  • 1. Data: 2011-08-28 06:28:02
    Temat: Stopa fundamentowa?
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Szukam w googlach ale nie moge znalesc wyjasnien. Co to jest stopa
    fundamentowa, jak to wyglada i kiedy to sie robi? Mam to w projekcie, w
    pierwszej chwili myslalem, ze pod kominem wentylacyjnym ale okazuje sie
    ze w projekcie jest tuz obok. Bede wdzieczny za wszelkie wyjasnienia.

  • 2. Data: 2011-08-28 07:25:41
    Temat: Re: Stopa fundamentowa?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sie, 08:28, Lucky <l...@v...pl> wrote:
> [...]
    > pierwszej chwili myslalem, ze pod kominem wentylacyjnym ale okazuje sie
    > ze w projekcie jest tuz obok. Bede wdzieczny za wszelkie wyjasnienia.

    To samo co lawa fundamentowa tylko mniejsza - ot taki czesto lekko
    zazbrojony szescian betonu w ziemi (typu 50x50x30), ponizej strefy
    przemarzania, pelniacy funkcje nosna - to rodzaj fundamentu
    poprostu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-08-28 10:06:24
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 28/08/2011 08:25, Adam wrote:

> [...]
    > zazbrojony szescian betonu w ziemi (typu 50x50x30), ponizej strefy
    > przemarzania, pelniacy funkcje nosna - to rodzaj fundamentu

    W wymiarach podales wysokosc, czyli to nie wystaje ponad piasek? W jaki
    sposob to ma spelniac swoja funkcje?
    Dzieki,

  • 4. Data: 2011-08-28 10:15:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lucky napisał:
    > W jaki sposob to ma spelniac swoja funkcje?

    A w taki, że na tym dopiero murujesz słupek, czy komin, albo cokolwiek,
    a stopa jest nieco szersza od budowli na niej postawionej - lepiej
    rozkłada ona siły działające na grunt, przez co budowla jest stabilniejsza.

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-08-28 11:25:03
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 28/08/2011 11:15, robercik-us wrote:

    > A w taki, że na tym dopiero murujesz słupek, czy komin, albo cokolwiek,
    > a stopa jest nieco szersza od budowli na niej postawionej - lepiej
    > rozkłada ona siły działające na grunt, przez co budowla jest stabilniejsza.
    Ale komin styka sie ze stopa, tzn fizycznie opiera na niej czy to ten
    zageszczony piach ma przeniesc obciazenia?
    Sory za glupie pytania, ale nie ufam swoim wykonawcom i chce rozumiec
    wszystko co robia.
    Dzieki,

  • 6. Data: 2011-08-28 11:38:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sie, 13:25, Lucky <l...@v...pl> wrote:

    > Ale komin styka sie ze stopa, tzn fizycznie opiera na niej czy to ten
    > zageszczony piach ma przeniesc obciazenia?

    Oczywiscie, ze fizycznie sie styka!! Stopa to fundament, na nim
    oczywiscie maja zaczac stawiac komin - stopa -> zaprawa -> pustak
    (kominowy) czy tam cegla czy z czego masz ten komin :) Nie mozna
    bezposrednio na piasku bo by sie zapadal - stopa ten komin
    utrzymuje :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-08-28 11:57:22
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 28/08/2011 12:38, Adam wrote:

> [...]
    > (kominowy) czy tam cegla czy z czego masz ten komin :) Nie mozna
    > bezposrednio na piasku bo by sie zapadal - stopa ten komin

    Tez tak mi sie wydawalo na chlopski rozum. Mam w projekcie stope w
    kuchni, tymczasem z zageszczonego piasku nic nie wystaje (posadzka
    jeszcze nie wylana). W tym miejscu beda tylko staly pustaki
    wentylacyjne, prawdziwe kominy gdzie indziej. Czy tak jest ok, a jak nie
    to co teraz?
    Dzieki,

  • 8. Data: 2011-08-28 12:02:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lucky napisał:
    > Czy tak jest ok, a jak nie to co teraz?

    Jeżeli masz stopę, a na niej piach, to przed postawieniem czegokolwiek
    powinieneś ten piach usunąć, żeby ten Twój komin/wentylacja stała
    sztywno na stopie. Stawianie tego na piachu jest bez sensu.

    Tak jak Adam Ci napisał. Ma być od dołu:

    Grunt rodzimy
    Stopa fundamentowa
    Zaprawa/klej
    Pustaki

    Piachem możesz sobie to potem obsypać.

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-08-28 14:28:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sie, 13:57, Lucky <l...@v...pl> wrote:

> [...]
    > jeszcze nie wylana). W tym miejscu beda tylko staly pustaki
    > wentylacyjne, prawdziwe kominy gdzie indziej. Czy tak jest ok, a jak nie

    E pewnie teraz odkopia, zaszaluja lekko dechami po bokach i wyleja,
    taka stope to jeden budowlaniec zrobi sam w pol godziny :)
    pozdr.

    --
    Adam