  • 101. Data: 2016-06-05 14:20:06
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dokladnie jak napisales. W tej chwili dycha za metr jest niemozliwa bo to 3% wartosci
    odtworzeniowej w przypadku domow z mieszkaniami do najmu. Zeby wyszla dycha to koszt
    musialby byc na poziomie 4000 za metr kwadratowy. Zrobic sie da bez problemu te 4000
    ale z zalozenia to ma byc tanie budownictwo czyli np 2800 za metr. Za 2800
    konkurencja bedzie na siebie kilerow wynajmowala a i tak czynsz nie przekroczy dychy
    za metr.

  • 102. Data: 2016-06-05 14:51:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 12:46:11 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Taa, deweloper tez będzie sam w czynie społecznym osobiście robił lawy dla
    > bloku mieszkalnego, drewno dostanie od znajomego, itp. itd. Reszty nawet nie
    > warto czytać.
    Skoro na dzisiaj u nas można od developera bez problemu kupić mieszkanie za 2,5tys/m2
    to tym bardziej jest to realne w programie rządowym.
    To że w Stolycy jest 3razy drożej wynika pewnie z ceny działek- bo chyba materiały i
    robocizna w Stolycy aż tak bardzo droższe niż na pomorzu nie są.
    A działki będą "darmowe" więc dla developera jeden koszt odpada. Będą się bili żeby
    wygrać przetarg na rządowe mieszkania.

  • 103. Data: 2016-06-05 15:07:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 17:32:58 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > W zeszłym roku wykańczałem 3 kawalerki ze stanu deweloperskiego i z
    > wyposażeniem i materiałami z niższej półki nie ma opcji, żeby zejść
    > poniżej 20 tys za 25m2. Czyli 800 zł za metr. A kolega tu pisze, że
    > postawił i wyposażył dom za 1250 zł za metr
    W 2007 jak żona namawiał mnie na budowę i znalazła działkę to do dyspozycji miałem ok
    250tys. Za 9 miesięcy się wprowadziliśmy to dom wykończony był tak że wstydzić się
    nie musimy. Konto też wyczyszczone. Blatu za 5 tys nie było to fakt. Ogrod, podjazd
    bramę ogrodzenie robiliśmy przez najbliższe kilka miesięcy. Generalnie strata kasy na
    ogrodzenie z 3 stron u mnie bo żywopłot się tak pięknie rozrosł że niepotrzebne
    30tys za rośliny?- fanaberia, projektantkę opłacać żeby kszaczory rozplanowała- jw.
    Ale nie moj cyrk nie moja kasa. Gdybym milion miał na koncie to może i 30tysza
    kszaczory + projektantkę bym opłacił. Ale nie miałem miliona wtedy

  • 104. Data: 2016-06-05 15:08:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Chyba z jakiegos Meksyku piszesz albo innej Argentyny. Od dwoch lat ceny stoja jak
    chuj na weselu a jesli sie zmieniaja to w dol. Zabieram sie jak jez do pierdolenia
    zeby telewizor zmienic na wiekszy. Dwa lata temu taki co bym chcial miec kosztowal
    ponad cztery tysiace. Dzisiaj taki sam duzy ale z wieksza iloscia niepotrzebnych
    funkcji jest tanszy minimum o 1/3.

    To Ty chyba piszesz gdzieś z buszu :)
    Telewizory kosztują ciągle tyle samo, tylko zmienia się technologia.
    Poza tym telewizory powinny tanieć, bo taka jest światowa tendencja cen
    elektroniki.
    Niestety tak nie jest w Polsce. W zeszłym miesiącu kupowałem narzędzia i
    przyrządy. Jakież było moje zdziwienie, że obecne ceny są co najmniej
    50% wyższe od tych, które dawałem kilka lat temu. Dokładnie porównywałem
    identyczne.

    > Moja ulubiona szynka z kurczaka i pasztet z jablkiem od dwoch lat kosztuja tyle
    samo, no fakt zdrozaly z 1% bo nie stanialy w zwiazku z inflacja.

    Zdrożały prawie wszystkie produkty żywnościowe. Drożeją materiały
    budowlane i instalacyjne. Zasadniczo drożeją usługi. Jeżeli już ktoś się
    porywa na obniżkę cen usług to wchodzi w szarą strefę lub też desperacko
    walczy o przeżycie. Wiele firm się zwija lub zwalnia pracowników, albo
    też ogranicza wypłaty.
    Zdrożały podatki od nieruchomości (u mnie w przeciągu 2 lat o ok. 100zł
    płacę więcej). Zdrożały: woda, opał, prąd, wywóz śmieci.

    Siedzisz na dupie w starej zapchlonej kamienicy z rewaloryzowanej
    emerytury, zajmując się pisaniem pierdół na grupach dyskusyjnych to też
    nie zauważasz tego co się dzieje w szczególności w niewielkich firmach
    rodzinnych.

    > Dwie lodzkie korporacje taksowkowe na wiosne w tym roku obnizyly ceny. Wiosna i
    zaraz lato.

    To jest właśnie przykład walki o przeżycie.

    > Warzywa, owoce nie dosc ze juz tanie to jeszcze stanieja. Jest odwrotnie niz za
    komuny. Za komuny jak regulowali ceny to zarcie 30% do gory a lokomotywy, szyny
    kolejowe i statki 5% w dol. I srednia wychodzila 3 koma 3 procenta.

    Ale co Ty porównujesz obecne czasy z komuną. Ja porównuję to co było
    rok, dwa lata temu i co jest dzisiaj.
    Widzę też jak kiedyś ludzie budowali, a jak budują obecnie.

    > Polacy wyjezdzaja za granice bo jest taka mozliwosc i tam lepiej zarabiaja. Jak
    nie bylo takiej mozliwosci to z wiosek i miasteczek na mazurach wyjezdzali do pracy
    na Slasku bo tam lepiej placili.

    Tyle, że kiedyś wyjeżdżali na Śląsk, a teraz tam bida nie nie ma miejsc
    pracy, a resztę, która pozostała chcą zamknąć.

    > Ilu kurwa po dorobieniu sie wrocilo spowrotem na wioski?

    Nie piszę o wioskach, ale o dużych miastach wielkości Twojego. Sam nawet
    pisałeś, że Łódź to już totalne zadupie, chylące się ku upadkowi.

    > Nikt, kurwa nikt. Ludzie maja sklonnosc do migracji i tylko manipulat dorabia do
    tego pasujaca mu ideologie. Firmy padaja. Wlascicielka sklepu kupila sobie na wiosne
    nowy samochodzik. Tak na oko z siedemdziesiat tysiecy za niego dala. Sklep ze 40m?
    powierzchni handlowej. Fryzjerka ( nie wlascicielka ) kupila sobie samochod, uzywany
    z 15 tysiecy dala. Znajomy co ma fabryke form wtryskowych zamowien ma z calej Europy
    na trzy kwartaly do przodu. Gosc co robi remonty i naprawy u kamienicznikow ma nowego
    dostawczaka, mesio funkiel nowka. Starym wozi materialy a nowym siebie. Jak kiedys
    nim przywiozl trzy rolki papy to ta papa byla zapakowana w piec warstw folii zeby nic
    nie ubrudzila. Cos moj obraz otaczajacego swiata mija sie z Twoim.

    A mój znajomy wozi się kilkoma nowymi samochodami, ale dom mu już bank
    zabrał, bo nie był w stanie już spłacać kredytów za te samochody.
    Komornik zlicytował wszystko co miał w firmie, ale ponieważ nic innego
    on nie potrafi robić, a pracy etatowej nie znajdzie to wolał oddać dom
    niż samochody, które są jego narzędziem pracy.
    Pytam go jak sobie radzi i czy chociaż zarobi obecnie w firmie na spłatę
    tych kredytów to tylko spuścił głowę i pokiwał głową, że nie.
    Jeszcze 3-4 lata temu firma mu się dobrze kręciła, zatrudniał kilku
    pracowników i dając pracę także innym podwykonawcom, którzy prowadzili
    własną działalność. Teraz wraz ze swoim wspólnikiem są dyrektorami,
    kierownikami i pracownikami w jednym.

    > A zmiany w placeniu ZUSu tonie moje marzenia tylko tak Premier powiedziala.
    Przedtem mowila o 500 na dziecko i zrobili. Mowila jeszcze o stawce minimalnej 12
    zyli. Jak w Ameryce byl kryzys to autostrady i drogi budowali zeby ludzie mogli
    najpierw kupic sobie jedzenie, potem buty a docelowo samochody. I im sie prawie
    udalo, bo tak naprawde to kase zrobili na I Wojnie Swiatowej. A bez wojny trwalo by
    to dluzej i tez by im sie udalo. Jak w Polsce rzad rzucil gotowke na rynek zeby
    troche go rozruszac i zeby bylo po co budowac czynszowe domy to kurwa zle bo to nie
    ten rzad. Poprzedni byl ekstra bo musial by zbudowac z trzydziesci tysiecy mieszkan i
    dac je darmo z zasilkami Arabom.

    Ale te pieniądze nie rozruszają polskiej gospodarki, bo trafią za
    granicę poprzez zagraniczne hipermarkety, a przy tym upierdolą polskich
    przedsiębiorców, bo PIS ich ograbi podatkami i doprowadzi do upadku
    tych, którzy jeszcze resztkami sił próbują funkcjonować. Pozostaną tylko
    naprawdę silni z kapitałem zagranicznym lub też firmy całkowicie
    zagraniczne.

    Od wielu lat współpracuję z niewielkimi firmami i zaczynam poznawać
    osobiście właścicieli tych firm, którzy są zmuszani do zwalniania
    pracowników i zajmowania się klientami osobiście. W tym roku nawet
    spotkałem dwóch swoich kolegów ze szkolnych lat. Robiłem u nich zakupy
    od wielu lat nie wiedząc nawet, że są właścicielami. Jakież było moje
    zdziwienie, kiedy ich zobaczyłem jako pracowników fizycznych. Głupio mi
    było jeszcze bardziej, kiedy na pytanie "a co zatrudniłeś się tutaj"
    usłyszałem, "nie ja jestem właścicielem/współwłaścicielem", a przecież
    kupowałem u nich od kilku-kilkunastu lat i nie miałem o tym pojęcia.

  • 105. Data: 2016-06-05 15:09:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 12:38, Kris pisze:

    > Dodaj do tego Bora Bora i będzie uzasadnienie na to że kuchnia 50tys kosztuje.
    > Funkcjonalną lodówkę można za niewiele ponad tysiaka kupić a można i za
    kilkanaście. Tak samo chłodzą. To zresztą i innych sprzętów dotyczy czy blatow
    chociażby. Makaron na blacie chwile temu robiłem, blat zwykły za chyba 300zł. Na tym
    za 5tys smaczniejszy nie wyjdzie.;)

    Panowie nie wiem o co się dochodzicie.

    Koszt budowy domu to tylko kwestia umysłu.

    Znam gościa, który zamiast pierdzielić się z budową, wylał płytę
    betonową i to wcale nic mocnego. Bardziej to przypominało chudziaka.
    Kupił kontenery z płyty obornickiej i kilka płyt dachowych. Poustawiał,
    poskręcał. Od środka przykręcił płyty KG. Na zewnątrz dołożył
    styropianu, klej z siatką i typowy tynk. Na dach blacho-dachówkę. Ani z
    zewnątrz, ani wewnątrz nikt się nie orientuje, że to są płyty
    obornickie, a koszt 1/3 tradycyjnego domu.

  • 106. Data: 2016-06-05 15:16:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Podala od 10 do 20. Pewno dwadziescia bedzie w Krakowie, Warszawie, Sopocie. Teszta
    po dychu. A tutaj wszyscy co im sie nie podoba twierdza ze w Mysliborzu bedzie 20
    plus oplaty na adminstracjeni jeszcze inne rzeczy. Z abonamentem co teraz 22 zyle
    chca zrobic 12 i tez kurwa zle. Jak sie ktos uprze i udowodni ze nie oglada to mu
    odpuszcza. W czym problem. Ale jak go kurwa zlapia ze nie placi i oglada to mu
    finansowa jesien sredniowiecza w dupie powinni zrobic.

    Ale do każdej faktury. Zatem rocznie wyjdzie 144zł, a jak ktoś ma 2-3
    liczniki to razy tyle, ile liczników.

  • 107. Data: 2016-06-05 15:32:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 15:08:08 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > To Ty chyba piszesz gdzieś z buszu :)
    > Telewizory kosztują ciągle tyle samo, tylko zmienia się technologia.
    Akurat badam temat.
    50cali 7 kat temu, 2,2tys plasma, teraz plasmy nie dostaniesz są ledy 50cali od 1500
    do 15tys

  • 108. Data: 2016-06-05 16:27:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obracamy sie w kregu plotek i domyslow. Jakis gosc w tv mowil ze jak ktos ma garaz,
    domek letniskowy to tylko raz zaplaci. Dziennikarz spytal go dokladnie o to samo co
    Ty juz wiesz na 100%. To jak bedzie, bedzie wiadomo 20 sekund po tym jak jeden gosc
    powie prosze podniesc reke i nacisnac przycisk. Inna sprawa ze najwiecej krzycza ci
    co ogladaja telewizje a za nia nie placa.

  • 109. Data: 2016-06-05 19:07:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 czerwca 2016 16:27:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    Inna sprawa ze najwiecej krzycza ci co ogladaja telewizje a za nia nie placa.

    Tu zgoda

  • 110. Data: 2016-06-05 20:14:41
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...