  • 1. Data: 2014-09-06 17:46:15
    Temat: Wykonanie plyty zelbetowe
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Podczas wykonywania plyty betonowej nad parterem, majster wykonal, szalunek,
    podsteplowal i ulozyl zbrojenie wiazac je drutem wiazalkowym co drgie,
    trzecie oczko.
    Moje pytanie, czy nie nalezy wiazac kazde oczko zbrojenia plyty?.
    Przeciez kazde wiazanie zostawoa tzw. wasy i czy wiecej to lepiej, pyta
    bedzie wytrzymalsza na rozrywanie.
    Czy moja teoria jest sluszna, ze nalezy wiazac kazde oczko, a nie tak jak
    majster co drugie trzecie.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2014-09-06 19:03:16
    Temat: Re: Wykonanie plyty zelbetowe
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 17:46:15 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga napisał:
> [...]
    >
    > bedzie wytrzymalsza na rozrywanie.
    >
    > Czy moja teoria jest sluszna, ze nalezy wiazac kazde oczko, a nie tak jak

    Płyty projektuje się żeby pracowały na ściskanie. Na rozciąganie zbrojony beton nie
    ma wytrzymałości. To znaczy jakąś ma ale tak małą że nie uwzględnia się żeby jakiś
    zbrojony beton pracował na rozciąganie. W płytach poziomych tak projektuje się i
    układa zbrojenie żeby płyta pracowała na ściskanie. Celem wiązania jest zapewnienie
    geometrii zbrojenia a nie wytrzymałość. Źle ułożone w płycie zbrojenie powiązane
    podwójnie we wszystkich możliwych miejscach nie wpłynie na wytrzymałość płyty. Stale
    używane w budownictwie są w zasadzie niespawalne. A spawa się zbrojenia chociaż
    wiadomo że jak przywalić młotem to spaw pęknie. Obciążeń taka spoina nie jest w
    stanie przenieść ale przez chwilę utrzyma w kupie zbrojenie.

  • 3. Data: 2014-09-06 19:32:41
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sat, 2014-09-06 at 10:03 -0700, k...@g...com wrote:

> [...]
    zbrojony beton pracował na rozciąganie. W płytach poziomych tak projektuje się i
    układa zbrojenie żeby płyta pracowała na ściskanie. . [...]

    no popatrz, a balkony jakoś istnieją i mają sie dobrze.

    @

  • 4. Data: 2014-09-06 19:46:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Podczas wykonywania plyty betonowej nad parterem, majster wykonal,
    > szalunek, podsteplowal i ulozyl zbrojenie wiazac je drutem wiazalkowym co
    > drgie, trzecie oczko.

    no i jest ok. Drut ma zabrojenie utrzymac stabilnie do czasu zalania
    betonem.

    b.

  • 5. Data: 2014-09-06 20:26:12
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 19:32:41 UTC+2 użytkownik Artur Miller napisał:

> [...]
    i układa zbrojenie żeby płyta pracowała na ściskanie. . [...]
    > no popatrz, a balkony jakoś istnieją i mają sie dobrze.

    Może w balkonach tak się projektuje zbrojenie żeby beton pracował na ściskanie. Nie
    pomyślałeś o tym?

  • 6. Data: 2014-09-06 21:08:34
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sat, 2014-09-06 at 11:26 -0700, k...@g...com wrote:

> [...]
    i układa zbrojenie żeby płyta pracowała na ściskanie. . [...]
    > Może w balkonach tak się projektuje zbrojenie żeby beton pracował na ściskanie. Nie

    no to beton czy zbrojony beton?
    niezbrojony beton pracuje tylko na ściskanie, zbrojenie przejmuje
    naprężenia rozciągające, więc zbrojony beton może pracować na przykład
    na zginanie, gdzie górna (wypukła) warstwa jest rozciągana.

    ale przecież to podstawy elementarza są...

    @

  • 7. Data: 2014-09-06 22:07:53
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 21:08:34 UTC+2 użytkownik Artur Miller napisał:

> [...]
    >
    > na zginanie, gdzie górna (wypukła) warstwa jest rozciągana.
    >

    > ale przecież to podstawy elementarza są...

    Dobrze że sięgnąłeś do tego elementarza.