  • 1. Data: 2011-09-06 16:47:23
    Temat: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    Do wygrania jest uścisk dłoni mojego kierownika budowy odciśnięty w
    betonie.. jak się zgodzi ręce pobrudzić ;)

    A tak na poważnie. Mam taki projekcik jak Z19 (chałupa parterowa) i
    właśnie za chwilę zrobią mi płytę fundamentową, więc zaczynam się powoli
    zastanawiać co i jak by tu zmontować na tym na wiosnę. Z czego obecnie
    waszym zdaniem warto byłoby stawiać ściany? Staram się by to było w
    miarę energooszczędne.

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 2. Data: 2011-09-06 17:28:10
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "PiWa" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Do wygrania jest uścisk dłoni mojego kierownika budowy odciśnięty w
    > betonie.. jak się zgodzi ręce pobrudzić ;)

    Odpowiemy ci jak wytniesz spam z własnej stopki pod postami

  • 3. Data: 2011-09-06 17:28:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 18:47, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zastanawiać co i jak by tu zmontować na tym na wiosnę. Z czego obecnie
    > waszym zdaniem warto byłoby stawiać ściany? Staram się by to było w

    Silikaty 18cm + 25cm styropianu. Plyte masz posadowiona na
    styropianie? Wiec tym 25cm styro zjezdzasz az do niej (az do dolnego
    poziomu zeby byl zaklad) - powstaje termosik i nie masz wogole mostka
    cieplnego w fundamentach od gruntu. Piekna sprawa - nastepna chaupe
    tez tak wybuduje :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-09-06 17:32:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastanawiać co i jak by tu zmontować na tym na wiosnę. Z czego obecnie
    > waszym zdaniem warto byłoby stawiać ściany? Staram się by to było w

    silka18cm+gruuuuube (20cm) styro, ewentualnie jakis tani beton komórkowy+równiez
    gruube styro, tyle ze ściana wyjdzie grubsza (po co ci to, no chyba ze taniej duzo
    wyjdzie)
    Zadnej dziurawej ceramiki . Żadnych materiałów na mur których zaleta jest to ze jest
    ciepła - ona ma być tania i mocna. Ciepło zapewni styro.

    Jesli chcesz zeby było energooszczednie to równie grube warstwy ocieplenia musisz
    przewidziec na dach i podłogę, a moze i przewidzieć wentylacje mechaniczną z
    rekuperacją. Ale to przemyślenia na inny wątek.

    Szczegóły musisz uzgodnic z kierbudem.

    b.

  • 5. Data: 2011-09-06 17:36:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    n.googlegroups.com...

    >Silikaty 18cm + 25cm styropianu.

    o cholera, to ja juz nie na czasie jestem :-)

    b.

  • 6. Data: 2011-09-06 17:40:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:d9b9df77-cd9c-4cee-96f8-d542168a6c19@
    m38g2000vbn.googlegroups.com...

    > o cholera, to ja juz nie na czasie jestem :-)

    20cm to ja mam na porothermie 25cm i to jest idealne polaczenie ;) Na
    silikatach 18cm nawet bym dal 30cm styro! Koszt tego muru jest prawie
    w kazdym wypadku taki sam (18 silki + 30 styro lub 25 porotherm + 20
    styro lub 30 porotherm + 15cm styro), a im mniejsza grubosc sciany i
    wiecej styro tym U lepszy) wiec wogole bym sie nie zastanawial - jak
    najcienszy mur (a z niczego innego niz z silikatow kierbud nie pozwoli
    wybudowac cieniej niz 20cm) + najgrubiej ocieplenia jak sie da. W tym
    wypadku okna wypadaloby montowac juz w warstwie ocieplenia, inaczej
    glif wewnetrzny i zewnetrzny beda mocno nieproporcjonalne :) Ale teraz
    montaz w warstwie ocieplenia to czasem gratis dodaja, a czasem 500,
    1000, max 1500 pln trzeba dolozyc wiec to tez pomalu standard ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-09-06 17:52:37
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 19:32, Budyń pisze:
> [...]
    przewidziec na dach i podłogę, a moze i przewidzieć wentylacje mechaniczną z
    rekuperacją. Ale to przemyślenia na inny wątek.

    Utwierdziłem się we własnym przekonaniu. Dzięki wszystkim. Po
    literaturze nastawiłem się właśnie na silikaty jednak nie byłem pewien
    czy nie uległem zbytnio marketingowi i reklamie producentów.

    Wentylacja mechaniczna już też jest w planie razem z trójsystemowym
    ogrzewaniem podłogowym. Boję się tylko tych kosztów które mnie dopadną
    przy tym całym budowaniu energooszczędnym.

    --
    PW

  • 8. Data: 2011-09-06 18:02:30
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 19:28, kiki pisze:

    > "PiWa" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Odpowiemy ci jak wytniesz spam z własnej stopki pod postami

    Kiki, patrząc na Twoje posty to Ty mi raczej nie doradzisz bo takiego
    materiału który mógłby Cię zadowolić to raczej jeszcze długo nie wymyślą :)

    --
    PW

  • 9. Data: 2011-09-06 18:03:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik PiWa napisał:
    > Boję się tylko tych kosztów które mnie dopadną przy tym całym budowaniu
    > energooszczędnym.

    A ja zawsze jakoś myślałem, że jubiler to już kosztów się nie boi... :-P
    No, ale może w błędzie jestem i mitom ulegam :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-09-06 18:10:13
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 20:03, robercik-us pisze:

    > A ja zawsze jakoś myślałem, że jubiler to już kosztów się nie boi... :-P
    > No, ale może w błędzie jestem i mitom ulegam :-)

    Powiem mojej babie że ją tak ktoś nazwał, może kolację z tej radości
    jakąś zrobi :) Toż to zwykła domowa manufakturka jako hobby po właściwej
    pracy. Generalnie tylko na zamówienie znajomych bo więcej czasu nie ma,
    choć jakby na jakiegoś mercedesa zarobiła to bym chętnie przyjął :)

    --
    PW