  • 1. Data: 2010-09-08 10:34:33
    Temat: Szara pleśń na winorośli ;-(
    Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl>

    Witajcie,
    Niestety dotknęło mnie znowu.
    Dwa lata temu przypałętało się o świstwo, w tym roku pryskałem
    preparatem przeciwko pleśni, a wczesniej przyciołem odrosty, tak aby z
    0,5 od ziemi nie było nic zielonego, dla zmniejszenia ewentualnej
    wilgoci - ale niestety niewiele dało;-(

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5825ae9e6d07834b
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0a53d08499e0e3d
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed05814765fd75ce
    .html

    Proszę poradzicie co zrobić, czym ewentualnie pryskać.

    Pozdrowienia Witek

  • 2. Data: 2010-09-08 13:37:28
    Temat: Re: Szara pleśń na winorośli ;-(
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "witek J" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niestety niewiele dało;-(

    > Proszę poradzicie co zrobić, czym ewentualnie pryskać.

    ..."Nie istnieją żadne pojedyncze i "jedynie słuszne" zasady ustalające
    schemat stosowania środków grzybobójczych do ochrony przed szarą pleśnią.
    "...
    Więcej na ten temat tutaj:
    http://www.klinikaroslin.com/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=48:szkodliwo-i-zwalczanie-szar
    ej-pleni-na-winoroli&catid=26:grzyby&Itemid=19
    Masz tam również o mączniaku.
    Jednak oprócz oprysków ważne jest prawidłowe cięcie winorośli przed i
    podczas wegetacji. Wydaje mi się, że występowały u Ciebie skrajne warunki
    wodne.
    Od przejściowego nadmiaru wody nie tylko jagody winogron pękają.

    Pozdrawiam winoroślowo
    skryba
    Ps. W tym roku mam wyjątkowo obfity zbiór = soki, soki i jeszcze raz
    soki:-))

  • 3. Data: 2010-09-08 18:40:12
    Temat: Re: Szara ple?ń na winoro?li ;-(
    Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl>

    >skryba ogrodowy presented the following explanation :

    Dzięki za odpowiedź i za linka.
    Co do warunków to niestety możliwe:-(

    > Pozdrawiam winoro?lowo
    > skryba

    > Ps. W tym roku mam wyj?tkowo obfity zbiór = soki, soki i jeszcze raz soki:-))
    A to juz było ewidentna prowokacją dla moich zszarganych pleśnią nerwów
    ;-)

    Pozdrawiam
    Witek

  • 4. Data: 2010-09-08 20:21:35
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > A to juz było ewidentna prowokacją dla moich zszarganych pleśnią nerwów
    > ;-)

    Zapewniam, że niezamierzoną. Ale zanim się dorodnych, obfitych zbiorów
    doczekałem nie jeden raz poznałem smak porażki. Bo wicie, rozumicie:
    Nałóka to tródna żecz.

    Pozdrawiam pogodnie

    skryba

  • 5. Data: 2010-09-09 07:45:11
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-09-08 12:34, witek J pisze:
> [...]
    > preparatem przeciwko pleśni, a wczesniej przyciołem odrosty, tak aby z
    > 0,5 od ziemi nie było nic zielonego, dla zmniejszenia ewentualnej

    o-będzie tokaj samorodny :-)