  • 61. Data: 2014-08-31 12:30:47
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Aug 2014 12:41:23 -0700 (PDT), Adam

    > UU teraz to Ci nie podam - przestalem czytac ze dwa lata temu - niemniej
    > Piczman (ktory robi/l GWC zarobkowo tak nawet pisal :-) Piwopijca i paru
    > innych. Kazdy twierdzi ze costam pewnie chlodzi ale nie jest to nawet
    > namiastka klimy :-)

    Powtórzę, bo główkę w piasek schowałeś jak cię naprostowałem w poście obok.
    Oni sobie zamontowali wymiennik do zwykłej wentylacji bytowej, DZ szybko
    dawało dupy, to i gówno im wychodziło a nie "klimatyzacja".

    > A kolega Myjk to nam tu zaraz zacznie negowac dzialanie
    > grzejnikow sciennych / podlogowych skoro wedlug niego
    > nagrzane mury nie beda ogrzewac powietrza jakie
    > nam nawieje rekuperator :-)

    Nie błaznuj i przyjmij w końcu do wiadomości, że "mój" system, podobnie jak
    u Ergiego, będzie działał CAŁY CZAS i nie dopuści do przegrzania ścian, bo
    nie mam zamiaru wietrzyć ciepełkiem bezsensownie domu jak ty to robisz.

    > Zmieni zdanie jak odpali ten swoj system i chlodno bedzie 10cm od
    > anemostatu i nigdzie dalej :)

    U ciebie tak właśnie jest, bo masz ściany napompowane ciepłem. Niech żyje
    piesek i "kontakt z naturą"! ;P

    > A zona go zatlucze za szum z anemostatu
    > nad glowa w sypialni przy 500m3/h :-)

    Nie błaznuj, znowu. W pomieszczeniu będzie maks. 150m3h. Za to chętnie
    zobaczę jak sobie smacznie śpisz ze swoją "kobitą" przy swoim wymarzonym
    splicie, który dmucha na minimalnych obrotach 400m3h a sprężarka za oknem
    niesie się po ścianie aż do salonu. :> Tak, mam splita i wiem coś o hałasie
    w przeciwieństwie do ciebie, teoretyku.

    > I IMHO nie da sie zrobic wentylacji w domu dla 500m3/h tak,
    > zeby nie bylo slychac szumu (a w nocy slychac absolutnie kazdy szmer).

    Oczywiście podeprzesz to swoją wiedzą praktyczną i porównasz z teorią?
    hehehheh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2014-08-31 12:33:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 30 Aug 2014 19:29:50 +0200, Budyń

    > linke dawaj bo mnie zaciekawiles

    Nic tam szczególnie ciekawego nie wyczytasz. Ludzie pędzą do domu powietrze
    chłodzone z DZ o temp. 17-18sC z prędkością maks. 200m3h (bo inaczej
    zabiliby całkowicie złoże, poza tym mają wentylację bytową nie
    przystosowaną do szybszego przewalania powietrza) posiadając przy tym 2-3x
    większą kubaturę.

    Ergie dla porównania wymienia w nocy 500m3h czyli AFAIR prawie 2x kubaturę
    wentylowanych pomieszczeń, a w dzień nie wpuszcza gorąca do środka i nie
    pompuje bezsensownie nadmiernie ścian ciepłem -- ma dzięki temu o 2sC w
    dzień mniej (niż np. taki Adaś co w kółko wietrzy), a w nocy 21-22sC.

    Ale to nie przeszkadza Adasiowi budować takiego bzdurnego porównania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2014-08-31 15:18:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 12:15:07 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Oczywista sprawa, bo żeby siedzieć na tarasie to trzeba mieć koniecznie
    > otwarte okna i drzwi do domu, żeby przypadkiem nie tracić kontaktu z
    > salonem!
    > Jednakowoż chcąc siedzieć w domu trzeba mieć koniecznie otwarte
    > okna i drzwi na taras, bo przecież można stracić kontakt z tarasem! No i

    Nie wyobrazam sobie za kazdym razem zamykac i otwierac drzwi tarasowych jak
    wchodze / wychodze - chyba musialbym jakies wzmacniane prowadnice kupic
    bo robilbym to 100 x na dzien. Siedzac na tarasie co chwile laze po cos
    do domu - to sie piwa zachce, to siku, to kielbaska, to przyprawe do grilla
    zapomnisz etc. Wku**bym sie niemilosiernie jakbym za kazdym razem mial
    drzwi otwierac.

    > Wiesz, rób tam sobie głupotki jakie lubisz, ale nie przekładaj tego na
    > innych żeby udowodnić swoje racje.

    Sadze ze kazdy normalny robi wlasnie tak jak ja.

    > Jak znowu patrzysz pod kątem swoich ścian NARĄBANYCH ciepłem aż trzeszczy,
    > to nic dziwnego że nie będzie to miało u CIEBIE znaczenia.

    Heheheh. Te sciany sie "narabuja" cieplem nie przez wentylacje ani nawet
    przez otwarte okna (bo powtarzam - powietrze ma bardzo mala pojemnosc
    cieplna) tylko przez slonce + przenikanie (sciany, dach). Policz sobie jaka
    to jest energia. Ale policz - a nie pieprz glupot to dojdzie do Ciebie jakie
    farmazony prawisz :)

    > Nawet jeśli system kosztowałby 8, to i tak bym go zamontował. Ponieważ

    Czyli wydasz 8k zeby nie miec komfortu w upal :) Spoko - nic mi do tego -
    mozesz robic ze swoja kasa co Ci sie zywnie podoba - ja tylko uczulam
    ew. czytajacych w przyszlosci ze to 8k wyrzucone w bloto. Wyrzucone po to
    zeby spelnic swoja chora fantazje :D

    > gdybym miał uzyskać podobny komfort cieplny na klimatyzatorach P-P, czyli
    > multisplit + klimakonwektory w KAŻDYM pomieszczeniu (a nie jak sugerujesz
    > tylko dwa gdzieś w kącie) co wymuszałoby pracę także w drogiej taryfie, a

    W domu murowanym wystarcza dwa - na kazde pietro.
    W szkieletorze z uwagi na niska akumulacje - rzeczywiscie trzeba sie bawic
    w bardzo szczegolowy dobor per kazde pomieszczenie oddzielnie, bo nie ma
    gdzie skumulowac ew. nadwyzek tego chlodu.

    > wentylatory wisiałyby centralnie nad głową (a te nawet chodzące na
    > najwolniejszym biegu to HAŁAS w dzień, o nocy nie wspominając)

    Hehhehe jeszcze nie tak dawno pisales ze splity inwertery przeciez jak juz
    schlodza dom to obnizaja moc i wchodza na niskie predkosci ktorych nie
    slychac :-)

    > Tak, Adasiu, ludzie sobie montują basenowe pompy ciepła i splity. Z prostej
    > przyczyny -- myślą o takich rzeczach dopiero PO FAKCIE.

    Robia to raczej po to zeby miec komfort. A nie tylko jego namiastke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2014-08-31 15:23:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 12:33:53 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Nic tam szczególnie ciekawego nie wyczytasz. Ludzie pędzą do domu powietrze
    > chłodzone z DZ o temp. 17-18sC z prędkością maks. 200m3h (bo inaczej

    Widzisz jak klamiesz;) Wiekszosc z nich ma instalacje ktore pedza 400-500m3/h
    z GWC glikolowym ktory obniza temperature na wejsciu do 10-12stC.

    > zabiliby całkowicie złoże,

    Jakie zloze czlowieku :-) Mowie o GWC glikolowych.

    Wszystko Ci sie pieprzy :)
    PS. Jak myslisz ile W beda braly wentyle w Twoim reku zeby przepchac 500m3/h?
    Stawiam ze gdzies 500W czyli jakies 360kWh po srednio liczac 0,4pln = 144 pln.
    Moj split w biurze ~40m2 zuzywa w lato mniej energii na chlodzenie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2014-08-31 15:28:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 12:30:47 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > niesie się po ścianie aż do salonu. :> Tak, mam splita i wiem coś o hałasie

    Moje (ew. przyszle) splity moga chlodzic w godzinach kiedy mnie nie ma w domu
    - z uwagi na b. duza akumulacje domu moga przez 8h wyprodukowac ~80kWh
    chlodku ktory przez kolejne 16h nawet przy pootwieranych oknach nie pozwoli
    na przegrzanie pomieszczen - wiec moge spac przy absolutnej ciszy z wylaczonym
    wentylem kolego :) Ty w tym czasie bedziesz walczyl z szumem instalacji
    500m3/h ktorej za chiny ludowe nie wyciszysz do zera :-)

    Pusc sobie kiedys 150m3/h na anemostat fi150 (wiekszych raczej nie bedziesz
    stosowal) - niby predkosci w kanale wyjda ponizej 2m/sek a bedzie swiszczec
    jak cholera :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2014-08-31 15:43:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >namiastka klimy :-) A kolega Myjk to nam tu zaraz zacznie negowac dzialanie
    >grzejnikow sciennych / podlogowych skoro wedlug niego nagrzane mury nie
    >beda ogrzewac powietrza jakie nam nawieje rekuperator :-)

    Bardzo chetnie bym gwc zaprzagl jako element chlodzacy, zatem chetnie
    poczytam.

    Ale tu troche sie zgadzam ze przesadziles - jasne ze nagrzane mury grzeją i
    zbic ta temperature GWC moze byc ciezko. Ale przeciez mozna nie dopuscic do
    ich nagrzania.

    b.

  • 67. Data: 2014-08-31 15:48:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Wręcz przeciwnie. Nie jet OT lecz dokładna odpowiedź na pytanie autora
    > wątku.

    a czy ja sie nie zgodzilem, ze to co wymyslil to sie nic nie da? No nie da
    sie, masz 100% racji. Przyjmij do wiadomosci ze probuje wykombinowac co
    moznaby zrobic majac szklarnie do wykorzystania.

    b.

  • 68. Data: 2014-08-31 15:49:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 15:43:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Ale tu troche sie zgadzam ze przesadziles - jasne ze nagrzane mury grzejďż˝ i
    > zbic ta temperature GWC moze byc ciezko. Ale przeciez mozna nie dopuscic do
    > ich nagrzania.

    Jak? :-) Zeby nie dopuscic do nagrzania bilans energetyczny musi byc
    przynajmniej na zero. A z grubsza mowiac - GWC nie jest w stanie dac tyle
    chlodu co slonce daje ciepla :) Owszem - mozesz pozakladac okiennice zewnetrzne
    na wszystkie okna i siedziec pozamykany 24/h w domu - na pewno cos to da,
    tylko mowimy o zyciu a nie wegetacji :D

    Dla mnie komfort jest wtedy kiedy nie zmieniajac swoich przyzwyczajen, ani
    nie ograniczajac sie - mam to co chcialem. Komfortem nie jest dla mnie
    zamykanie sie w ciemnicy bo to warunek zeby bylo chlodniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2014-08-31 16:18:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 15:43:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Bardzo chetnie bym gwc zaprzagl jako element chlodzacy, zatem chetnie
    > poczytam.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181049-GWC
    -z-do%C5%9Bwiadczenia-opinie-posiadaczy&p=4800774&vi
    ewfull=1#post4800774

    Tu masz opinie piczmana o jego glikolowym GWC.
    Jak widac domek ma malutki (110m2), dobrze ocieplony i mimo GWC mial 26stC.
    Ja mam chate prawie 300m2 i bez GWC mialem max 27stC. Gra nie warta swieczki!

    http://szyna.civ.pl/7-8.png

    Tu jest wykres temp. (usredniony oczywiscie) na lipiec i sierpien.
    Jak widac nie bylo tak zle - 26st zostalo przekroczone tylko gdzies w okolicy
    ~20 lipca. 24-25stC jest OK, dopiero 26 i wiecej staje sie meczace. W tym
    roku to byly jak widac po wykresie - ok. 4 dni :-)

    W te 4 dni uruchomilbym sobie (gdybym mial) dwa splity ktore raz dwa zbilyby
    temp. do ~24stC i to wszystko - eksploatacja urzadzen na minimalnym
    poziomie, dlugowiecznosc sprzetu - zapewniona. Koszt inwestycyjny gdzies 3k
    pln maksymalnie, splity ukrylbym za przedsciankami poddasza i pobieral /
    pompowal powietrze przez anemostaty umieszczone dosc blisko siebie - w salonie
    w suficie, na poddaszu w scianie - wykorzystalbym oczywiscie anemostaty
    z mojej "bytowej" instalacji wentylacyjnej tylko na maksymalnie krotkich
    przewodach - calosc smigalaby przede wszystkim w dzien - dzieki duzej mocy
    (rzedu 5kW per split) to powinno wystarczyc zeby komfortowo zbic temp. w
    calym domu :)

    Oczywiscie instalacja bedzie glosna ale bedzie dawac prawdziwe 10kW chlodu -
    4-10 x wiecej niz instalacja ktora projektuje Myjk, przy tym bedzie 2-3 x
    tansza w instalacji i 2-5 x tansza w eksploatacji :)

    Grzanie basenu moge sobie zalatwic zwykla pompa ciepla za pare zlotych wiecej
    wiec to dla mnie zaden argument :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2014-08-31 18:57:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 06:18:46 -0700 (PDT), Adam

    > Nie wyobrazam sobie

    To już wiadomo od dawna.

> [...]
    > do domu - to sie piwa zachce, to siku, to kielbaska, to przyprawe do grilla

    Ale swoją słabą organizacją to sobie paszczy nie wycieraj. ;)

    > Wku**bym sie niemilosiernie jakbym za kazdym razem mial drzwi otwierac.

    Nerwowy jakiś jesteś. Może jednak zainstaluj w końcu tego splita i ochłoń
    trochę. ;)

    > Sadze ze kazdy normalny robi wlasnie tak jak ja.

    Źle myślisz sądząc wszystkich po sobie. Ergie postępuje inaczej niż ty, ja
    postępuję inaczej niż ty. Już jesteś w mniejszości, niestety. :P

    > Heheheh. Te sciany sie "narabuja" cieplem nie przez wentylacje

    Taką wentylację jak Twoja to z pewnością nie, tak samo jak nie ma szans na
    ochłodzenie taką wentylacją jak twoja.

    > ani nawet
    > przez otwarte okna (bo powtarzam - powietrze ma bardzo mala pojemnosc
    > cieplna)

    Co z tego że powietrze ma małą pojemność cieplną, skoro przewalasz tego
    powietrza, przez 3-4 miesiące, od zakończenia okresu grzewczego, o
    temperaturze 23-32sC setki metrów sześciennych przez porozdziawiane drzwi i
    okna...

    Masz słabą pamięć, więc przypomnę ci porównanie warunków twoich i Ergiego.
    Ty w dzień masz 27sC (nie chwaliłeś się skąd ten pomiar), Ergie (NA
    PODDASZU UŻYTKOWYM) 25sC (i to tylko dlatego, że Ergie nie ma już w dzień
    takiej mocy chłodniczej jak w nocy i musi ograniczyć przepływ powietrza
    "ratując się" rekuperacją i izolacją od powietrza zewnętrznego). W nocy ty
    masz 25sC (i tyle też w ścianach), Ergie 22sC. Jakie masz wnioski, Adasiu,
    z tych PRAKTYCZNYCH obserwacji?

    > tylko przez slonce + przenikanie (sciany, dach). Policz sobie jaka
    > to jest energia.

    Gdyby zyski słoneczne i "przenikanie" było tu decydujące, Ergie nie miałby
    takich wyników jak ma, a ty miałbyś nie 27sC tylko 40. Masz?

    > Ale policz - a nie pieprz glupot to dojdzie
    > do Ciebie jakie farmazony prawisz :)

    Po tym jak ściemniałeś coś o praktyce i porównywaniu do teorii, jesteś
    ostatnią osobą która może takim tekstem szafować. :) Policzyć maksima to
    nie problem, problem, co widać po tobie, odpowiednio te obliczenia
    zinterpretować i urealnić.

    > W domu murowanym wystarcza dwa - na kazde pietro.

    Nie wystarczą dwa splity do osiągnięcia równego komfortu cieplnego w całym
    domu, bo w jednym pomieszczeniu gdzie zawiesisz wentyl będzie 15 stopni
    (czyli brak komfortu), a w pomieszczeniu obok MOŻE 24 (jeśli zasłonisz
    okna). Jak wyłączysz splita żeby nie marznąć w pomieszczeniu gdzie wisi, to
    będziesz mieć szybko ciepło w pomieszczeniu obok, bo gorące ściany
    momentalnie zrobią swoje. I nie wmawiaj ludziom ew. to czytającym, że
    będzie inaczej, teoretyku. Żeby osiągnąć komfort (a nie "komfort") cieplny
    w całym domu, w każdym pomieszczeniu MUSI być nawiew i a całość pracować
    możliwie stabilnie, a nie jak Witia na Kargólowym koniu.

    > W szkieletorze z uwagi na niska akumulacje - rzeczywiscie trzeba sie bawic
    > w bardzo szczegolowy dobor per kazde pomieszczenie oddzielnie, bo nie ma
    > gdzie skumulowac ew. nadwyzek tego chlodu.

    Oh, jeszcze nieco wyżej twierdzisz, że nie da się akumulować nadwyżek
    chłodu, bo przecież są te piekielne zyski od palników "kobity" gotującej
    obiad min. przez 4h dziennie, co najmniej dwóch komputerów, TV,
    "napierniczające" słońce itd.

    > Hehhehe jeszcze nie tak dawno pisales ze splity inwertery przeciez jak juz
    > schlodza dom to obnizaja moc i wchodza na niskie predkosci ktorych nie
    > slychac :-)

    To ty tak twierdziłeś i nie wtykaj mi ponownie swoich bzdurek. Ja nigdy nie
    napisałem, że jednostki wewnętrzne (i zewnętrzne) mogą pracować po cichu
    (nawet kasetony, wysoko powieszone, na najmniejszej wydajności wentyla,
    robią upierdliwy hałas -- wiem, bo wisi mi nad głową taki duży Mitsu),
    chyba że są całkowicie wyłączone -- wtedy jest cisza. Pisałem, że już po
    schłodzeniu powietrza wymagają maks. 20% swojej maksymalnej mocy sprężarki,
    a nie że się wyciszają (wentyle muszą działać póki działa sprężarka),
    manipulanciku. ;P

    > Robia to raczej po to zeby miec komfort. A nie tylko jego namiastke :)

    Przetestowałem ten "komfort" z jednym splitem per kondygnacja. A ty,
    teoretyku? Dotykałeś choć raz splita w warunkach domowych?

    Poza tym co to jest za komfort w wydawaniu 6 tys. zł na pompę do basenu
    ogrodowego i kolejnych 3 tys. zł na (DWA!) splity (które to przez większość
    czasu będą stać i marznąć), gdy w "kotłowni" już jedna pompa stoi i się w
    lato przeraźliwie nudzi?

    --
    Pozdor
    Myjk