  • 41. Data: 2017-06-02 21:42:45
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 21:24:36 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    oka-l-500-h-185-i6198838860.html

    > I tak drogo.
    > Kupcie w Ikei. IKEA to Blum! Serio. Nie ukrywają tego. Wszystkie
    > elementy w kuchni to Blum. Na każdym jest ich logo, obok logo Ikei.

    Ikea ma przyzwoite meble, szczególnie te kuchenne
    Tylko jak później będziesz chciał blat zmienić to się zdziwisz bo standardowe nie
    pasują;)

  • 42. Data: 2017-06-02 22:50:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-02 o 21:42, Kris pisze:
    > Ikea ma przyzwoite meble, szczególnie te kuchenne
    > Tylko jak później będziesz chciał blat zmienić to się zdziwisz bo standardowe nie
    pasują;)

    To żaden problem.
    Ikea blaty wyceniła mi na 2500 zł
    Te same blaty kupione gdzie indziej - 1200.
    Ten sam rozmiar cięty z blatu 120 cm szerokiego.

    --
    MN

  • 43. Data: 2017-06-04 23:04:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 czerwca 2017 22:50:26 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > To żaden problem.
    > Ikea blaty wyceniła mi na 2500 zł
    > Te same blaty kupione gdzie indziej - 1200.
    > Ten sam rozmiar cięty z blatu 120 cm szerokiego.

    Akurat ikea ma slabe blaty bo te grubosci 3,8cm to tylko na oko 0,8cm
    drewna (moze pare mm wiecej), a rdzen jest z jakiejs plyty pazdziezowej
    czy innej. Za 2500 to masz u stolarza prawdziwy 4cm debowy blat z
    porzadnego materialu, szeroki na 60cm - dlugi na jakies 10m spokojnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2017-06-05 09:01:57
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 02-06-2017 o 10:28, WS pisze:
> [...]
    9&t=1977

    > Moze i tak, ale tu mowimy raczej o meblach wykonanych dla siebie. Za pomoca
    najprostszych narzedzi, zeby zrobic prosto i szybko + oczywiscie ladnie ;)

    > Estetyka poloczen - kolki bez srub? Faktycznie wyglada OK, tylko po co? Ja mam do
    zabudowy 2 wneki, od sciany do sciany, czyli bokow nie widac (za wyjatkiem jednej
    sciany szafki wiszacej)
    Szafy do zabudowy fachowo robi się bez ścian bocznych, tylko ramiaki
    mocowane do ścian budynku.

    > Nie wnosze tego do klienta, ktory jak zobaczy ~12 srub na scianke to sie przerazi
    i zalamie ;) tylko ustawiam u siebie i zadnej z tych srub z nie bedzie widac po
    ukonczeniu calosci.
    Konfirmaty można stosować "zamiast" ścisków.
    Przy odrobinie wprawy nie ma znaczenia czy się robi konfirmat czy kołek.

    > Wytrzymalosc? Moze i klejony kolek ma wieksza niz konfirmat, ale srub moge od reki
    wkrecic ze 3x wiecej... (aczkolwiek nie widze powodu, zeby kolek mial wieksza
    wytrzymalosc od podobnej srednicy sruby stalowej, ktora jest glebiej wpuszczona w
    obie czesci)
    Moim zdaniem:
    - Wkręty fosfatowane (KG) nadają się do gipsu i mocowania go do ramiaka
    drewnianego i koniec.
    - Kołki drewniane są połączeniem nie rozbieralnym, a konfirmaty
    rozbieralnym taka jest główna różnica między nimi. Mebli z płyty
    wiórowej nie powinno się rozbierać i ponownie składać.

    Pomijając powyższe można zrobić szafę dla siebie z gipsu,cementu, ołowiu
    lub czegokolwiek innego tylko czy będziesz z niej zadowolony wiedząc że
    w każdej chwili mogą puścić wkręty (KG) i półka znajdzie się na podłodze.

    Jeżeli coś robimy to róbmy to dobrze, a przynajmniej bezpiecznie.

  • 45. Data: 2017-06-05 09:07:45
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 04-06-2017 o 23:04, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > czy innej. Za 2500 to masz u stolarza prawdziwy 4cm debowy blat z
    > porzadnego materialu, szeroki na 60cm - dlugi na jakies 10m spokojnie :-)

    On(założyciel wątku) sam chce wykonać meble (czyli oszczędza pieniądze),
    a tutaj mowa o kosztach w tysiącach chyba nie tędy droga.

    Może niech wpierw określi budżet na meble, wtedy da się doradzić coś więcej.

  • 46. Data: 2017-06-05 09:22:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 09:07:46 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > On(założyciel wątku) sam chce wykonać meble (czyli oszczędza pieniądze),
    > a tutaj mowa o kosztach w tysiącach chyba nie tędy droga.

    Im bardziej wybajerzona kuchnia tym więcej kasy się oszczędzi.
    Stolarz za blaty weźmie 2k, a jakbyś tą kuchnie kupił u sprzedawcy mebli
    to ten sam blat kosztowałby już 3k :-) Także nie widzę tu żadnej
    sprzeczności. Ja też chciałem oszczędzić kasę robiąc sobie samemu
    kuchnie ale nie oznacza to, że odrazu wybrałem wszystko co budżetowe -
    moja kuchnia kosztowała ponad 20k. Robiona przez "stolarza" kosztowałaby
    30k, a przez "studio" pewnie min. 40k :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2017-06-05 11:26:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz z tymi urywajacymi sie wkretami do kg. Sa mocniejsze od kazdych stalowych
    wkretow do drewna o podobnej lub numer wiekszej srednicy. Do tego sa duzo latwiejsze
    w zastosowaniu niz konfirmanty. Wybaczaja rowniez wieksze bledy niz konfirmanty.
    Wkrety do kg sa idealne do zastosowan domowych jesli lba nie bedzie widac i zamiast
    konfirmantow jesli nie zalezy na widoku sruby do kola na boku szafki.

  • 48. Data: 2017-06-05 12:29:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 czerwca 2017 11:26:08 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    widac i zamiast konfirmantow jesli nie zalezy na widoku sruby do kola na boku szafki.

    Nie, nie i nie. Wiecej nie ma sensu pisac :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-06-05 12:30:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:
    > Do tego sa duzo latwiejsze w zastosowaniu niz konfirmanty.

    Swoja droga to moze wszystko tlumaczyc, bo ja nie wiem co to jest konfirmaNT?
    Ja stosuje konfirmaty i te polecam ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2017-06-05 15:38:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje, nic wiecej nie pisz bo pierdolisz jak potluczony.