  • 1. Data: 2010-08-22 14:38:26
    Temat: TV-SAT zbiorcza?
    Od: "Maxi" <M...@o...pl>

    Witam ponownie! Czy ktoś z Was może pochwalić się zbiorczą instalacją TV-SAT
    w blokach lub całym osiedlu?
    Ponoć są już takie rozwiązania, że mieszkaniec podłącza tylko sam tuner
    wprost do gniazdka....

  • 2. Data: 2010-08-22 23:46:15
    Temat: Re: TV-SAT zbiorcza?
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Maxi wysmarował/a:

> [...]
    > w blokach lub całym osiedlu?
    > Ponoć są już takie rozwiązania, że mieszkaniec podłącza tylko sam tuner

    Są takie. To instalacje na multiswitchach - poczytaj:
    http://www.dipol.com.pl/dobierajac_multiswitch___bib
    20.htm
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_z_zastosowaniem_multiswitchy_11m.htm

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 3. Data: 2010-08-23 10:43:26
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    to ja tego nie rozumiem
    przeciez antene dają za 1zł :)

  • 4. Data: 2010-08-23 16:30:37
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Rafał wysmarował/a:

    > to ja tego nie rozumiem
    > przeciez antene daj? za 1zł :)

    Co jest bardziej estetyczne i wygodniejsze w utrzymaniu? Jedna antena
    na dachu na cały blok wraz z instalacją multiswitchową czy połowa
    balkonów i dachu upstrzona antenami, każda z innej parafii?

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 5. Data: 2010-08-23 17:53:24
    Od: "Melody" <M...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jabłczyński" <j...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > Maxi wysmarował/a:
    > Są takie. To instalacje na multiswitchach - poczytaj:
> [...]

    Hmmm... w teorii wiem, że są, ale czy macie lub widzieliście to rozwiązanie
    w blokach? Bo ja nie :)

  • 6. Data: 2010-08-24 20:18:15
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Melody wysmarował/a:

    > Hmmm... w teorii wiem, że są, ale czy macie lub widzieliście to rozwiązanie
    > w blokach? Bo ja nie :)

    W PRLowskich blokowiskach to rzeczywiście raczej nie. Ale powoli
    staje się to standardem w nowym budownictwie (nie tym od JW
    Destruction ;)) oraz hotelach, pensjonatach.
    Sam znam nowy blok na warszawskim Ursynowie, gdzie w każdym
    mieszkaniu są min. dwa gniazda sat z HotBirdem i Astrą, instalacja na
    multiswitchach i jedna duża antena na dachu.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 7. Data: 2010-08-25 13:28:05
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    W dniu 2010-08-24 22:18, Tomasz Jabłczyński pisze:
> [...]
    > mieszkaniu są min. dwa gniazda sat z HotBirdem i Astrą, instalacja na
    > multiswitchach i jedna duża antena na dachu.

    W nowym bloku wlasnie oddawanym W-wa, do każdego lokalu: 2x skrętka
    komputerowa, koncentryk na kablówkę, nitka światłowodu do wszystkiego :)
    (net, tv itp.)
    Na ścianach, balkonach nic nie zamontujesz, ja chcesz klimatyzacje w
    mieszkaniu: sprężarka w piwnicy, rury szachtami.

  • 8. Data: 2010-08-26 16:10:47
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Robek wysmarował/a:

> [...]
    > Na ścianach, balkonach nic nie zamontujesz, ja chcesz klimatyzacje w
    > mieszkaniu: sprężarka w piwnicy, rury szachtami.

    Strzelam: Dereniowa róg Płaskowickiej? ;)

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 9. Data: 2010-08-27 15:17:38
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 24 Sie, 22:18, Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> wrote:
    > Melody wysmarował/a:

    A ja tak. Mam u siebie na osiedlu. 10 bloków i 1 antena. W kazdym
    mieszkaniu 1 gniazdo TV-SAT.
    Z tego co sie orientuje to jest tam sygnal tylko z sat. Hot-bird, co
    wystarcza jesli korzysta sie z ofert polskich platform (C+, CP, N,
    TNK)
    Indywidualne anteny ludzie sobie tez pozakladali, ale jest ich
    doslownie kilka na calym osiedlu - nie wiem po co ale wyobrazam sobie
    ze ktos chce miec podwojny czy inny powielokrotny konwerter
    (nagrywanie, kilka dekoderow itp) lub ustawia na inne satelity.
    W kazdym razie ja uzywam gniazdka do CP i dziala juz od 4 lat bez
    zarzutu.
    Taka instalacja zbiorcza ma wiele zalet. np. moje ulokowanie
    mieszkania (naroznik polnocno-wschodni) praktycznie uniemozliwia
    montaz anteny wycelowanej w satelite hot-bird i astra1. Nie trzeba tez
    indywidualnie montowac i konserwowac anten.
    Wada to jest taka, ze gniazdo jest pojedyncze, zatem zdaje sie ze
    trzeba zapomniec o wielu dekoderach w 1 mieszkaniu, nagrywaniu/
    odbieraniu roznych programow itp.

    > W PRLowskich blokowiskach to rzeczywiście raczej nie. Ale powoli
    > staje się to standardem w nowym budownictwie (nie tym od JW
    > Destruction ;))

    No to sie zdziwisz, osiedle stawialo wlasnie JWC 4-5 lat temu.

  • 10. Data: 2010-08-27 22:05:54
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    W dniu 2010-08-26 18:10, Tomasz Jabłczyński pisze:
    > Robek wysmarował/a:

    > Strzelam: Dereniowa róg Płaskowickiej? ;)

    Cholera jasnowidz jakis czy co? :)