  • 1. Data: 2011-05-30 16:06:55
    Temat: Kocioł elektryczny zamiast gazowego (LPG)
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Może ktoś z Państwa doradzi, czy warto by zamiast 'całej infrastruktury
    gazowej dla gazu LPG (butla, przyłacza, tankowanie, gaz ...)' kupić
    (chociażby na sezon-dwa) używany kocioł elektryczny. Zapotrzebowanie 16kW
    (zgodnie z projektem), ale bedzie mniejsze.

    Ogrzewanie CO (kaloryfery+podlogowka miejscowo), CWU. Dodatkowo będzie
    kominek z plaszczem wodnym.

    Widzę w necie, że używany elektryczny można by kupić nawet za około 1000zł,
    podczas gdy infrastruktura LPG - to pewnie z 6-8tys.zl. Pytanie - czy koszt
    ogrzewania gazem LPG będzie wyższy niż prądem głównie 2 taryfie

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2011-05-30 17:30:12
    Temat: Re: Kocio? elektryczny zamiast gazowego (LPG)
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Bogdann pisze:
> [...]
    >
    > Mo?e kto? z Panstwa doradzi, czy warto by zamiast 'ca?ej infrastruktury
    > gazowej dla gazu LPG (butla, przy?acza, tankowanie, gaz ...)' kupiae
    > (chocia?by na sezon-dwa) u?ywany kocio? elektryczny. Zapotrzebowanie 16kW
    > (zgodnie z projektem), ale bedzie mniejsze.
    >
    > Ogrzewanie CO (kaloryfery+podlogowka miejscowo), CWU. Dodatkowo bedzie
    > kominek z plaszczem wodnym.
    >
    > Widze w necie, ?e u?ywany elektryczny mo?na by kupiae nawet za oko?o 1000z?,
    > podczas gdy infrastruktura LPG - to pewnie z 6-8tys.zl. Pytanie - czy koszt
    > ogrzewania gazem LPG bedzie wy?szy ni? pr?dem g?ównie 2 taryfie

    Pomyśl nad buforem ciepła, wtedy prąd ciągniesz tylko w tańszej taryfie
    a grzejesz na okrągło.

    Szczególnie że chcesz kominek z płaszczem.

    bajcik

  • 3. Data: 2011-05-30 18:13:07
    Temat: Re: Kocio3 elektryczny zamiast gazowego (LPG)
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Pomyśl nad buforem ciepła, wtedy prąd ciągniesz tylko w tańszej taryfie
    > a grzejesz na okrągło.

    Bufor się znajdzie - w ciągu dnia nikogo nie ma w domu (praca,szkoła), więc
    nie będę grzał mocno, po pracy kominkiem dociągnę temperaturę, a potem do
    rana prądem - taki jest plan. No i rzecz jasna dom będzie dobrze ocieplony.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2011-05-31 10:03:00
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 30 Maj, 20:13, "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rana prądem - taki jest plan. No i rzecz jasna dom będzie dobrze ocieplony.

    Nie zakładaj, że po pracy będziesz dogrzewał kominkiem, bo Ci się po
    paru miesiącach znudzi i zostaniesz niewolnikiem własnego kominka.
    Codzienne palenie w kominku jest męczące. Zresztą palenie na noc też
    się z celem mija, bo będziesz miał w nocy gorąco, a w dzień zimno.

    Miałem piec elektryczny w mieszkaniu 80m2 - koszt ogrzewania
    miesięcznie wychodził ok. 300 - 350 zł. Mieszkanie było niedocieplone
    w starej kamienicy, okna stare nieszczelne i wysokość pomieszczeń ok.
    3,1 metra.

    Myślę, że w domku jednorodzinnym nie wyszłoby więcej niż 1,5 raza
    tyle. Czyli jakieś 450-500 zł na miesiąc (tym bardziej, że będziesz
    miał jeszcze kominek).

    Policz sobie ile by się zwracała instalacja gazowa. Nie wiem, jaką
    kwotę założyć na gaz z butli miesięcznie, ale na pewno nie mniej niż
    400 zł na miesiąc.

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2011-05-31 10:30:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2011 12:03, wolim pisze:

    > Nie zakładaj, że po pracy będziesz dogrzewał kominkiem, bo Ci się po
    > paru miesiącach znudzi i zostaniesz niewolnikiem własnego kominka.

    Wolisz być niewolnikiem cudzej gazowni? ;->

    > Codzienne palenie w kominku jest męczące. Zresztą palenie na noc też

    Bzdura. Chyba że masz jakiś niedowład, to przepraszam ;-P

    > się z celem mija, bo będziesz miał w nocy gorąco, a w dzień zimno.

    W dzień, jak nikogo nie ma, po cholerę ma być ciepło? Ja przez zimę
    rozpalałem powrocie z roboty, zostawiałem na noc na "wolnym ogniu" a
    rano pozwalałem wygasnąć. A ja mam mało bezwładnego szkieletorka.

  • 6. Data: 2011-05-31 11:00:21
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 31 Maj, 12:30, Andrzej Ława

    > Bzdura. Chyba że masz jakiś niedowład, to przepraszam ;-P

    Ja z uśmiechem paliłem prawie codziennie jakieś pół sezonu. Drugie pół
    również paliłem prawie codziennie ale już z lekkim zażenowaniem... Na
    drugi sezon kupiłem pół tony ekogroszku więcej i w kominku paliłem już
    tylko rekreacyjnie...

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 7. Data: 2011-05-31 11:47:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:is2g0h$7q8$1@inews.gazeta.pl...

    Jak kominek to jedyne żródło ogrzewania to ok- trzeba palić więc się pali i
    nie narzeka
    Skoro jednak pytający chce go jednak jako dodatkowe żródło to będzie to w
    końcu uciązliwe. Najlepiej jak radzi Jackare- kocioł stałopalny do kotłowni.

    Krzysiek