  • 21. Data: 2010-10-12 08:18:29
    Temat: Re: Tynki maszynowe czy reczne
    Od: ptoki <s...@g...com>

    > Tak porównuję tynki gipsowe do tradycyjnych u róznych ludzi i widzę że
    > jednak te pierwsze mają lepsze właściwości. Klimat w domu nie jest taki
    > surowy, a i nie wiem mam wrażenie że pod dotykiem ręki tynki gipsowe są
    > cieplejsze czyli wychodzi że mają lepsze właściwości izolacyjne niż
    > mineralne.

    Ze tak jeszcze skomentuje:
    Jesli przez tradycyjny rozumiesz taki z tytku to niestety on nie jest
    tradycyjny :)
    Ten z tytki ma duzo cementu a malo wapna. Dzieki temu jest dosyc
    twardy ale za to nie robi klimatu.
    Te dawne robione piachem i wapnem i tylko odrobinka cementu byly duzo
    bardziej miekkie ale za to dawaly lepszy mikroklimat. Ale takich to
    sie chyba dzis juz nie robi bo nawet ci co robia recznie daja malo
    wapna bo "panie, to wam ten tynk sie bedzie sypal sam ze sciany"...

  • 22. Data: 2010-10-12 08:46:06
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 12 Paź, 10:18, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > tradycyjny :)
    > Ten z tytki ma duzo cementu a malo wapna. Dzieki temu jest dosyc

    Nie do końca.
    Są na rynku tynki wapienne (z gładzią i farbą wapienna) -
    antyalergiczne, z Ph uniemożliwiającym rozwój grzybów itp itd
    Wiec można wybierać wg potrzeb i kasy.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 23. Data: 2010-10-12 08:49:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
    Ale takich to
    > sie chyba dzis juz nie robi bo nawet ci co robia recznie daja malo
    > wapna bo "panie, to wam ten tynk sie bedzie sypal sam ze sciany"...

    No to się mylisz...
    Ja mam właśnie tynki z wapna, cementu i piasku z dodatkiem wody :-))).
    I o takich mówię, że są tradycyjne...
    Te z tytki to tak jak zupka z tytki.

    pozdr
    robercik-us

  • 24. Data: 2010-10-12 13:15:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Paź, 10:49, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >   Ale takich to

    > No to się mylisz...
    > Ja mam właśnie tynki z wapna, cementu i piasku z dodatkiem wody :-))).

    A to akurat pozytywne ze sa jeszcze tacy co robia po staremu. :)

  • 25. Data: 2010-10-12 20:51:53
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-12 10:18, ptoki pisze:

> [...]
    > sie chyba dzis juz nie robi bo nawet ci co robia recznie daja malo
    > wapna bo "panie, to wam ten tynk sie bedzie sypal sam ze sciany"...

    Potwierdzam. Sypie się - fakt, że 60 lat minęło, ale każde wiercenie to
    strach, że wywali się duża dziura. Inna sprawa, czy w tym tynku to było
    wapno, czy raczej w większości piach (w końcu wojna niedawno się skończyła).

    M.