  • 81. Data: 2018-05-05 18:55:15
    Temat: Re: System odzysku wody zlewozmywakowej (tzw. szarej)
    Od: "Nazwa" <adres>

    Użytkownik "marios" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >50-tka którą ostatnio przepychał była zabita twardą jak kamień breją i
    >bardzo się namęczył aby jako tako udrożnić. To tak trochę OT.

    Kawa, fusiasta, spłukiwana w zlewie.

  • 82. Data: 2018-05-05 19:05:58
    Od: "Nazwa" <adres>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nope.

    To w jakiej temperaturze sie myjesz?

  • 83. Data: 2018-05-05 19:48:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 10:19, s...@g...com pisze:

    > Jesli zalozymy ze bojler ma 80l i mamy trzy osoby to na glowe wypada po okolo
    25litrow. Dokladajac kolejne 25litrow zimnej wody (10 stopni) dostajemy 50 litrow
    wody o temperaturze okolo 37 stopni.

    Nic nie zakładajmy. Nie pisałem, aby dodawać zimnej wody pół na pół.

    > Cos ci to liczenie nie wychodzi.o źle liczysz śrenią

    Coś Ci się "pozajączkowało".
    Umiesz liczyć średnią tylko pół na pół? Ja nie pisałem o dodawaniu 80
    litrów wody o temperaturze 10'C do 80 litrów wody o temperaturze 65'C,
    aby uzyskać temperaturę 37,5'C.
    Poza tym jak zmieszasz 25 litrów wody o temperaturze 65'C z 25 litrami
    wody o temperaturze 10'C to uzyskamy 50 litrów wody o temperaturze
    37,5'C, a nie 37'C.

    Teraz masz zadanie mądralo: Policz ile trzeba dodać zimnej wody o
    temperaturze 10'C do 80 litrów wody, aby osiągnąć temperaturę 40 i 45'C.

    > Nie raz i nie dwa sie prysznicowalem z zatkanym odplywem. Nijak nie nazbieralo mi
    sie tych mitycznych 100L juz nie wspominajac o wiekszych ilosciach.

    Ale z czym masz problem? Z tym, że jesteś oszczędny?

    > Nie mam kompleksow ktore dalo by sie wyleczyc takimi pyskowkami.
    > Zareagowalem bo piszesz farmazony i generalizujesz w oparciu albo o wymysly albo o
    subiektywna praktyke ktora nie ma oparcia w popularnej praktyce.

    > Ja ci nie bronie prysznicowac sie w ilosci wody jaka zuzywa sie do wykapania w
    wannie.

    Widzę kolego, że masz problem z obliczeniem pojemności wanny i brak Ci
    też wyobraźni o tym ile się w niej mieści wody.
    Wobec tego, masz drugie zadanie: Oblicz ile wody wchodzi do standardowej
    wanny o długości 2m i standardowej szerokości 70cm oraz wysokości
    45-50cm. Przed wejściem do wanny, nalewamy połowę, powiedzmy 20cm wody?
    Dodam, że ludzie montują też znacznie większe wanny. Dla przykładu wanna
    narożna przy takim samym napełnieniu potrafi pomieścić prawie 2 razy
    więcej wody.
    Niestety wielu ludzi z którymi rozmawiam o tym co jest tańsze w
    użytkowaniu (prysznic czy wanna) i zaczynam im liczyć ile wody nalewają
    do wanny przed każdą kąpielą są w szoku. Jedna kobitka mi nawet nie
    chciała uwierzyć i zrobiła eksperyment, który jej poradziłem, żeby
    wlewała wodę litrowym słoikiem i liczyła ilość litrów :)

    Przypomnę tylko, że pisałem o prysznicu, że zazwyczaj ludzie zużywają
    średnio 80 litrów na kąpiel. Średnio to znaczy, że uwzględniamy zarówno
    tych, którym wystarczy 40 litrów na prysznic jak i tych, którzy zużywają
    150 litrów, bo mają dużą deszczownicę oraz tych, którzy zużywają 200
    litrów, bo poza deszczownicą mają jeszcze zamontowane w panelu dysze do
    masażu pleców.

    > Ale nie sugeruj ze tak robi sie ogolnie.
    >
    > Zajrzyj sobie jakie pojemnosci w litrach podaje sie dla wanien, zmierz sobie ile
    tej wody ci sie zazwyczaj zbiera jak sie prysznicujesz i zobaczysz ze to nie sa takie
    ilosci jak piszesz.

    Odpuść sobie, bo ja tego nie piszę tak jak Ty jako zwykły, domowy
    użytkownik, ale jako instalator.  Nie dość, że wiem jakie są normy, ale
    znam też od praktycznej strony. To, że używasz mniej wody nie oznacza,
    że jest to norma. Znam przypadki, gdzie ludzie używają jeszcze mniej
    wody do kąpieli, rzędu 20-30 litrów, ale są to wyjątki. Do takich
    kąpieli np. są zmuszeni ci, którzy grzeją CWU elektrycznym podgrzewaczem
    przepływowym. Dla przykładu przy takim podgrzewaczu przepływowym o mocy
    9kW masz przepływ wody ok. 3,6 litra na minutę o temperaturze 45'C.
    Kąpiel w takich warunkach to: opryskać się wodą, namydlić i spłukać. Nie
    ma mowy o prawdziwym prysznicu, bo jest to wydajność mniejsza jak przy
    umywalce podczas mycia rąk. Takie podgrzewacze to kompromis, kiedy
    instalacja elektryczna jest zbyt mało wydajna.

  • 84. Data: 2018-05-05 19:53:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 18:55, Nazwa pisze:

    > Użytkownik "marios"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Kawa, fusiasta, spłukiwana w zlewie.

    Ale zlew od samego początku wszyscy zdyskwalifikowali, więc problemu nie ma.

  • 85. Data: 2018-05-06 20:08:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.05.2018 o 08:23, Uzytkownik pisze:
    > Dobierając bojler przy prysznicu przyjmuje się 40-60 litrów na osobę.
    > Czyli dla 3 osobowej rodziny montuje się bojler 120-180 litrów.

    A powietrze w boilerze? Też parę litrów zajmie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 86. Data: 2018-05-06 20:55:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie w bojlerze jest powietrze?

  • 87. Data: 2018-05-06 21:59:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Gdzie w bojlerze jest powietrze?

    W ociepleniu :)

  • 88. Data: 2018-05-06 22:07:31
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Gdzie w bojlerze jest powietrze?

    Najczęściej w jego górnej części. Jednak to tak mała ilość, że jest
    pomijalna (nie więcej niż 1-2 litry)

    --
    Czarek

  • 89. Data: 2018-05-06 23:03:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widziales kiedys to powietrze? Rurka wylotowa jest bardzo blisko gornej denicy. Mozna
    przyjac ze nawet jak jest tam powietrze to jego wplywu na pojemnosc wodna bojlera nie
    da sie w warunkach domowych zmierzyc. Poza tym powietrze a wlasciwie gazy jakie sie w
    nim znajduja rozpuszczaja sie w wodzie. I im wyzsze cisnienie tym latwiej sie
    rozpuszczaja. Dlatego zrobili hydrofory z membrana zeby nie trzeba bylo dopompowywac
    powietrza. Dalej uwazasz ze jest w bojlerze powietrze?

  • 90. Data: 2018-05-07 06:52:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Widziales kiedys to powietrze? Rurka wylotowa jest bardzo blisko gornej denicy.

    Blisko, a to nie znaczy, że nie zostanie mała poduszka powietrzna

    Mozna przyjac ze nawet jak jest tam powietrze to jego wplywu na
    pojemnosc wodna bojlera nie da sie w warunkach domowych zmierzyc.

    Tego nie neguje, gdybyś prawidłowo cytował to byś widział co napisałem
    wcześniej

    > Dalej uwazasz ze jest w bojlerze powietrze?

    Oczywiście. Udowodnisz, że go tam nie ma?

    --
    Czarek