  • 21. Data: 2011-02-06 15:25:47
    Temat: Re: U wszystkich tak wieje od wczoraj?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Wietrzna pogoda bardzo wpływa na zużycie energii w domu.
    >
    > pozdr
    > Robert G

    Bez wiekszego znaczenia czy jest to dom, mieszkanie czy komorka.
    Proporcjonalnie w kazdym z nich temp. spadnie. Szczyty i ocieplenie
    nie wniosa za duzo.

    KADAR

  • 22. Data: 2011-02-06 17:35:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > Tak, tylko że jak w naszych warunkach klimatycznych wychodzisz z
    > przegrzanego domu - jakieś 23-25 stC - na zewnątrz, a tam minus dziesięć i
    > wiatr, albo choćby tylko jesienno wiosenna plucha, to o przeziębienie nie
    > trudno.

    Ale to by wyjść ubierasz się.

    > W ciepłych krajach nie wychodzisz na 'zimno' i problemu nie ma.

    Tego problemu nie ma, ale jest problem przebywania stale w bardzo wysokiej
    temperaturze

    > Jak człowiek przebywa cały czas w temp 'cieplarnianej', to nie ma okazji
    > się uodpornić, a jak ta temp się waha - raz jest np 22, a potem spada do
    > 18 stC, to nic złego się nie dzieje.
    > Po prostu organizm potem lepiej reaguje na wychodzenie na zewnątrz.

    To wychodzisz na zewnątrz częściej.

    > W ogóle najlepszy pod tym względem jest tzw 'zimny wychów', ale to nie
    > mieści się w dzisiejszych standardach :-DD.

    No ja osobiście jestem za temp niedużą, ale to ja, innym może lepiej służy
    większa. Pytanie dla mnie jaka jest rozsądnie duża.

  • 23. Data: 2011-02-06 17:36:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > . Jaki z tego wniosek?
    >>

    > Wniosek z tego taki, że o ile w spokojny dzień przy temp na zewnątrz
    > średniodobowej na poziomie - 10 - -12 stC spalałem ok 28 kg węgla przy
    > ogrzewanej powierzchni 180 m2, to przy takiej samej temp, ale w skrajnie
    > wietrzny dzień - miałem takich dni kilka w grudniu i styczniu - to zużycie
    > węgla wzrastało do 35 - 40 kg...
    >
    > Wietrzna pogoda bardzo wpływa na zużycie energii w domu.

    Można się zastanawiać jaki sens mają regulatory pogodowe z samym czujnikiem
    temp

  • 24. Data: 2011-02-06 17:43:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Można się zastanawiać jaki sens mają regulatory pogodowe z samym
    > czujnikiem temp

    mają, mają :-) Bo wiatr ma znaczenie znacznie wieksze tam gdzie budynki są
    źle wykonane i przewiewa warstwy izolacyjne. W szczelnych "termosach" efekt
    jest mniejszy.

    b.

  • 25. Data: 2011-02-06 17:46:39
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    A nie można zastosować w pogodówce mokrego termometru?
    Szmata zanurzona jednym końcem w słoiku z wodą, a drugim owinięty czujnik?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 26. Data: 2011-02-06 17:57:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >A nie można zastosować w pogodówce mokrego termometru?
    > Szmata zanurzona jednym końcem w słoiku z wodą, a drugim owinięty czujnik?

    W tych domkach na działkach które propagujesz pewnie tak :-)

    b.

  • 27. Data: 2011-02-06 17:58:15
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]

    > Bez wiekszego znaczenia czy jest to dom, mieszkanie czy komorka.
    > Proporcjonalnie w kazdym z nich temp. spadnie. Szczyty i ocieplenie

    To ciekawe, bo na parterze nie czuć obniżenia temperatury. U mnie to skosy i
    sufit, u innych okna zapewne, drzwi nieszczelne, wentylacja grawitacyjna i
    cofki..

  • 28. Data: 2011-02-06 18:04:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > W tych domkach na działkach które propagujesz pewnie tak :-)

    Nie czepiaj się. Temperatura mokrego termometru vs suchego lepiej odda wpływ
    wiatru.
    Ja teraz mam bardzo ciepło tanim kosztem - koszt kWh 7 groszy.

  • 29. Data: 2011-02-06 19:47:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    >Ja czuję wyraźny spadek temperatury a mieszkam w bloku pode mna sa
    >mieszkania i nade mna a wiec sam srodek.Problem skosow, sciany
    >kolankowej itp. raczej mnie nie dotyczy. Jaki z tego wniosek?

    Nie jedz kiszonych ogorkow. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2011-02-06 19:49:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    >

    > mają, mają :-) Bo wiatr ma znaczenie znacznie wieksze tam gdzie
    > budynki są źle wykonane i przewiewa warstwy izolacyjne. W szczelnych

    dokładnie :)