  • 11. Data: 2011-05-04 13:52:41
    Temat: Re: Styropian pod wylewki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "jachoska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:4dc14ad6$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na podłodze chce kołkować? Szkoda dziurawić papę.
    >
    > Za to u siebie, gdybym był na tym etapie budowy, zrealizowałbym to tak (w
    > kolejności kładzenia):
    > 1. Cienko dysperbit albo jakiś grunt (do zapylonego chudziaka papa mi się
    > nie chciała kleić)
    > 2. Papa
    > 3. Folia
    > 4. 5cm styropianu
    > 5. DOPIERO NA TO ROZPROWADZONE INSTALACJE CWU I CO
    > 6. 10cm styropianu (w dwóch warstwach po 5cm)
    > 7. Folia

    tu dwie warstwy folii żeby mieć pewność pływającej wylewki

  • 12. Data: 2011-05-04 14:39:00
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> wrote in message

    > To imbecyl nie wykonawca.
    > Niech wpuści HEL - taki gaz to wylewka opadnie.

    nie wiem czy imbecyl. nie przechodziłem jeszcze etapu ogrzewania. gośc
    od wylewek tez coś bąknął, że instalatorzy kołkuja, bo po napełnieniu
    rurki się prostuja i całość sie unosi.
    Ale dla pewnoścui zrezygnuję z kołków ;)

    mcs

  • 13. Data: 2011-05-04 14:42:35
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Użytkownik "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz sucho pod chudziakiem to nie dawaj papy. Rozłóż folie i tyle.

    A jak stwierdzić, czy jest sucho??

    Mam papę, to ją położę, myślę, że nie zaszkodzi.

    mcs

  • 14. Data: 2011-05-04 16:21:36
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-04 15:30, mcs pisze:

    > Rozmawiałem z wylewkarzem, to mówił, że instalatorzy kołkują żeby im się
    > po napełnieniu podłogówki całość na unosiła.

    Po napełnieniu czego? Co ma się niby unieść?

    Fakt, że wodę wlewa się do instalacji przed zrobieniem wylewek (jeśli
    wylewkarze przedziurawią rurkę, to ciśnienie spadnie natychmiast i będą
    poprawiać - trzeba tylko mieć gdzieś założony manometr). Nawet jeśli
    rurki trochę się uniosą, to jeśli nie są bardzo ściśle przymocowane do
    styropianu to niczego nie uniosą (zwłaszcza, że za chwilę na to idzie
    beton, który lekki nie jest).

    M.

  • 15. Data: 2011-05-04 16:22:13
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-04 16:42, mcs pisze:

    > A jak stwierdzić, czy jest sucho??

    A jakie masz warunki wodne? Piach, czy glina?

    M.

  • 16. Data: 2011-05-04 16:36:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 16:42:35 mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał(a):

    > A jak stwierdzić, czy jest sucho??
    >
    > Mam papę, to ją położę, myślę, że nie zaszkodzi.
    Ale daj na nią folię.
    Styropianu nie trzeba kołkować, rurki trzymają się w foli na
    chaczykach plastkowych do podłogówki tylko kupuj długie, na rurki daj
    siatkę
    aby wylewka nie pekałą i na to deski aby dało radę chodzić, jak będą
    zasypywać
    wylewkę to będą stopniowo usuwać deski.

    Ten twój hydraulik to chyba pierwszy raz robi podłogówkę bo nie słyszałem
    aby z
    prawie suchej wylewki rurki wypłyneły :)
    Chyba że robisz wylewkę nie miksokretem tylko w betoniarce ale to bez
    sensu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-05-04 16:40:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 16:39:00 mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał(a):

    > nie wiem czy imbecyl. nie przechodziłem jeszcze etapu ogrzewania. gośc
    > od wylewek tez coś bąknął, że instalatorzy kołkuja, bo po napełnieniu
    > rurki się prostuja i całość sie unosi.
    Proponuję pogonić obu i poszukać bardziej kumatych.
    Wylewka z miksokreta jest tak sucha że nie ma prawa nic wypłynąć.
    Rurki się prostują minimalnie, ciśnienie próby to 3 atm/bary, więcej
    się nie daje i ma być cały czas w podłogówce aby kontrolować czy gdzieś
    się nie zrobi dziura, sprawdzaj na manometrze.

    > Ale dla pewnoścui zrezygnuję z kołków ;)
    ;) spinki wystarcza, rurki z wodą są wystarczająco ciężkie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2011-05-04 16:50:51
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2011-05-04 14:01, mcs pisze:
> [...]
    >
    > Instalator ogrzewania będzie rozkładał także styropian i chce go mocować
    > na kołki, jak elewacyjny. Czy to dobre rozwiazanie?

    witam
    ja pod polami podłogówki styropian kleiłem na piance montażowej,
    trochę więcej roboty bo pianka wszystko unosi i trzeba obciążać
    na kilkanaście minut zanim nie zwiąże - ale jak ma się trochę desek
    i pustaków pod ręką to nawet szybko idzie.

    pozdrawiam
    jac

  • 19. Data: 2011-05-04 19:55:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Chyba że robisz wylewkę nie miksokretem tylko w betoniarce ale to bez
    > sensu.

    Ja robiłem wylewki z betoniarki i nic mi się nie uniosło, nie kołkowałem
    styropianu do chudziaka i papy też nie dawałem. Rozłożyłem tylko czarną
    folię i na to styro, potem przyszpilone rurki alu-pex , siatka i na to
    wylewka. Cały sezon grzałem i jest ok.
    Nie mam pojęcia po co to kołkowanie styropianu...??? Przecież on nie
    odleci :-DDD

    pozdr.
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-05-04 19:57:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik jac napisał:

    > ja pod polami podłogówki styropian kleiłem na piance montażowej,

    A... że zapytam: Jaki był cel takiego klejenia?

    pozdr
    Robert G.