  • 1. Data: 2011-09-28 07:38:28
    Temat: Styropian tylko na fundament ?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    "Fachowcy" postawili mi garaż (przylepiony do 3 letniego domu).
    Garaż (i dom) nie ocieplony. Planuję ocieplanie może na przyszły rok może za
    2 lata.
    Właśnie mam układać kostkę podchodzącą pod ścianę garażu
    i się zastanawiam czy nie powininenm jeszcze przed kostką przykleić do
    fundamentów garażu
    jakiegoś styroduru XPS'a póki jeszcze jest tam dostęp (kostka będzie
    zafugowana).

    Tyle że ten styropian będzie narażony na wodę i śnieg lecącą pościanie :(
    Co radzicie?
    a) nie kłąść styropianu na fundament a jedynie w przyszłości ściany
    ocieplić?
    b) położyć styropian a jego górną krawędź zaciągnąć jakimś klejem (??)

  • 2. Data: 2011-10-26 23:33:28
    Temat: Re: Styropian tylko na fundament ?
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2011-09-28 09:38, P pisze:
> [...]
    > fundamentów garażu
    > jakiegoś styroduru XPS'a póki jeszcze jest tam dostęp (kostka będzie

    Niekoniecznie musi być to styrodur xps.

    Powinieneś przykleić ocieplenie jeśli takowe planujesz. A kostką
    dojechać do ocieplenia - względnie do krawężnika. Nie ma potrzeby by
    kostkę fugować, kto tak robi?!

    > Tyle że ten styropian będzie narażony na wodę i śnieg lecącą pościanie:(
    > Co radzicie?

    Zrobić ocieplenie budynku. Kampinosy na styropian i po sprawie.

    > a) nie kłąść styropianu na fundament a jedynie w przyszłości ściany
    > ocieplić?

    Nie ocieplisz ścian, jeśli nie zrobisz tego zgodnie z zasadami.

    > b) położyć styropian a jego górną krawędź zaciągnąć jakimś klejem (??)

    Lepiej nic nie rób jak takie rzeczy masz w głowie. Zatrudnij firmę,
    która ma pojęcie.