  • 41. Data: 2014-08-28 22:07:01
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-28 20:18, Budyń pisze:
    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no tak masz racje - zakopanie to mój pomysl jak przesunac w czasie
    > odbior ciepla. O powietrznej pc nic nie mowie bo tez nie widze
    > specjalnie sensu.
    No właśnie :) ale w końcu dogadaliśmy się i doszliśmy do tych samych
    wniosków :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 42. Data: 2014-08-29 11:20:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 sierpnia 2014 21:40:30 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nawet w 1/3 nie zbliżyłeś się do tego na czym "pracuje" Ergie, więc się
    > praktyką nie chwal. Nie wszyscy mają taką nędzną i wybiórczą pamięć jak ty,
    > Adasiu.

    Dobra dobra - idz studiowac prace swojej kobity, tylko tym razem zwroc uwage,
    ze kW, a kWh to jest jakastam jednak roznica :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2014-08-29 11:47:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Aug 2014 02:20:10 -0700 (PDT), Adam

    > Dobra dobra -

    No i tyle zostało z tej twojej "praktyki", teoretyku od siedmiu boleści.
    Powentyluj dom tak samo jak Ergie przez więcej jak tydzień, a nie jak
    obecnie 1/2 kubatury, to będziesz mógł się pochwalić praktyką.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2014-08-29 11:53:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 11:47:49 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > No i tyle zostało z tej twojej "praktyki", teoretyku od siedmiu boleści.
    > Powentyluj dom tak samo jak Ergie przez więcej jak tydzień, a nie jak
    > obecnie 1/2 kubatury, to będziesz mógł się pochwalić praktyką.

    No to policz nam ile kW chlodu dostarczysz jak bedziesz wentylowal te 500m3/h
    w nocy :) Pokaz choc raz ze potrafisz cokolwiek policzyc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2014-08-29 19:37:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 29 Aug 2014 02:53:17 -0700 (PDT), Adam

    > No to policz nam ile kW chlodu dostarczysz jak bedziesz
    > wentylowal te 500m3/h w nocy :)

    Adasiu, czy tobie się poważnie wydaje, że te obliczenia to jakaś wiedza
    tajemna zarezerwowana wyłącznie dla ciebie?

    Jaką praktyką się chwalisz, skoro ty ledwo z wentylacją do 300m3h
    dociągasz, bo jak popędzisz wyżej to już się spać nie daje na twojej
    mizernej instalacji bytowej. Do tego masz dwa razy większą kubaturę.
    Pomijam już, że to twoje wentylowanie i tak byłoby jałowe nawet jakbyś
    wyciągnął 1000m3h -- w dzień sobie i tak bezsensownie wygrzewasz dom, bo
    przecież twój pies ma karnet na kanapę a ty musisz mieć koniecznie kontakt
    z naturą. Po raz kolejny, przestań traktować innych swoją miarką.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2014-08-30 09:03:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 sierpnia 2014 19:37:32 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Adasiu, czy tobie się poważnie wydaje, że te obliczenia to jakaś wiedza
    > tajemna zarezerwowana wyłącznie dla ciebie?

    Wiedzialem ze nie potrafisz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2014-08-30 12:04:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Aug 2014 00:03:27 -0700 (PDT), Adam

    > Wiedzialem ze nie potrafisz :)

    Jak w końcu popraktykujesz i przepchniesz w 12h te 14kW na 100m2
    powierzchni, w zamian za swoje 3 (tak, pamiętam że chwaliłeś się jak przy
    300m3h już twoja "kobita" ma koszmary), i nie będziesz "wietrzyć" domu w
    dzień jak głupi tylko po to żeby psa swojego zadowolić dostępem do kanapy,
    oraz uwzględnisz resztę elementów (w tym np. że woda lodowa może mieć
    niższą temperaturę w układzie buforowym, niż to sobie wygodnie założyłeś),
    to pogadamy dalej. Póki co jesteś tylko zwykłym ściemniaczem teoretykiem.
    :)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2014-08-30 12:22:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 12:04:59 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Jak w końcu popraktykujesz i przepchniesz w 12h te 14kW na 100m2

    A Ty dalej nie rozrozniasz mocy od energii :-)

    Zeby przepchnac 14kWh w 12h trzeba dysponowac srednia moca 1,15kW.
    Przy przeplywie 500m3/h zakladajac ze w srodku dazymy do 23stC trzebaby
    wtlaczac powietrze o temperaturze ~15stC. Gdzie geniuszu masz takie
    temperatury na zewnatrz w srodku upalnego lata przez bite 12h !? :-)
    Przy upalach temperatura w nocy nie spada ponizej 18-20stC.

    Ty bedziesz wentylowal 500m3/h w zamknieciu, a ja sobie wszystkie okna
    uchyle i bede mial wiekszy przeplyw :D

    > powierzchni, w zamian za swoje 3 (tak, pamiętam że chwaliłeś się jak przy
    > 300m3h już twoja "kobita" ma koszmary), i nie będziesz "wietrzyć" domu w

    Pogadamy za jakis czas co Twoja powie o 500m3/h :-)

> [...]
    > oraz uwzględnisz resztę elementów (w tym np. że woda lodowa może mieć
    > niższą temperaturę w układzie buforowym, niż to sobie wygodnie założyłeś),

    Wtedy to juz nie bedzie woda :) Ale tak czy inaczej niewiele to zmienia.

    > to pogadamy dalej. Póki co jesteś tylko zwykłym ściemniaczem teoretykiem.
    > :)

    Pogadaj na forum muratora z tymi co zamontowali GWC z robionymi na
    zamowienie 3-4kW wymiennikami - oni maja odemnie duzo cieplejsze domy i
    wszyscy jak jeden twierdza ze GWC *nic* nie daje jezeli chodzi o chlodzenie
    domu i montuja splity :D

    A Ty farmazony jakies opowiadasz ze zwykle wietrzenie ma cos dac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2014-08-30 12:46:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 12:04:59 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Jak w końcu popraktykujesz i przepchniesz w 12h te 14kW na 100m2

    To teraz oblicz pojemnosc cieplna scian, stropow i wylewek :)
    W standardowym murowanym domku wyjdzie pewnie gdzies z 100-150kWh / kazdy
    stopien. Czyli te 14kWh obnizyloby temperature gdzies MOZE o 0,1stC :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2014-08-30 13:08:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Aug 2014 03:22:40 -0700 (PDT), Adam

    > Gdzie geniuszu masz takie

    Miszczu, idź sobie napraw głowę, bo masz niemałe problemy z pamięcią...

    > temperatury na zewnatrz w srodku upalnego lata przez bite 12h !? :-)
    > Przy upalach temperatura w nocy nie spada ponizej 18-20stC.

    ...a jak nie pamiętasz, to wróc do tamtego wątku i przeczytaj ponownie.
    Ergie wyraźnie zaznaczał, że wentyluje tylko w nocy z taką prędkością i
    wtedy wtłacza powietrze 18 (a jak jest deszczowo to mniej) i dla takich
    wartości były wyliczenia. Dzięki temu ma o 2sC niższą temperaturę w
    skrajnych warunkach niż ty.

    > Ty bedziesz wentylowal 500m3/h w zamknieciu, a ja sobie
    > wszystkie okna uchyle i bede mial wiekszy przeplyw :D

    To teraz idź zapytać swoją magiczną kulę jaki to będziesz mieć większy
    przepływ.

    > Pogadamy za jakis czas co Twoja powie o 500m3/h :-)

    Z pewnością mniej się wpieni na 150m3h per pomieszczenie, niż twoja
    "kobita" gdy ty w końcu powiesisz jej nad głową splita co będzie wył
    mieszając min. 600-800m3h robiąc w pomieszczeniu lodówkę.

    > Wtedy to juz nie bedzie woda :)

    ROTFL Kisielek ci się marzy, co Adasiu?

    > Ale tak czy inaczej niewiele to zmienia.

    Tak, raptem 5kWh. Tyle co nic! A przepraszam, to prawie dwa razy tyle co ty
    sobie w nocy "wyciągasz" swoją mizerną wentylacją bytową.

> [...]
    > na zamowienie 3-4kW wymiennikami oni maja odemnie duzo cieplejsze
    > domy i wszyscy jak jeden twierdza ze GWC *nic* nie daje jezeli

    Zapomniałeś, standardowo już, dodać, że opierają system na zwykłej
    wentylacji bytowej, jak twoja. Jak popędzą więcej, to zaraz zrujnują sobie
    złoże. Nie wspominając, że nawet przy niskim przepływie mają nie mniej niż
    16-17sC. Więc z czym do ludzi, Adasiu?

    > i montuja splity :D

    No, niech montują.

    --