  • 1. Data: 2010-06-24 17:42:30
    Temat: Trawnik mi... zachorowal ! :(
    Od: "Eryk" <n...@n...pl>

    Jak w temacie.
    Wszystko bylo OK. Ladny, zielony, koszony, nawozony, podlewany.
    Od okolo tygodnia pojawiaja sie wychniete placki o roznym ksztalcie i w
    roznych miejscach
    ( http://img341.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?
    id=22062010m.jpg ).

    Jakis miesiac temu byl "sypniety" bardzo delikatnie saletra amonowa na calej
    powierzchi. Potem podlewany i nagle wyplowial i pojawily sie te
    rpzesuszenia.

    Kto cos podpowie, bo ja rece zalamuje....
    :(((

    eryk

  • 2. Data: 2010-06-25 21:26:18
    Temat: Re: Trawnik mi... zachorowal ! :(
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 19:42:30 +0200, Eryk napisał(a):

> [...]
    > powierzchi. Potem podlewany i nagle wyplowial i pojawily sie te
    > rpzesuszenia.
    >
    > Kto cos podpowie, bo ja rece zalamuje....

    Może:
    http://www.golfpoland.pl/pl/Choroby_traw.php?artid=4
    78
    Rizoktonioza traw.
    Przeczytaj opis na stronie.

    Albo:
    http://www.grupy.otopr.pl/trawniki-chwastychoroby-i-
    szkodniki,usn,6589472.html
    "Helmintosporioza traw
    Na liściach pojawiają się cienkie. ciemnobrunatne smugi lub owalne plamy z
    ciemniejszym obrzeżeniem. Na trawniku mogą wystąpić plamy żółknącej trawy.
    Grzybnia pokrywa trawnik niby - pajęczynką, dobrze widoczną pod słońce.
    Okres największego nasilenia tej choroby zaczyna się latem i trwa do
    jesieni. Rozwojowi jej sprzyja wilgotna pogoda, zacienienie i niskie
    koszenie.
    I w tym przypadku zdecydowanie łatwiej jest zapobiegać niż zwalczać
    chorobę.
    Racjonalne nawożenie w oparciu o analizę ziemi, przewietrzanie i
    piaskowanie, na pewno pomogą uniknąć tej choroby. Do jej zwalczania używa
    się fungicydów - np. Ronilanu 500 SC, Rovralu Flo 255 SC, Bravo 500 SC."