  • 1. Data: 2014-09-08 12:54:33
    Temat: Trwalosc slupka na kotwie ziemnej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Krotka pilka - jaka jest wg was trwalosc (szacunkowo oczywiscie) slupka
    drewnianego (element konsturkcji sciany wiaty) osadzonego na kotwie
    ziemniej:

    http://www.kreocen.pl/img/z/0/p/762779/1/ROYAL-FENCI
    NG-Kotwa-ziemna-DO-MONTAZU-SLUPKA-NA-PODLOZU-NIEUTWA
    RDZONYM.jpg

    Slupkow-kanciakow debowych ani modrzewionych nie mam gdzie kupic. Zostaje
    sosna. Czy przy odpowiednim zabezpieczeniu (zamoczenie w impregnacie plus
    powiedzmy smola) slupek osadzony w ten sposob wytrzyma z 5 lat?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-09-08 13:01:24
    Temat: Re: Trwalosc slupka na kotwie ziemnej
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Czy przy odpowiednim zabezpieczeniu (zamoczenie w impregnacie plus
    > powiedzmy smola) slupek osadzony w ten sposob wytrzyma z 5 lat?

    U mnie 10lat ma sosna i ma sie bardzo dobrze.
    Zaimpregnowana na początku i po 4 latach drewnochronem.

    A po co ta smoła?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-09-08 13:01:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 12:54:33 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Slupkow-kanciakow debowych ani modrzewionych nie mam gdzie kupic. Zostaje
    > sosna. Czy przy odpowiednim zabezpieczeniu (zamoczenie w impregnacie plus
    > powiedzmy smola) slupek osadzony w ten sposob wytrzyma z 5 lat?

    Czesc moich kantowek pobudowlanych (z budowy stropu) lezy byle jak z tylu
    na ziemi za domem, ma juz 5 lat (stropy robione w 2009), pada na to regularnie
    deszcz bo niczym nie przykryte i wyglada jak nowe. Czesc byla impregnowana
    cisnieniowo (zuzylem czesc do budowy wiezby). W zeszlym roku kilka sztuk
    zuzylem do budowy schodow tarasu - drewno zdrowe jak swiezo sciete (tylko
    juz suche ;) Nie widze problemu zeby slupek sosnowy odizolowany od
    gleby, zaimpregnowany, pod daszkiem i regularnie wietrzony wiaterkiem
    nie mial wytrzymac 5 lat :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-09-08 13:03:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

    > Krotka pilka - jaka jest wg was trwalosc (szacunkowo oczywiscie) slupka
    > drewnianego (element konsturkcji sciany wiaty) osadzonego na kotwie
    > ziemniej:

    Jeśli zapewnisz by drewno było ponad gruntem (ta szeroka część metalowa
    ponad poziomem ziemi) to obstawiam że niezabezpieczone drewno wytrzyma
    minimum 10 lat, a zabezpieczone Cię przeżyje.

    U moich teściów jest altanka na takich kotwach. Stoi już kilkanaście lat.
    Oryginalnie to było drewno zaimpregnowane jakimś impregnatem na bazie wody
    (nic profesjonalnego). W zeszłym sezonie po raz pierwszy ta altanka byłą
    pomalowana (bo drewno zszarzało). drewno to oczywiście najtańsza sosna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-09-10 11:41:24
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-09-08 12:54, Maciek pisze:

> [...]
    > sosna. Czy przy odpowiednim zabezpieczeniu (zamoczenie w impregnacie plus
    > powiedzmy smola) slupek osadzony w ten sposob wytrzyma z 5 lat?

    Miałem kiedyś prowizoryczne wiaty. Słupki sosnowe nieimpregnowane
    zakopane bezpośrednio w ziemi. Po czterech latach likwidowałem - całość
    stała wtedy stabilnie, ale pojedynczy słupek dawał się ułamać przy ziemi
    bez problemu .
    Jeśli zaimpregnujesz to 5 lat powinno spokojnie wytrzymać.