  • 11. Data: 2009-03-18 07:16:59
    Temat: Re: Tynk maszynowy czy tradycyjny?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Mar, 13:32, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Widocznie ludzie lubią sobie utrudniac życie. Pózniej wezmie tego co powie
    > najmniej za metr ale okaze się na koniec ze on okna liczy podwójnie sufit
    > potrójnie itp i z najtańszego wychodzi najdroższy. Wykonawcy wiedza jak
    > inwestoera wycyckać;))

    No i wycena "za całość" Cię nie uchroni przed wycyckaniem...
    ;-)

    Najlepiej mieć jedno i drugie (lub dokładnie wyszczególnione co ma być
    zrobione, tak żeby nie mogli potem powiedzieć "panie my tej ścianki
    nie liczylimy, to jest dodatkowa robota i to strasznie skomplikowana".
    Wyliczenie samych metrów tu nie pomoże, bo zaczną mierzyć po swojemu.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-03-18 07:50:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > inwestoera wycyckać;))
    >

    >No i wycena "za całość" Cię nie uchroni przed wycyckaniem...

    Ale znacznie ograniczy pole manewru dla "cyckaczy";))

> [...]
    >nie liczylimy, to jest dodatkowa robota i to strasznie skomplikowana".
    >Wyliczenie samych metrów tu nie pomoże, bo zaczną mierzyć po swojemu.

    Ja z nimi gadałem jak chłop z chłopem. Powwiedziałem że do wytnkowania są
    wszystkie ściany i tyle. Chcą niech mierzą, nie chcą niech na oko oszacują.
    Mi mieli podać cene za całość roboty. Ja sam sobie te sciany wczesniej
    pomierzyłem aby oszacowac zużycie materiału- bo materiał przeważnie
    zamawiałem sam.

    Krzysiek