  • 1. Data: 2011-05-30 19:33:20
    Temat: Sufit krzywy i popękany - jeśli regips to jak ułożyć płyty?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Zerwałem z sufitu kasetony.
    No więc krzywy i kurde pęknięcia ma dość spore.na długości w trzech
    miejscach. Tynk cementowo-wapienny, jak to w latach 70-tych.

    Wymiar sufitu to 285 x 485.

    I teraz dwie opcje:
    1. jakoś pokleję te trzy szpary (po całej długości krótszego boku),
    wyrównuję Cekolem TR-49 i gładzę C45 czy A45. Może nie pęknie (budynek 5
    pięter cegła i raczej już nie pracuje, szpary stare)
    2. podwieszam sufit, ale nie za dużo bo okno zaczyna się od 12cm więc ile
    się da najmniej.

    Co będzie tańsze?
    No i jeśli regips to jak go rozplanować przy takich wymiarach (przy tak
    niskim to chyba tylko stelaż pojedynczy na uchwytach ES).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-05-31 12:17:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 30, 9:33 pm, "Irokez" <n...@e...pl> wrote:
> [...]
    > No i jeśli regips to jak go rozplanować przy takich wymiarach (przy tak
    > niskim to chyba tylko stelaż pojedynczy na uchwytach ES).

    Tez mialem taki problem.
    Wybralem ciutke krzywszy sufit ale tynkowany/gipsowany.
    Z tego co widzialem w rygipsologii 10 cm podwieszenia to minimum. Do
    tego pewnie dosyć dużo wiercenia na kotwy wyjdzie (1-2 otwory na m2).
    Wiec i syfu sie na robi.
    A miejsca laczen plyt i tak moga (nie musza) pracowac...

  • 3. Data: 2011-05-31 16:49:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > Wiec i syfu sie na robi.
    > A miejsca laczen plyt i tak moga (nie musza) pracowac...

    Tak przesiedziałem jeszcze na necie, policzyłem ile belek i zawieszek (co
    40cm sztuka), jak dużo trzeba zejść (czy otworzę okno?) i potem ceny.

    Kupiłem siatkę z włókna szklanego, Cekol C40 woreczek i drapię sufit....
    Czemu kurde Cekol TR-49 zniknął z marketów? Może zamiast tego Cekol GS-200
    czy coś podobnego do wyrównania?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-05-31 19:11:31
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pięter cegła i raczej już nie pracuje, szpary stare)
    > 2. podwieszam sufit, ale nie za dużo bo okno zaczyna się od 12cm więc ile

    Kup sobie siatkę do wyprawek na styropianie (ociepleń), taką metrowej
    szerokości i goldband. Zaciągnij sufit szlichtą goldbandu, zatop siatkę
    wyrównaj i zostaw lub wygładź jakimś śmigiem lub innym wynalazkiem. Sufit
    będziesz miał naprawiony i z szansą że na kolejnych kilka ładnych latek. Ot
    co.
    Sufit podwieszany na tak krótkim dystansie będzie pracował i popęka.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-06-01 07:56:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Zerwałem z sufitu kasetony.
[...]

    proponuje opcje opcja nr 3: przykleić na sufit zwykłe płyty z miękkiego
    styropianu (FS 12, 2-3 cm wystarczy) na to klej, siatka i cienki tynk
    - masz idealnie równy sufit, który nigdy nie będzie pękać, ( przy okazji
    trochę cieplej) bez utraty wysokości...

    pod styro możesz wcześniej schować nowe okablowanie, jakbyś chciał
    zmodyfikować oświetlenie

  • 6. Data: 2011-06-07 05:21:39
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > proponuje opcje opcja nr 3: przykleić na sufit zwykłe płyty z miękkiego
    > styropianu (FS 12, 2-3 cm wystarczy) na to klej, siatka i cienki tynk

    A czy takie rozwiązanie byłoby dobre do łazienki????
    Obawiam się tu wilgoci.
    Mieszkam w domu czterdziestoletnim. Mam łazienkę 1,65 m x 3, 15 m i
    muszę coś zrobić z sufitem. Tynk na suficie jest niezły, tylko w jednym
    rogu schodzi w dół - pewnie płyta siadła. Na odcinku 1,55 m sufit obniża
    się o ~4 cm. Tyle tynku to nie nadrzucę, bez przesady.
    Na dodatek to obniżenie jest na przeciwko drzwi i każdy kto tylko stanie
    w drzwiach (albo usiądzie na tronie) to od razu zobaczy krzywiznę,
    zwłaszcza jaj już będą kafelki.

    Jeszcze dokładnie nie mierzyłem ale sufit podwieszany może mi się nie
    zmieścić nad kratką wentylacyjną a wykuwać już mi się jej nie chce.

    Kazek

  • 7. Data: 2011-06-07 16:19:12
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Jeszcze dokładnie nie mierzyłem ale sufit podwieszany może mi się nie
    > zmieścić nad kratką wentylacyjną a wykuwać już mi się jej nie chce.

    To albo jednak kujesz, albo zjeżdzasz poniżej i robisz kratkę w suficie
    obniżonym.

    --
    Irokez