  • 71. Data: 2009-10-31 21:00:13
    Temat: Re: Ukladam welne
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    zamiast wygłupiać się z solarami za 10 tysięcy to byś kupił membranę, taśmy,
    kleje i to solidnie zrobił :-)

  • 72. Data: 2009-11-01 01:22:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > zamiast wygłupiać się z solarami za 10 tysięcy to byś kupił membranę,
    > taśmy, kleje i to solidnie zrobił :-)

    Zartujesz chyba, gdzie ja pisalem o oszczednosciach?

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2009-11-01 01:39:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Sprawiałeś wrażenie rozsądnego kiedyś :-)

    Podobno w zyciu kazdego czlowieka przychodzi taki moment, ze opusci go nawet
    najlepsze towarzystwo.
    Nic na to nie poradze.

    > Oszczędzasz na wiatroizolacji kładąc ją poziomo, robiąc zakłady.

    Widziales jak sie kladzie wiatroizolacje w szkieletowce np.?

    > Nie kleisz

    Jak sie zastanowimy w ktora strone bedzie wedrowalo powietrze rowniez w
    czasie wiatru to mozna dojsc do zupelnie innych wnioskow.

    > ich, nie podpierasz drutem. W ogóle nie dawaj tej wiatroizolacji, bo i tak
    > wiać bedzie.

    Bardzo sobie cenie Twoje rady w temacie ocieplen, zwlaszcza poddaszy, ale
    oswiec mnie, co dadza mi te druty?
    Mi podlogowka moze zamarznac na calym poddaszu a ja mam sie przejmowac
    jakimis drucikami bez wiekszego znaczenia?
    Na dzien disiejszy bardziej martwie sie stratami i balaganem skuwania ponad
    100m^2 betonu na poddaszu co nie przeszkadza mi podchodzic do ocieplenia z
    wlasciwa starannoscia. Moze nie idealnie, ale na tyle dokladnie na ile
    pozwala sytuacja. Tak mi wyszlo i tyle, nie ma o czym gadac.

    > Powinieneś akurat tutaj odpuścic oszczędności i kłaść membranę pionowo i
    > zadrutować. To jest bez sensu co robisz.

    Nie oszczedzam. Gdybym oszczedzal to kupil bym welne Knauf 5zl taniej na
    metrze. w ogole bym nie placil za wiatroizolacje i za tydzien mial bym z
    glowy te cala zabawe zamiast pierdzielic sie z przybijaniem foli i
    pianowaniem co popadnie. Te zaklady sa docisniete welna, nic tam nie wieje
    nawet bez welny. Ukladanie wiatroizolacji bez zakladow jest bardzo
    klopotliwe w moim przypadku, bo nie ma mi kto nawet gwozdzia podac, a nie
    chodzi o to zeby robic i robic i robic. Ludziom nie wieje bez
    wiatroizolacji, tylko dokladnie zrobione, ja mam jedno i drugie.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-11-01 07:32:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    ,> Na dzien disiejszy bardziej martwie sie stratami i balaganem skuwania
    ponad
    > 100m^2 betonu na poddaszu co nie przeszkadza mi podchodzic do ocieplenia z
    Dlaczego skuwasz 100mkw posadzki?. Co sie stało?

    Kris

  • 75. Data: 2009-11-01 08:05:18
    Od: M <M...@w...pl>

    Kris pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > ,> Na dzien disiejszy bardziej martwie sie stratami i balaganem skuwania
    > ponad
    > Dlaczego skuwasz 100mkw posadzki?. Co sie stało?

    O ile dobrze zrozumiałem to jeszcze nie skuwa. Będzie musiał jeśli nie
    ociepli poddasza.

    M.

  • 76. Data: 2009-11-01 08:14:17
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > Powinieneś akurat tutaj odpuścic oszczędności i kłaść membranę pionowo i
    > zadrutować. To jest bez sensu co robisz.

    Trochę przesadzasz. Wszyscy piszą o wianiu wiatru - jednak tam jest
    tylko ruch powietrza, które wlatuje nawiewami w okapie i wylatuje
    wywietrznikami połaciowymi/kalenicowymi. Dobrze byłoby sprawdzić ile
    tego jest. Odpowiedni przepływ trzeba sterować wielkością otworów a nie
    wiatroizolacją. A tak z ciekawości - jaką wełnę masz?

    Funkcję tej folii widziałbym raczej w sytuacjach raptownej zmiany pogody
    - wtedy masz powietrze o wilgotności prawie 100% - następuje raptowne
    obniżenie temperatury (np. podczas burzy) - połać dachu się wychładza i
    woda skrapla się na OSB/deskach i kapie w wełnę. Przy wiatroizolacji nie
    ma problemu bo woda szybko wysycha, osuszanie wełny jest długie. A w
    naszym klimacie zmiana temperatury przy chłodnym froncie atmosferycznym
    o 15K nie jest niczym nadzwyczajnym (np. z +30C do 15C).

    M.

  • 77. Data: 2009-11-01 10:51:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Paź, 16:33, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > trzeba nad tym siedziec miesiacami. Dokladnie ulozona welna zdaje sie
    > wystarczajaco dobrze przylegac do wszystkich powierzchni by wiatr nie mial
    > prawa sie przedostac.

    Przedostanie sie! Ja mam dach bez deskowania - standardowo krokwie,
    miedzy nie welna, a potem druga warstwa welny. Na to na stelaz klejona
    folia paroizolacyjna. Welne mam b. starannie upchana (w wielu
    miejscach dodatkowo jeszcze pianka), folie super szczelnie ulozona). I
    jak jest mocny wiaterek to ta folia normalnie sie "nadyma" jak balon,
    a potem kurczy i tak wkolko :) Takze sama szczelnie ulozona welna
    jakistam wiaterek przepusci. U Ciebie sa dodatkowo deski wiec wplyw
    wiatru duzo mniejszy. Ja tam bym sie tym nie przejmowal, ale tylko
    zwracam uwage ze przez welne (lub jakiestam zakamarki o ktorych nie
    wiemy mimo ze welna wydaje sie ulozona super szczelnie) wiaterek i tak
    sie gdzies przeslizgnie :) Ja kleilem paroizolacje na zaklady 15cm i
    wszystkie sa zaklejone szczelna tasma aluminiowa. Dziury w niej sa
    tylko na kable do gornych lamp, bo wszystkie lampy normalnie
    przykrecane do KG (nie mam halogenkow). Rowniez gniazda jej nie
    przerywaja bo wszystkie beda w przedsciance. Mysle ze tak w zupelnosci
    wystarczy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2009-11-01 17:07:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > miejscach dodatkowo jeszcze pianka), folie super szczelnie ulozona). I
    > jak jest mocny wiaterek to ta folia normalnie sie "nadyma" jak balon,

    Skoro folia jest szczelna, to podejrzewałbym r-nie Bernoulliego (ta sama
    zasada jak w śmigle, skrzydle, płynięciu bajdewindem).

    M.

  • 79. Data: 2009-11-01 18:24:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O ile dobrze zrozumiałem to jeszcze nie skuwa. Będzie musiał jeśli nie
    > ociepli poddasza.

    No wlasnie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2009-11-01 21:48:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Odpowiedni przepływ trzeba sterować wielkością otworów a nie
    > wiatroizolacją. A tak z ciekawości - jaką wełnę masz?

    Kiki to przezyl na wlasnej skorze i wie co mowi. Niestety bywa przeczulony w
    tym tamacie, ale dzieki temu ma ciekawe pomysly. :-)

    Pozdro.. TK