  • 1. Data: 2011-02-12 17:11:07
    Temat: kolki rozporowe >25cm?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    musze przymocowac skrzynkę energetyczną do ściany budynku która sklada sie z
    gazobetonu, na nim klej, styropian 20cm znow klej i na koncu tynk
    silikatowy. Pytanie: jak zamontować coś do ściany zeby nie trzymało się
    jedynie elewacji?
    nie znalazlem dluzszych kolkow 16cm...

    obciążenia generalnie będą niskie bo całość ważyć będzie max 5kg ale dla
    zasady nie chcę by trzymało się elewacji.
    myslalem o prętach gwintowanych wpuszczonych w scianę z użyciem kleju
    montazowego ale mam pewne obawy ze wejdzie to w reakcje ze styropianem
    (rozpuszczalniki). niby można jeszcze napchać tam kleju do styropianu ale
    nie wydaje mi sie ze bedzie sie to trzymac...

    --
    ---------- sirapacz -------------
    Zdeklarowany fiaciarz:)

  • 2. Data: 2011-02-12 17:44:56
    Temat: Re: kolki rozporowe >25cm?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gut napisał:

    > nie znalazlem dluzszych kolkow 16cm...

    Możesz wbić do ściany po nawierceniu otworów, kołki drewniane i do nich
    na wkręty zamocować skrzynkę..
    pozdr
    Robert G

  • 3. Data: 2011-02-12 17:49:56
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ij6eva$561$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    Pręt gwintowany na wylot ściany, a z drugiej strony podkładka i nakrętka lub
    nieco droższe rozwiązanie to kotwy chemiczne - dwuskładnikowa, żywiczna masa
    wyciskana z tuby lub w postaci szklanego naboju wkładanego do otworu, który
    zostaje rozbity wbijanym prętem.
    W styropianie nasuwasz na ten pręt kawałki rurek plastikowych np. z
    plastikowych rur hydraulicznych o długości równej grubości styropianu, które
    tworzą dystans i powodują przniesienie nacisku na ścianę zamiast na
    elewację.
    Zamiast tulei dystansowych możesz użyć nakrętek i podkładek, które zostana
    skontrowane drugim zestawem podkładki i nakrętki w skrzynce.

  • 4. Data: 2011-02-12 17:58:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    >w wiadomości >news:ij6eva$561$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >generalnie będą niskie bo całość ważyć będzie max 5kg ale dla zasady nie
    >chcę by trzymało się elewacji.

    http://www.fischercentrum.pl/images/stories/fischer/
    pdf/katalogfischer2008%2092.pdf

  • 5. Data: 2011-02-12 19:37:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2011 o 18:11:07 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie z gazobetonu, na nim klej, styropian 20cm znow klej i na koncu tynk
    > silikatowy. Pytanie: jak zamontować coś do ściany zeby nie trzymało się
    Kotwy, kupisz 25cm i to wystarczy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-02-12 21:06:43
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-02-12 18:11, Michał Gut pisze:
> [...]
    > (rozpuszczalniki). niby można jeszcze napchać tam kleju do styropianu
    > ale nie wydaje mi sie ze bedzie sie to trzymac...

    Tylko kotwy z rurką
    możesz wtedy uzyskać dowolny dystans od betonu a nawet od tynku.
    ja w ten sposób zamontowałem na styropianie "kołowrotek" na sznurki do
    suszenia prania.
    jest prześwit pomiędzy podstawą kołowrotka a tynkiem i siedzi mocno od
    kilku lat. (pranie też swoje waży)

  • 7. Data: 2011-02-12 21:12:10
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-02-12 22:06, gary pisze:

> [...]
    > suszenia prania.
    > jest prześwit pomiędzy podstawą kołowrotka a tynkiem i siedzi mocno od

    poszukaj tutaj

    http://www.wiking.krakow.pl/kolki-kotwy.html

  • 8. Data: 2011-02-13 07:18:07
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

> [...]
    > (rozpuszczalniki). niby można jeszcze napchać tam kleju do styropianu
    > ale nie wydaje mi sie ze bedzie sie to trzymac...

    sa kołki 25cm w castoramach

  • 9. Data: 2011-02-13 08:52:55
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 12 Lut, 18:11, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > gazobetonu, na nim klej, styropian 20cm znow klej i na koncu tynk
    > silikatowy. Pytanie: jak zamontować coś do ściany zeby nie trzymało się

    Kupowalem tu:

    www.prien.pl

    i jestem zadwolowny. Maja kolki chyba do 30 cm.

    Piotr

  • 10. Data: 2011-02-14 06:42:41
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Najlepiej pręt gwintowany wkręcić w kołek rozporowy. Najpierw otwór, potem
    plastikową końcówkę lekko nasunąć na pręt i za pomocą pręta wbić kołek w
    otwór w litej ścianie. Potem wkręcisz pręt na odpowiednią głębokość i po
    temacie. Ja tak zamocowałem umywalkę na konstrukcji z płyt k-g.

    PC