  • 141. Data: 2010-12-10 10:53:26
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:4cff8301$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...

    > Są tacy, jak np. Kris, którzy nie widzą w tym nic złego, że 100zł na
    > początku roku warte jest 100zł ale na koniec roku już mniej.
    > Socjalistyczny system bankowy zniewolił już wiekszość krajów (rządów)
    > cywizacji zachodniej.

    Polacy i nie tylko, to ciemny lud, który nie rozumie co to jest pieniądz.
    Tego nie uczą w szkole, więc statystyczny polak jest idiotą i nie umie
    policzyć rzeczywistego kosztu kredytu.

    > Nie ma dziś samofinansujących się firm, są tylko dłużnicy. Pieniądz dziś
    > nie oznacza wartości powstałej z pracy a dług_bankowy, zapis w księgach.
    > Banki ściśle współpracują z rządami będąc jednocześnie współwinnym
    > przestępstwa popełnianego na ludziach pracy, którzy są niemiłosiernie
    > dojeni.

    Są samofinansujące się firmy, ale chyba tylko te małe. Nie ma nic złego w
    braniu kredytu inwestycyjnego, ALE...

    > Nie na darmo słyszy się tu i tam, że Żydzi kręcą tym światem. Oni są b.
    > często bankierami. To ogólnie bardzo inteligentny naród stąd często lądują
    > na samym szczycie finansowych korporacji. Przeciętny Polak nie wie jak
    > policzyć procent od pożyczki a Żyd wie.

    Otóż to. Jako naród, tkwimy w ciemnogrodzie. Śmieszne jest to, że naszym
    zdaniem polskie uczelnie lepiej kształcą np od amerykańskich. Są opowieści o
    tym jak to ośmieszano amerykańskich absolwentów każąc im szukać miast na
    mapie konturowej świata. Ale to jest bzdura. Polscy studenci to aroganccy
    bezrobotni.

    > Być może jest to zbyt szerokie spojrzenie jak na potrzeby tego wątku ale
    > to tak naprawdę bankierzy rządzą narodami bo oni tworzą i kontrolują
    > pieniądz. To co się działo w Argentynie, USA niedawno (oraz w latach
    > 30tych) a teraz np. w Irlandii spowodowane jest właśnie załamaniem się
    > systemu bankowego z powodu niemożności spłaty przez rządy obligacji, które
    > miały ratować spustoszenie jakie poczyniła pękająca bańka fikcyjnego
    > pieniądza kreowanego przez banki. A kreowanego w sposób perfidny - kredyt
    > należał się każdemu, nawet bez zdolności kredytowej!

    No to tak jak teraz z hipotekami.

    > Piszę bardzo ogólnie ale aby zacząć rozumieć jakie to wszystko ma
    > przełożenie np. na finansowanie budowy domu czyli sytuację materialną
    > każdego z nas, trzeba zacząć właśnie od zrozumienia tych mechanizmów.
    > Komu zależy na tym przeciętny obywatel głosował na socjalistów i dlaczego.
    > Skąd bierze się bogactwo narodów - z kapitalizmu czy socjalizmu (pomijam
    > bogacta naturalne, ropa itd...)

    Ludzie widzą, że coś drożeje to lecą brać kredyty i kupują. :-)))

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 142. Data: 2010-12-10 10:56:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Tylko kilka lat? To znaczy że mając 18 lat można przed trzydziestką nie
    > mieć długów, mieć dobrą działkę i założyć rodzinę? No to chyba nieźle, co?

    Jeśli sie zacznie pracowac w wieku 18 lat, ma się gdzie mieszkac no i
    zapewne będzie to pierwsza praca wiec szczęściarzem będzie ten który
    dostanie srednia krajową na poczatek.
    > Tak. Np ja płacę nieco mniej.

    Konkrety poprosze. Czy kierbud daje Tobie zniżkę za to że jestes świadomy?

    Krzysiek

  • 143. Data: 2010-12-10 11:17:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >
    > Jeśli sie zacznie pracowac w wieku 18 lat, ma się gdzie mieszkac no i
    > zapewne będzie to pierwsza praca wiec szczęściarzem będzie ten który

    Bez problemu da się tyle zarobić na budowie na początek z nadgodzinami, a
    potem już bez. Z tym że trzeba umieć coś więcej niż łopatować piasek do
    betoniarki.

    > Konkrety poprosze. Czy kierbud daje Tobie zniżkę za to że jestes świadomy?

    Płacę mniej za wino, które sobie sam zrobiłem z własnego winogronu. Jedyny
    podatek w nim, to ten w cenie cukru i sprzętu. Cena jest KILKUKROTNIE niższa
    niż wino podobnej jakości w sklepie.

  • 144. Data: 2010-12-10 11:33:28
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Ani na lewice. A kogo masz na mysli pisząc prawica?

    Prawica wg mojej definicji, to ci co mówią "po pierwsze gospodarka durniu!".
    Niestety takiej partii u nas po prostu nie ma, bo naród kretynów nie ma
    takiej potrzeby. Dlatego stado głupoli wybiera pomiędzy "prawicą" jako
    katolikami i lewicą jako "komuchami".

    > ,
    > Widzisz i taka jest własnie dyskusja z Toba i np.z innymi zwolennikami
    > Korwina. Te wszystkie jego gadki ładnie brzmia jak nie zaczniemy drażyć
    > szczegółów. Jak zaczełem Tobie zadawać szczegółowe pytania(np. jakiemu
    > urzedasowi i ile zapłaciłeś) to odpowiedzi były ogólnikowe. Jak spytałem

    Ty ale wymagasz żeby się ktoś przyznał do przestępstwa publicznie?

    > gdzie jest raj na ziemi to podałes przykłady z przed kilkudzisięciu lat. Z
    > szacunkiem do historii ale żyjemuy tu i teraz.

    Znaleźć raj na ziemi to dużo wydanych pieniędzy i czasu. Chcesz mieć tą
    wiedzę za darmo? Szukasz frajera?

    > Żadnych konkretów.
    > Np Korwin głosił kiedyś likwidacje publicznej słuzby zdrowia,
    > obowiazkowych ubezpieczeń społecznych itp. Tylko jakos nie potrafił
    > odpowiedziec co będzie z tymi ludzmi którzy dobrowolnych, komercyjnych
    > skłądek nie zapłacą,

    To ich problem i Twój. Na pewno nie mój.

    > pieniądze wydadzą na konsumpcję a będa potrzebowali np opieki lekarskiej.
    > Kto im wtedy taka ioopiekę zapewni?

    Już przecież są ludzie, którzy potrzebują operacji w tydzień, a kolejka jest
    pół roku. Bezpłatne leczenie to mit.

    > Te wszystko ładnie na wiecach, przemowach i wystapieniach wyborczych. Jak
    > zaczniemy drażyc szczegóły to okazuje się ze juz tak rózowo nie jest i
    > układanka sie złozyc nie chce.
    > Tak samo jak z Twoją wizja patriotyzmu- ty jestes patriota bo kochasz
    > Polske, ja juz nie bardzo bo ja tylko pracuję i podatki płace;))
    > Można krzyczeć że teraz zyjemy na koszt przyszłych pokoleń itp. Tylko co z
    > tego wynika? Może powinniśmy przestać pracować, przestac płacic podatki,
    > przejść do szarej strefy skoro i tak tylko generujemy dług?

    Paradoksalnie to by uleczyło system przez jego zawalenie. Dopóki kona
    powoli, dopóty nic się nie zmieni.

  • 145. Data: 2010-12-10 11:34:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Bez synchronizacji?

    Problem synchronizacji przy prawidłowym rozwiązaniu nie ma żadnej możliwości
    wystąpić.

  • 146. Data: 2010-12-10 11:35:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

    > Coś się wam bzdeci.Większe (nie tylko) agregaty maja automat do załączenia
    > zasilania w przypadku napięcia z elektrowni i dokonanie autostartu. Wtedy
    > brak energii jest kilkuminutowy, a w przypadku posiadania UPS nie ma
    > przerwy w zasilaniu urządzeń.

    Panslavista też nie załapal o co biega i w dodatku nie rozumie co to jest
    synchronizacja w tym kontekście.
    Ale jaja... :-)

  • 147. Data: 2010-12-10 12:10:29
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Panslavista też nie załapal o co biega i w dodatku nie rozumie co to jest
    > synchronizacja w tym kontekście.
    > Ale jaja... :-)

    Nie jaja - dyskusja była o zasilaniu z agregatu, a nie pracy agregatu na
    sieć energetyczną. A jeżeli dysponujesz elektrownią wodną albo wiatrową o
    liczącej się mocy i dysponujesz zapasem energii to synchronizacja musi
    nastąpić, gdyż jej brak narażałby na olbrzymie udary prądowe w sieci i
    urządzeniach zdolne je zniszczyć.
    Synchronizacja też może być automatyczna.

  • 148. Data: 2010-12-10 12:56:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > sieć energetyczną. A jeżeli dysponujesz elektrownią wodną albo wiatrową o
    > liczącej się mocy i dysponujesz zapasem energii to synchronizacja musi

    Co tam wiatrową? Atomową!

  • 149. Data: 2010-12-10 13:14:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 19:38, Plumpi pisze:

> [...]
    > który i tak robi bez nadzoru, bo nadzór w budownictwie jednorodzinnym to
    > fikcja, albo jest fachowcem, któremu ten nadzór do niczego nie jest
    > potrzebny.
    > Budynki jednorodzinne powinny być określane jako budynki do celów
    > mieszkalnych posiadających nie więcej jak 2 kondygnacje. W takich
    > budynkach naprawdę trudno jest cokolowiek spieprzyć konstrukcyjnie.
    > Budynek taki przed otynkowaniem powinien być sprawdzony przez osobę
    > posiadającą wykształcenie budowlane lub budowa powinna być prowadzona

    Moment! Mowa była nie o uproszczeniu procedur, ale o dopuszczeniu
    totalnej samowolki - z likwidacją planów zagospodarowania i budowaniu
    czego się chce i jak się chce, o ile tylko na swoim.

  • 150. Data: 2010-12-10 13:20:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.12.2010 12:17, Jan Werbinski pisze:

    > Płacę mniej za wino, które sobie sam zrobiłem z własnego winogronu.
    > Jedyny podatek w nim, to ten w cenie cukru i sprzętu. Cena jest
    > KILKUKROTNIE niższa niż wino podobnej jakości w sklepie.

    Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.