamknęły (np. Grundfoss alpha 2).

    M.

  • 3. Data: 2011-02-13 20:20:17
    Od: Miki <m...@g...com>

    > To są grzejniki czy podłogówka?
    > Jeśli grzejniki to zawory i głowice termostatyczne na grzejnikach i
    > pompa, która wykryje, że się wszystkie zamknęły (np. Grundfoss alpha 2).

    2 obiegi podłogówki (razem 12 pomieszczeń), 2 obiegi grzejnikowe (23
    grzejniki, kilka w pomieszczeniach z podłogówką), 2 nagrzewnice (2
    oddzielne pomieszczenia warsztatowe).
    Pomiar temperatury będzie dokonywany w kilku reprezentatywnych
    pomieszczeniach dla danego obiegu (najzimniejszych) czyli w 10-11
    miejscach.
    Myślałem o termostatach ściennych (właśnie takich od podłogówki) ale w
    każdym obiegu są conajmniej 2 pomieszczenia "priorytetowe", a taki
    czujnik może tylko zmierzyć w jednym punkcie.
    Opcjonalnie można założyć w każdym takim pomieszczeniu sterowniki
    podtynkowe, które włączałyby wspólną pompę przez jakiś przekaźnik, ale
    to już jest komplikacja no i koszt - 10 sterowników niech tylko po 200
    zł...
    Wymiana pomp nie wchodzi w grę - koszt byłby zbyt duży.
    Generalnie chodzi o ograniczenia zużycia ciepła i prądu - pompy nie
    muszą pracować w określonych godzinach, no chyba że jest za zimno w
    pomieszczeniu (np. ktoś zostawił otwarte okno)
    Pozdrawiam
    Miki

  • 4. Data: 2011-02-13 20:57:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 21:20, Miki pisze:

    > 2 obiegi podłogówki (razem 12 pomieszczeń), 2 obiegi grzejnikowe (23
    > grzejniki, kilka w pomieszczeniach z podłogówką), 2 nagrzewnice (2
    > oddzielne pomieszczenia warsztatowe).

    Podłogówkę reguluje się temperaturą zewnętrzną. Grzejniki zaworami
    termostatycznymi. Do tego musisz mieć pompę, której nie zatrzesz
    zamykając wszystkie głowice.

    > Myślałem o termostatach ściennych (właśnie takich od podłogówki) ale w
    [...]
    > Wymiana pomp nie wchodzi w grę - koszt byłby zbyt duży.

    Uważasz, że jedna pompa kosztuje taniej niż twoja elektronika?

    M.

  • 5. Data: 2011-02-13 21:08:22
    Od: "kurdebalans" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > To są grzejniki czy podłogówka?
    > Jeśli grzejniki to zawory i głowice termostatyczne na grzejnikach i
    > pompa, która wykryje, że się wszystkie zamknęły (np. Grundfoss alpha 2).

    Rozumiem, że nie chcesz stabilizować temperatury w pomieszczeniach bo to
    masz już jakoś rozwiązane.

[...]

    Myślę że temu podoła tylko sterownik na mikrokontrolerze.
    Sterowanie z dokładnością do każdego grzejnika/pomieszczenia z indywidualnym
    nastawem temperatury w każdym pomieszczeniu, z podtrzymaniem minimalnej
    temperatury i sterowaniem czasowym. Wykryje też zostawione otwarte okno i
    podniesie alarm. Obsłuży priorytety
    Regulacja dwustanowa.
    Potrzebne są elementy wykonawcze czyli elektrozawory.(nie wieem czy są tanie
    i czy są w ogóle)

    Popytaj na grupie elektronika.
    X.x.

  • 6. Data: 2011-02-14 06:06:02
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

[...]

    http://www.dempan.pl/pl/hr20-glowica-termostatyczna-
    programowalna-t7720-t-42.html
    do grzejnikow cos takiego uzylem
    po ok 80zł

    do podlogowki zawory z silownikami
    i regulator pokojowy

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-02-14 07:13:31
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
[...]

    Zobacz ofertę firmy Primadom na allegro, moze Ci będzie pasował

    pozdr
    p.