  • Data: 2011-11-03 12:32:41
    Temat: Re: [OT] Re: UPS w kotłowni.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:0gu8o8-g5v.ln1@news.yarross.net.pl...

    > Już na pierwszy rzut oka się nie zgadzało mi i oto sprawdzam:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square#RMS_of
    _common_waveforms
    > Z tego wynika,że dla takiego samego napięcia RMS p-p dla prostokąta jest
    > mniejsze.

    Co ci się nie zgadza? Chyba tylko to że trochę omylnie napisałem 50%
    wypełniony przebieg, a nie dopisałem iż tak naprawdę z UPSa który nie ma
    sinusa na wyjściu, na gnieździe wyjściowym 230V jest tak zwana
    aproksymowana sinusoida czyli produkt sinusoidalnopodobny.

    Czyli jak wepniesz oscyloskop pod UPSa bez pełnego sinusa to zobaczysz takie
    coś:
    _ _
    _ _| |_ _| |_
    |_| |_|

    Czyli 50% dodatnie napięcie, 50% zero napięcia, 50% ujemne napięcie itd.
    Napięcie skuteczne takiego przebiegu wynosi Urms=Vp/2
    Vp- napięcie szczytowe międzu 0V a +V lub 0V a -V

    (nie międzyszczytowe Vpp bo tu Vpp wynosi aż 920V)

    Po wyprostowaniu wygląda tak i ma wypełnienie 50%
    _ _
    _| |_| |_

    Napięcie skuteczne takiego przebiegu po wyprostowaniu jest takie samo jak
    jak przed wyprostowaniem.

    Więc jak widzisz co do napięć to pisałem tak jak jest faktycznie.

    > Dla zasilania 230V najszęsciej siedzą 600tki.

    A ja widywałem 1000V. W mojej Wilo Smart też jest 1000V.

    Marek