-
21. Data: 2009-02-06 08:12:02
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 5 Feb 2009 10:30:04 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):
> 1. Temperatura cieczy -> 7C
> 2. Temperatura powietrza -> -20st do +30st
> 3. Moc przy roznicy temperatur ~25st C -> 2kW
>
> Obliczenie takiego wymiennika jest wbrew pozorom bardzo trudne, ale
LOL. Bardzo trudne, jeśli się na fizyce spało...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ GG: 3524356
-
22. Data: 2009-02-06 08:13:12
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 5 Feb 2009 23:01:37 +0100, Maniek4 napisał(a):
> No to moze dwie chlodnice?? :-DD
> Ubiegam nastepne pytanie drazacego temat nieustajaco Adama P.
Jedna wystarczy z powodzeniem, Jedynie co mogłoby się okazać przydatne, to
tak ukształtowane przesłony, aby powietrze przechodziło przez chłodnicę
kilka razy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ GG: 3524356
-
23. Data: 2009-02-06 17:04:02
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: a...@g...com
On 6 Lut, 09:12, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
[...]
> > Obliczenie takiego wymiennika jest wbrew pozorom bardzo trudne, ale
>
> LOL. Bardzo trudne, jeśli się na fizyce spało...
http://www.qdnet.pl/unas/ioiw/nagrzewnica.pdf
Dalej uwazasz, ze to takie proste?
No tak, dla ciebie to pestka :D EOT z mojej strony na twoje
odpowiedzi, nie dyskutuje z trollami!
--
Adam Sz.
-
24. Data: 2009-02-07 00:28:05
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 6 Feb 2009 09:04:02 -0800 (PST), a...@g...com napisał(a):
>>> Obliczenie takiego wymiennika jest wbrew pozorom bardzo trudne, ale
>>
>> LOL. Bardzo trudne, jeśli się na fizyce spało...
>
> http://www.qdnet.pl/unas/ioiw/nagrzewnica.pdf
>
> Dalej uwazasz, ze to takie proste?
Oczywiście. To, że masz za dużo literek i sią gubisz, to już nie mój
problem.
Rzecz w tym, że przy odpowiednik skonstruowaniu przelotów przez chłodnicę
samochodową będzie ona nadmiarowa - praktycznie temperatura powietrza na
wylocie będzie niemal równa temperaturze wody wlotowej.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
-
25. Data: 2009-02-07 09:36:43
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: "robert" <r...@s...pl>
> Rzecz w tym, że przy odpowiednik skonstruowaniu przelotów przez chłodnicę
> samochodową będzie ona nadmiarowa - praktycznie temperatura powietrza na
> wylocie będzie niemal równa temperaturze wody wlotowej.
... jeśli spadek ciśnienia za chłodnicą ci nie przeszkadza... ;-)
oj, mnie na fizyce (i nie tylko) uczyli, żeby myśleć szerokimi
horyzontami... ;-)
--
pozdrawiam
robert
www.sabina.studioonline.pl
-
26. Data: 2009-02-07 13:34:59
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 7 Feb 2009 10:36:43 +0100, robert napisał(a):
> ... jeśli spadek ciśnienia za chłodnicą ci nie przeszkadza... ;-)
> oj, mnie na fizyce (i nie tylko) uczyli, żeby myśleć szerokimi
> horyzontami... ;-)
Ciśnienia czego? Wody? Toż chłodnica samochodowa stawia mniejszy opór od
klasycznej, rurkowej nagrzewnicy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
-
27. Data: 2009-02-07 15:08:40
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: "Maniek4" <b...@w...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1279v345nounu.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sat, 7 Feb 2009 10:36:43 +0100, robert napisał(a):
>
>> ... jeśli spadek ciśnienia za chłodnicą ci nie przeszkadza... ;-)
>> oj, mnie na fizyce (i nie tylko) uczyli, żeby myśleć szerokimi
>> horyzontami... ;-)
>
> Ciśnienia czego? Wody? Toż chłodnica samochodowa stawia mniejszy opór od
> klasycznej, rurkowej nagrzewnicy.
Powietrza fizyku jadrowy, zawracanego kilka razy do jednego radiatora w
Twojej tworczej konstrukcji.
Sorry Panowie, ale nie moglem sie powstrzymac. Wiem, ze ewoluujace wyzsze
stadium trola potrafi ciagnac w nieskonczonosc jednozdaniowe podtrzymujace
dyskusje bezsensowne wypowiedzi, ale bezmiar logiki poprostu powala.
Pozdro.. TK
-
28. Data: 2009-02-07 15:12:32
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: BartekK <s...@N...org>
Marek Smolski pisze:
> Cześć,
> A coś takiego?
> http://www.lemar.sklep.pl/product/id/1046,nagrzewnic
a-kanalowa-vbc-160
> Pozdrawiam
> Marek
>
> Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
> news:be88d812-5c44-4002-9082-31cb53f0c2af@x6g2000pre
.googlegroups.com...
> On 3 Lut, 12:03, QbaB <Q...@g...com> wrote:
>> Tak tylko strzelam bo sie nie znam :)
>> A czy zamiast wymiennika nie wystarczyłaby chłodnica samochodowa z
>> odpowiednio dopasowaną obudową z kroćcami do rur wentylacyjnych?
>> Na pewno wyjdzie taniej.
>
> Nie sadze - za duze opory, za male moce. Ten temat tez byl
> wielokrotnie walkowany z zawsze tymi samymi wnioskami - to se ne
> da :-)
Nagrzewnica od chłodnicy samochodowej różni się oporami przepływu -
namacalnie znaczy to większym rozstawem blaszek (finów), dzięki czemu
pracuje ciszej i wymaga słabszego wentylatora (mniejszy spadek ciśnienia)
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
29. Data: 2009-02-07 19:32:47
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 7 Feb 2009 16:08:40 +0100, Maniek4 napisał(a):
>> Ciśnienia czego? Wody? Toż chłodnica samochodowa stawia mniejszy opór od
>> klasycznej, rurkowej nagrzewnicy.
>
> Powietrza fizyku jadrowy, zawracanego kilka razy do jednego radiatora w
> Twojej tworczej konstrukcji.
Jakieś dwa razy. Dla powietrza niewiele, szczególnie, że pole powierzchni
takiego kanału będzie rzędu 600cm^2. To dość sporo, nieprawdaż? Układ taki
jak poniżej:
_________
| / \
| | |
################
| | |
\________/ |
> Sorry Panowie, ale nie moglem sie powstrzymac. Wiem, ze ewoluujace wyzsze
> stadium trola potrafi ciagnac w nieskonczonosc jednozdaniowe podtrzymujace
> dyskusje bezsensowne wypowiedzi, ale bezmiar logiki poprostu powala.
Ja wiem, że merytoryczna dyskusja jest dla Ciebie trudna, jak dla każdego
'jajakokowiemżeniedasie'
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
-
30. Data: 2009-02-07 19:34:08
Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 07 Feb 2009 16:12:32 +0100, BartekK napisał(a):
> Nagrzewnica od chłodnicy samochodowej różni się oporami przepływu -
> namacalnie znaczy to większym rozstawem blaszek (finów), dzięki czemu
> pracuje ciszej i wymaga słabszego wentylatora (mniejszy spadek ciśnienia)
Zapominasz o jednym parametrze - polu powierzchni. Policz sobie o ile
większe ma pole powierzchni chłodnica samochodowa w porównaniu do
nagrzewnicy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ GG: 3524356
___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/