  • 11. Data: 2012-01-03 14:57:34
    Temat: Re: Wali mi po kaloryferach
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2012, 15:17:08 UTC+1 użytkownik ptoki napisał:

    > Obstawiam ze jakas rura w scianie nie czyta gazety.
    > Podczas zmian temperatur rura sie napina i jak juz nie moze wytrzymac
    > to w scianie popuszcza. No i to stuka.
    > Przelec sie po domu i zajrzyj gdzie pod sciana zbiera sie pyl z tynku
    > (no chyba ze masz boazerie czy inne rygipsy to trudno bedzie
    > namierzyc).
    >
    > Rozwiazanie?
    > Moze posmarowac. Ale mozliwe ze tluszcz/smar wylezie na tynk.
    > Najlepiej rozkuc, zapiankowac a rure w gazete uprzednio.

    Hmmmm, tak miałem na początku mieszkania, ale to były inne stuki: cichsze i częstsze.
    Poradziłem sobie napinając rury albo smarując właśnie.

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2012-01-07 09:18:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Bo któryś grzybek jakiegoś zaworu ci wybiło po czasie.
    > Nie bez powodu istotny jest kierunek zamontowania zaworu, tak aby grzybek
    > zamykając się, poruszał się przeciwnie do strumienia cieczy. Gdy porusza
    > się ze strumieniem to w pewnech chwili na wskutek luzu gwałtownie go
    > strumień dociska i stąd powstaje fala uderzeniowa i ten stuk.

    I jeszcze jedno, ten zawor mam otwarty na maksa (czyli 5).

  • 13. Data: 2012-01-07 12:24:38
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2012, 10:18:08 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze jedno, ten zawor mam otwarty na maksa (czyli 5).

    Ja w ramach testów i zakręcałem i odkręcałem, do zdjęcia termostatu całkiem - brak
    różnicy. Albo nie te zawory albo to co innego.
    Czy winne mogą być odpowietrzacze? Mam takie starego typu, jak na obrazku:
    <http://skrocto.eu/5dn195> albo
    <http://4.bp.blogspot.com/_iGswbpENIcc/TH13nP1s6yI/A
    AAAAAAAAhU/vVixWF0YerE/s1600/380px-Zawor_odpowietrza
    jacy_beax.jpg>
    Tylko zakrętki plastikowe.

    --
    ZZ@private