  • 31. Data: 2017-06-01 23:23:27
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 22:47:09 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > a jescze ta patrzę... czy nikt Ci nie polecał imadła kątowego 90°? Ja

    Ze trzy razy pisałem o dwóch ściskach kątowych :) Bez nich bardzo trudno
    będzie skręcić to równo i dobrze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2017-06-01 23:35:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 1, 2017 at 10:47:09 PM UTC+2, ToMasz wrote:
    > nie. tego nie rob. ja takie śruby mam, do podłóg drewnianych, ale do
    > płyty meblowej - bałbym się. taka płyta ma znikomą odporność na
    > rozejście na boki.
    > a jescze ta patrzę... czy nikt Ci nie polecał imadła kątowego 90°? Ja
    > bez _dwóch_ takich sobie roboty w meblach nie wyobrażam. no i jeśli boki
    > będą niewidoczne, przykręcaj sobie półki na.... konfirmaty :)

    e... no nie, o sciskach wspominal Adam Sz. , zreszta mam juz takie, wiertlo do konf.
    tez mam, nie wyobrazam sobie wiercenia "na oko" przy moich mozliwosciach ;)

    pozostaje mi tylko dogranie projektu (ktory jest na chwile obecna w glowie)
    no i szczegoly typu:
    - szuflady - robic samemu, czy kupic gotowca?
    - szerokosc frontow - o ile wezsze od szkrzynki?

  • 33. Data: 2017-06-02 00:07:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 23:35:35 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > pozostaje mi tylko dogranie projektu (ktory jest na chwile obecna w glowie)
    > no i szczegoly typu:
    > - szuflady - robic samemu, czy kupic gotowca?

    Tylko i wyłącznie gotowe - ja oczywiście polecam blumy (tandembox) ale
    równie dobrze możesz kupić np. szuflady z rejsa (seria comfortbox).
    Nawet nie myśl o kupowaniu osobno zawiasów chyba że to ma być naprawdę
    budżetowa wersja :-) Otwieranie / zamykanie blumów to bajka.

    > - szerokosc frontow - o ile wezsze od szkrzynki?

    4mm, po 2mm z każdej strony. Ściągnij *koniecznie* program DYNALOG z bluma
    (od jakiegoś czasu jest za darmo) - tam sobie zaprojektujesz paroma
    klikami wszystkie korpusy, fronty, wyrysuje Ci gdzie / jak montować
    prowadnice, sprawdzi czy nie ma jakichś konfliktów i wyliczy wszystko.

    Ja projektuję wszystko w PRO100, a w dynalogu tylko na szybko wprowadzam
    przy samym montażu (głównie chodzi o pozycje prowadnic - liczenie tego
    ręcznie to abstrakcja).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2017-06-02 00:07:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 00:07:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nawet nie myśl o kupowaniu osobno zawiasów chyba że to ma być naprawdę

    ^ prowadnic, nie zawiasów :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2017-06-02 08:43:13
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    Płytę należy łączyć na kołki, ponieważ to jest ich najlepsze łączenie
    pod względem estetyki i wytrzymałości.

    http://technikistolarskie.pl/forum/viewtopic.php?f=5
    9&t=1977
    Przyrządy do kołków.

  • 36. Data: 2017-06-02 09:13:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 2, 2017 at 12:07:17 AM UTC+2, Adam Sz. wrote:

    > Tylko i wyłącznie gotowe - ja oczywiście polecam blumy (tandembox) ale
    > równie dobrze możesz kupić np. szuflady z rejsa (seria comfortbox)

    Bylismy z ~tydzien temu w www.belmeb.pl poogladac wystawki, generalnie maja byc
    zawiasy bluma (wiszace szafki, otwierane raczej standardowo), na dole szuflady
    na prowadnicach bluma (zdaje sie, ze mozna kupic je same), ale moze faktycznie lepiej
    cala szuflade kupic (?)

> [...]
    > klikami wszystkie korpusy, fronty, wyrysuje Ci gdzie / jak montować
    > prowadnice, sprawdzi czy nie ma jakichś konfliktów i wyliczy wszystko.

    dzieki za konkretne info, ogladalem troche na ekspozycjach i roznie to robili...
    programik sciagne i przetestuje

  • 37. Data: 2017-06-02 09:25:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 09:13:53 UTC+2 użytkownik WS napisał:

> [...]
    > na prowadnicach bluma (zdaje sie, ze mozna kupic je same), ale moze faktycznie

    Jasne, ze cala. Kupujesz zestaw, najtaniej na allegro (lokalnie maja
    czasem 2 x drozej ;)

    Wlasciwie tylko te Cie interesuja:

    - niska:
    http://allegro.pl/szuflada-tandembox-antaro-m-500-bl
    um-promocja-i5437961379.html

    - wysoka (srednia) z relingiem:
    http://allegro.pl/szuflada-tandembox-blum-antaro-wys
    oka-l-500-h-185-i6198838860.html

    tu akurat masz z belmebu nawet aukcje - warto sprawdzic, czy na allegro
    nie maja taniej niz w sklepie (pewnie tak ;)

    Do tego dokupujesz tylko (z plyty 16mm!) plecki, spod no i front.
    DYNALOG wszystko Ci wyliczy - wielkosci formatek, namiary na otwory
    montazowe prowadnic i klipsow pod front. Nie baw sie w robienie calych
    szuflad samemu - to zla opcja :-)

    > dzieki za konkretne info, ogladalem troche na ekspozycjach i roznie to robili...

    4mm mniej to jest standard i dobrze wyglada :) Sciagaj dynalog - tam masz
    WSZYSTKO ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2017-06-02 10:28:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, June 2, 2017 at 8:43:13 AM UTC+2, k...@w...pl wrote:
    > Płytę należy łączyć na kołki, ponieważ to jest ich najlepsze łączenie
> [...]

    Moze i tak, ale tu mowimy raczej o meblach wykonanych dla siebie. Za pomoca
    najprostszych narzedzi, zeby zrobic prosto i szybko + oczywiscie ladnie ;)

    Estetyka poloczen - kolki bez srub? Faktycznie wyglada OK, tylko po co? Ja mam do
    zabudowy 2 wneki, od sciany do sciany, czyli bokow nie widac (za wyjatkiem jednej
    sciany szafki wiszacej)
    Nie wnosze tego do klienta, ktory jak zobaczy ~12 srub na scianke to sie przerazi i
    zalamie ;) tylko ustawiam u siebie i zadnej z tych srub z nie bedzie widac po
    ukonczeniu calosci.

    Wytrzymalosc? Moze i klejony kolek ma wieksza niz konfirmat, ale srub moge od reki
    wkrecic ze 3x wiecej... (aczkolwiek nie widze powodu, zeby kolek mial wieksza
    wytrzymalosc od podobnej srednicy sruby stalowej, ktora jest glebiej wpuszczona w
    obie czesci)

  • 39. Data: 2017-06-02 10:54:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 19:36:40 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:

    > Ale kołków się boję. Jak je wymierzyć, skoro nie można przewiercić
    > na wylot i musza sie pojawić dwie półdziurki dokładnie naprzeciwko
    > siebie, wymierzane niezależnie?
    Znaczniki do kołków

    https://www.google.pl/search?q=znacznik+do+ko%C5%82k
    %C3%B3w&ie=&oe=

  • 40. Data: 2017-06-02 21:24:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jasne, ze cala. Kupujesz zestaw, najtaniej na allegro (lokalnie maja
> [...]

    I tak drogo.
    Kupcie w Ikei. IKEA to Blum! Serio. Nie ukrywają tego. Wszystkie
    elementy w kuchni to Blum. Na każdym jest ich logo, obok logo Ikei.

    --
    MN