  • 21. Data: 2011-01-17 17:28:43
    Temat: Re: Test tabletek do zmywarek.
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    >"Tylko jogurty firmy ... Zott nawet po miesiącu były " bez śladów
    >kolonizacji" przez mikroorganizmy . Gdy napisała do producenta o podanie
    >składu i wyjaśnienie skąd taka trwałość.... kazali jej zapomnieć o sprawie
    >, bo to TAJEMNICA FIRMY ."
    >http://www.ppr.pl/artykul-jogurt-byle-bez-konserwan
    tow-159596-dzial-1.php

    Powtarzam - aseptycznosc zalatwia ci sprawe konserwantow (oczywiscie nie
    wszedzie). Tylko, ze nie kazdego stac i ma ochote na modernizacje linii montazowej.
    Woli wiec dosypac w normach "unijnych". Ale musi o tym wspomniec na opakowaniu.

    >Kupuję Heinz. Choć nie wierzę w ich bajki o braku konserwantów. Ale sama
    >też robię ketchup - mam full swoich pomidorów latem i jesienią.

    Takiego Heinza nie stac na skalanie wyrobionej przez tyle lat opinii...
    za dodany glubi konserwant bez jego wyszczegolnienia na opakowaniu.
    A uwierz mi, wielu pewnie by sie znalazlo zeby tylko ich i innym udupic.

    >Różnią się tylko tym, że jeden producent bardziej. Znasz ten kawał
    >abstrakcyjny o dwóch wróbelkach?

    Nie, sa produkty bez chemii i powiem Ci wiecej, dostepne nie tylko
    w sklepie ze zdrowa zywnoscia, ale normalnie - w sklepiku osiedlowym.
    Tylko trzeba umiec je znalezc. Niestety, wiekszosc ludzi kieruje sie przy zakupie
    tylko cena i wygladem opakowania (zdjec), zupelnie ignorujac fakt, ze kupuja jedna
    wielka bombe, kiedy obok stoi produkt podobny o zdecydowanie mniej szkodliwym
    skladzie. Coz.

    Poza tym, wiesz, ja wole kupic produkt bez chemii w skladzie, niz taki, do ktorego
    producent jawnie sie przyznaje - bo tam to juz na pewno sie jej najesz.

  • 22. Data: 2011-01-17 17:39:40
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Przesmiewca napisał:

> [...]
    > producent jawnie sie przyznaje - bo tam to juz na pewno sie jej najesz.

    To jak?
    są bez chemii czy tylko "o zdecydowanie mniej szkodliwym skladzie." ;-)

    A tak na poważnie to napisz kilka produktów - z chemią i odpowiednik bez
    czyli np.
    chleb "baltonowski" za 1,7zł - chleb bez chemii za x zł
    i tak kilka podstawowych produktów

    pzdr
    GS

  • 23. Data: 2011-01-17 17:43:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 18:28:43 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Takiego Heinza nie stac na skalanie wyrobionej przez tyle lat opinii...

    Jakoś producenta obiadków dla niemowląt stać:
    ""Człowiek naiwnie wierzy że dietetycy tak wielkiej znanej firmy wiedzą, co
    dla dziecka najlepsze! Do głowy nie przyszłoby mi, że będą robić takie
    rzeczy kosztem składu zawartości słoiczka. Nigdy więcej gerbera". "Dań z
    mięsem jeszcze nie kupowałam - i po tym artykule na pewno nie kupię".

    Odezwali się też pracownicy firmy: "Dla maksymalizacji zysku zrobi się w
    naszej firmie wszystko, nawet kosztem zdrowia dzieci - pisze jedna z
    pracowniczek firmy - po to, aby polski zakład miał najlepsze wskaźniki w
    rodzinie Nestlé Nutrition". "
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8951717,Koniec_a
    fery_sloiczkowej__Gerber_zmieni_recepture.html

  • 24. Data: 2011-01-17 17:45:44
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >rodzinie Nestlé Nutrition". "
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8951717,Koniec_
    afery_sloiczkowej__Gerber_zmieni_recepture.html

    No wlasnie, to jest to, o czym napisalem. Szybko konkurencja znajdzie i wytknie
    palcem.

  • 25. Data: 2011-01-17 18:04:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 18:45:44 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    _afery_sloiczkowej__Gerber_zmieni_recepture.html

    > No wlasnie, to jest to, o czym napisalem. Szybko konkurencja znajdzie i wytknie
    palcem.

    Szybko??? - ile lat te produkty są już na polskim rynku? Ile polskich
    dzieci było karmionych tą "dobrą opinią"?

  • 26. Data: 2011-01-17 18:09:31
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    GS <g...@g...pl> napisał(a):

    >To jak?
    >są bez chemii czy tylko "o zdecydowanie mniej szkodliwym skladzie." ;-)

    Hint to np. pojecie: nieswieze.

    >A tak na poważnie to napisz kilka produktów - z chemią i odpowiednik bez
    >czyli np.
    >chleb "baltonowski" za 1,7zł - chleb bez chemii za x zł
    >i tak kilka podstawowych produktów

    Np. tzw. wody smakowe - jedyna ktora znalazlem bez chemii to
    Veronii Minerale. Zywiec jest posrodku - bo dodaje benzoesan sodu.
    A na drugim koncu - Artic, ten to dal czadu, prponuje zerknac na sklad - wiecej
    chemii niz wody.
    Dalej bedac w napojach - gazowane jak ktos lubi. Wszelakie zbyszko,
    3maxy itp to aspartam, acesulfam itp. gowno Za to 7up czy Sprite - ideal tez nie
    jest, ale
    roznica w skladzie kolosalna. Zreszta BTW - w USA 7up jest jedynym napojem
    gazowanym, ktory
    lekarze nie zabraniaja pic malym dzieciom (czy w Poslce jest to ten sam 7up to
    juz inna kwestia)

    Pseudosoki i nektary. Garden ze swoim smiesznym od lat 50% gratis,
    to prawdziwy przyklad jak cos mozna zepsuc. Na drugiej szali - fortuna
    bez cukru i slodzikow (tu tez jest pewnien myk, bo jest napisane bez cukru, ale
    nie cukrow.. no i jest furtka dosypac fruktozy :) ) No ale chemii nie ma.
    To samo Hortex, Tymbark.
    W sokach juz jest lepiej, tutaj normy sa rygorystyczne i jesli tylko jest to
    prawdziwy sok,
    na etykiecie nikt sie nie przyznaje do chemii. No ale to musi byc sok, a nie udawane
    100% gardena.

    Z zarcia to klasyczny przyklad np. serow zoltych - chlorek wapnia dodaja
    chyba w 99% serow, ale np. ser zolty Presidenta mozarella w skladzie nie ma nic
    nienaturalnego. Nawet podpuszczka jest naturalna. Ale ten ser kosztuje ponad 27zl/kg
    a nie 15 czy 20.
    Pytasz o chleb - chyba wiekszosc jednak ciagle nie ma chemii,
    ja kupuje najczesciej razowy na zakwasie naturalnym, ale tutaj nie jestem przywiazany
    szczegolnie
    do jakiegos bo wybor mam wiekszy niz np. wybor serkach czy jogurtach. W tych
    ostatnich sporo
    dosyouja, ale np. serki Arla Buko sa ok (tez nie wiem czy kazdy, ale mozna znaleac
    "czyste")
    Ketchup juz wspomnialem - najgorsze to Kotlin i tanie "marketowe".
    Osobiscie kupuje Heinza lub Hellmansa.
    Chipsy - te najbardziej popularne to przede wszystkim glutaminian sodu i
    inozynian dwusodowy. Jak ktos lubi i musi to jesc, to najlepiej chipsy
    naturals.
    W maslach tez jest sciema, napisane 100% albo 100% naturalne
    a pod spodem malymi ze jest to mix tluszczowy. Ale prawdziwe masla w wiekszosci sa
    ok.

  • 27. Data: 2011-01-17 18:10:35
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Szybko??? - ile lat te produkty są już na polskim rynku? Ile polskich
    >dzieci było karmionych tą "dobrą opinią"?

    Nie wiesz od jakiego czasu jest zle. Zle teraz nie oznacza zle kiedys.
    Prawa rynku sa nieublagane.

  • 28. Data: 2011-01-17 18:18:21
    Od: GS <g...@g...pl>

> [...]
    > nienaturalnego. Nawet podpuszczka jest naturalna. Ale ten ser kosztuje ponad

    OK - dzięki
    Dużą część z tego co podałeś to albo nie używam albo robimy sami np.
    soki z własnych owoców.
    Z racji wykonywanego zawodu bywam w zakładach produkcyjnych. I widzę co
    tam się dodaje i ile bo często sam ustawiam ile i czego ma się wsypywać.
    Piekarnie w większości używają chemii. Ilość dodatków piekarniczych jest
    duża...

    pzdr
    GS

  • 29. Data: 2011-01-17 18:41:31
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    GS <g...@g...pl> napisał(a):

    >OK - dzięki
    >Dużą część z tego co podałeś to albo nie używam albo robimy sami np.
    >soki z własnych owoców.

    Robienie czegos we wlasnym zakresie tez nie daje gwarancji
    jakosci... zalezy skad masz te owoce :)

> [...]
    >tam się dodaje i ile bo często sam ustawiam ile i czego ma się wsypywać.
    >Piekarnie w większości używają chemii. Ilość dodatków piekarniczych jest

    Owszem, ale E sa cale setki i nie kazde tak samo
    szkodliwe.

  • 30. Data: 2011-01-17 18:53:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 19:10:35 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Nie wiesz od jakiego czasu jest zle.

    Śmiem twierdzić, że prawie od początku.
    Jak wszystkie produkty zachodnie "na Polskę" - nie bez powodu są do nich
    specjalne, OSOBNE linie.

    > Zle teraz nie oznacza zle kiedys.
    > Prawa rynku sa nieublagane.

    Owszem.
    Polegają na tym, ze po aferze o czasie trwania neiokreślonym nawet zmiana
    receptury na właściwą nie odbuduje zaufania klientów.