  • 1. Data: 2010-08-22 10:51:47
    Temat: System ogrzewania do rozbudowy
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Zastanawiam sie czy jestem w stanie nagrzac c.w.u. dla 2 osob samymi
    solarami + wspomaganie sie pradem? Ile nalezalo by zalozyc solarow
    oraz jaki zbiornik na wode, zeby byl to system mozliwie
    samowystarczalny?

    Przez jedna zime, a moze i dwie, bede miec wykonczony tylko parter
    domku (40m2) i chce to grzac kominkiem z rozprowadzeniem ciepla.
    Ogrzewanie podlogowe bedzie zalozone, ale rurki tylko dociagniete do
    przyszlej kotlowni. Pomijajac wygode - ogrzeje ta powierzchnie
    najtanszym wkladem kominkowym (pozniej bedzie pelnil funkcje tylko
    ozdobna, wiec nie chce inwestowac)?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 2. Data: 2010-08-23 20:26:18
    Temat: Re: System ogrzewania do rozbudowy
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    RadekNet napisał(a):
> [...]
    > solarami + wspomaganie sie pradem? Ile nalezalo by zalozyc solarow
    > oraz jaki zbiornik na wode, zeby byl to system mozliwie

    Realne ale szczegoly wyjda w praniu ;)

    > Przez jedna zime, a moze i dwie, bede miec wykonczony tylko parter
    > domku (40m2)

    Malus9ienki ten parter. U mnie to jest polowa parteru :)

> [...]
    > przyszlej kotlowni. Pomijajac wygode - ogrzeje ta powierzchnie
    > najtanszym wkladem kominkowym (pozniej bedzie pelnil funkcje tylko

    Dasz rade. Podobna powierzchnia u mnie jest ogrzewana od 8 lat
    prymitywna koza. A rurki w podlodze czekaja juz 6 lat na zrobienie
    kotlowni :)
    --
    zbigi i wrotka zastepcza

  • 3. Data: 2010-08-24 10:30:21
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 23 Sie, 21:26, zbigi <z...@w...pl> wrote:

    > Realne ale szczegoly wyjda w praniu ;)

    Dla tego dodalem ten prad :)

    > Malus9ienki ten parter. U mnie to jest polowa parteru :)

    No niestety :) Gora na szczescie jest wieksza bo nie ma garazu, a i
    poddasze jest wysokie, wiec tez do zabudowy. Uksztalowanie i rozmiar
    dzialki narzucilo kiedys pewne wymiary i zmienic tego niesposob.

    > Dasz rade. Podobna powierzchnia u mnie jest ogrzewana od 8 lat
    > prymitywna koza. A rurki w podlodze czekaja juz 6 lat na zrobienie
    > kotlowni :)

    A to mnie pocieszyles :) Bo kombinuje niskobudzetowe w instalacji
    ogrzewanie, mozliwe pozniej do rozbudowania. Z drugiej strony nie wiem
    czy nie lepiej wpierw wsadzic kotla na pelet (wegiel odpada, bo jest
    brudny, gaz na razie tez bo daleko mamy do gazociagu), a dopiero
    pozniej solary, kominek...skoro i tak i tak podlogowke musze zrobic
    juz.

    --
    Radek Wrodarczyk