  • 1. Data: 2009-08-17 21:21:50
    Temat: Studzienki kanalizacyjne na drogach - sa jakies normy budowlane?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Czy w przypadku studzienek kanalizacyjnych, roznych wlazow na drogach
    publicznych obowiazuja jakies normy budowlane? Chodzi mi glownie o
    norme, ktora mowi jaka jest tolerancja takich studzienek, wzgledem
    poziomu jedni?

    Szlak mnie juz trafia, jak na swiezo wyremontowanej drodze co druga
    studzienka jest ponizej poziomu jedni, i trzeba jechac slalomem :(

    Orientuje sie ktos, czy ta sprawa jest jakos regulowana przez prawo?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-08-18 09:09:15
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > studzienka jest ponizej poziomu jedni, i trzeba jechac slalomem :(
    >

    > Orientuje sie ktos, czy ta sprawa jest jakos regulowana przez prawo?

    jest rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać
    drogi publiczne i ich usytuowanie dz.ur 43 z 1999r ale w dziale IV rozdział1
    urządzenia odwadniające oraz odprowadzające wodę, nie znajdziesz nic na
    temat posadowienia włazu studni lub kratki ściekowej w stosunku do
    powierzchni jezdni :), normalka po co państwo ma na siebie kręcić bata
    jest jeszcze jeden dokument który jest częścią umowy między wykonawcą a
    państwem (zarządcą drogi) specyfikacje techniczne które wykonawca ma
    przestrzegać i przy remontach poważniejszych a szczególnie przy budowie są
    one przez projektantów przepisywane z gotowców i tam znalazłęm taki zapis
    "Poziom włazu w powierzchni utwardzonej powinien być z nią równy, natomiast
    w trawnikach i zieleńcach górna krawędź włazu powinna znajdować się na
    wysokości min.8 cm ponad poziomem terenu."
    czyli że poziom włazu w nawierzchni jezdni, ścieżki rowerowej,chodnika
    powinien być na tym samym poziomie co nawierzchnia nie niżej nie wyżej ale
    na tym samym poziomie
    jak coś pomogłem to powodzenia :)

  • 3. Data: 2009-08-18 10:30:43
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

> [...]
    > czyli że poziom włazu w nawierzchni jezdni, ścieżki rowerowej,chodnika
    > powinien być na tym samym poziomie co nawierzchnia nie niżej nie wyżej ale

    tylko powinien to nie znaczy że musi

  • 4. Data: 2009-08-18 13:08:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko powinien to nie znaczy że musi

    To jest specyficzne słownictwo ustaw i rozporządzeń. Powinien = musi.

  • 5. Data: 2009-08-18 16:04:36
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 18 Sie, 11:09, "olob kowalski" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > temat posadowienia włazu studni lub kratki ściekowej w stosunku do
    > powierzchni jezdni :), normalka po co państwo ma na siebie kręcić bata

    Dzieki za namiar na Ustawe (dla zainteresowanych jest tutaj:
    0430)

    Rzeczywiscie w dziale IV rozdziale 1 nie ma nic o umiejscowieniu
    wlazow studzienek wzgledem jezdni :/
    Ciekawe czy ktos "zapomnial" czy jak zwykle nie pomysleli.

> [...]
    > czyli że poziom włazu w nawierzchni jezdni, ścieżki rowerowej,chodnika
    > powinien być na tym samym poziomie co nawierzchnia nie niżej nie wyżej ale

    Dzieki za info :) I chyba na tym bedzie sie trzeba oprzec.
    Jak myslisz, czy taki dokument, bedacy czescia umowy miedzy zarzadca
    drogi a wykonawca jest do wyciagniecia? Np na podstawie dostepu do
    informacji publicznej?
    Po prostu, ide do zarzadcy drogi, skladam pismo (poparte podstawa
    prawna) i czekam na udostepnienie calej umowy, lub jej czesci (czyli
    tej specyfikacji technicznej).

    > jak coś pomogłem to powodzenia :)

    Dzieki za pomoc. Sproboje powalczyc, co mi szkodzi :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-08-19 16:36:13
    Od: "Robert Szymański" <b...@g...pl>

  • 7. Data: 2009-08-19 16:40:28
    Od: "Robert Szymański" <b...@g...pl>

    Rafal M <r...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > studzienka jest ponizej poziomu jedni, i trzeba jechac slalomem :(
    >

    > Orientuje sie ktos, czy ta sprawa jest jakos regulowana przez prawo?

    Przepraszm wkleiło mi się w środku.