    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: UPS w kotłowni.
    Date: Sun, 30 Oct 2011 20:02:24 +0100

    Przedwczoraj uruchomiłem u znajomego UPSa 1250VA wraz z dwoma akumulatorami
    samochodowymi 12V/40Ah.
    Założeniem JEST aby UPS dawał pełnego sinusa w celu podtrzymania w zasadzie
    tylko jednej pompy 70W w obiegu płaszcza wodnego kominka z buforem ciepła.
    Wskazane było też by był na tyle mocny aby w razie potrzeby napędzić całą
    resztę kotłowni (5 pomp pracujących w zależności od potrzeby oraz
    kocioł)przez około godzinę. Sąsiad ucieszył się że da się nawet w razie
    potrzeby zagotować nim wodę w małym garnku grzałką 250W.

    Koszt:
    UPS APCSmart UPS 1250i używany - 80zł.
    Akumulatory Centra Exide 12V40Ah - 2 sztuki nówki po 160zł.
    4 sztuki klemy do podłączenia akumulatorów warte około 20zł - gratis przy
    zakupie 2szt. akumulatorów.
    1,5mb linki miedzianej 10mm2 - 18zł (trochę drogo bo w markecie kupowane)

    Razem kosztowało to 418zł

    Po pełnym naładowaniu wpierw przystąpiłem do rekalibracji UPSa w związku z
    większymi akumulatorami. Dodatkowo przeprowadziłęm kalibrację pomiaru
    obciążenia oraz napięć sieci i akumulatorów. Nie obyło się bez problemów,
    okazało się że ten ups (2 generacji) ma nieco inną listę poleceń niż UPSy 3
    generacji i nieświadom co czynię, jednym poleceniem z terminala skasowałem
    zawartość całej pamięci EEPROM UPSa w skutek czego w ułamku sekundy zdechł.
    Dopiero na drugi dzień udało mi się znaleźć w necie wsad i zaprogramować
    ponownie EEPROM. UPS odżył.

    Po tych przejściach z UPSem na drugi dzień przyszła pora na test.
    UPS trzymał pompę 70W na chodzie non stop przez 7 godzin. Po tym czasie
    sąsiad stwierdził że to wystarczy gdyż napewno w takim czasie w kominku
    zgaśnie a i też znudziło się mu dalsze czekanie. Dodatkowo pod UPSa
    podłączył więc resztę kotłowni. I tak z takim balastem UPS pociągnął jeszcze
    pół godziny.

    Marek