  • 1. Data: 2012-01-03 10:02:11
    Temat: budowa przerwana w 2008 - warto sie za cos takiego brać
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    mam na oku domek - w stanie zamknietym bez instalacji jedynie ze skrzynka
    pradowa na działce. Budowa stanęła 3 lata temu, fundamenty nie maja izolacji
    z tego co widzialem. Czy warto sie brac za cos takiego ? Jeżeli teraz
    chciałbym dobudować kawałek domu - mysle ze do tej pory wszystko jest
    pozglaszane i budowa jest legalna - to jakie kroki musze wykonać czy wiaze
    sie to z powtornym wystapieniem o zezwolenie na budowę? Czy taka przerwa to
    jaki problem - w dziennik budowy zawsze cos wpisac mozna ?

    Dzieki za pomoc
    tr

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 2. Data: 2012-01-03 10:18:56
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > mam na oku domek - w stanie zamknietym bez instalacji jedynie ze skrzynka
    > pradowa na działce. Budowa stanęła 3 lata temu,

    Teoretycznie, jeśli przez więcej niż dwa lata nie było żadnego wpisu w
    Dzienniku Budowy to i tak trzeba wnioskować o nowe pozwolenie.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6762
    (20120102) __________

  • 3. Data: 2012-01-03 10:33:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > pozglaszane i budowa jest legalna - to jakie kroki musze wykonać czy wiaze
    > sie to z powtornym wystapieniem o zezwolenie na budowę? Czy taka przerwa
    > jaki problem - w dziennik budowy zawsze cos wpisac mozna ?

    Musza być wpisy co 2lata (a teraz to chyba nawet 3, ale nie jestem pewnien),
    taka prostą rzecz to raczej sobie zorganizujesz :). Dawaj foty tego budynku
    to ci powiemy w co sie pakujesz i dlaczego nie kupować :-)))))

    b.

  • 4. Data: 2012-01-03 18:08:47
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    a co ze zmianami na budowie chce dobudować taras i "ganek" - mam zmienic
    projekt i jeszcze raz isc do urzedu zeby poznwolil na te zmiany? bo tego nie
    wiem

    Dzieki za pomoc
    tr

    decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 5. Data: 2012-01-03 18:15:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >a co ze zmianami na budowie chce dobudować taras i "ganek" - mam zmienic
    > projekt i jeszcze raz isc do urzedu zeby poznwolil na te zmiany? bo tego
    > nie

    no to zmiana obecnego pozwolenia na budowę jesli dziennik aktualny, lub nowe
    jesli nie.

    b.

  • 6. Data: 2012-01-04 07:57:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >no to zmiana obecnego pozwolenia na budowę jesli dziennik aktualny, lub
    >nowe jesli nie.

    A nie wystarczy kilka kresek czerwonym długopisem i podpis kierbuda?

  • 7. Data: 2012-01-04 07:59:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2012, 11:02:11 UTC+1 użytkownik rt napisał:
> [...]
    > sie to z powtornym wystapieniem o zezwolenie na budowę? Czy taka przerwa to
    > jaki problem - w dziennik budowy zawsze cos wpisac mozna ?

    Taka przerwa to żaden problem. Mój miał przerwę od jakiegoś 1992 do 2005.
    Aby zmienić to składasz projekt zamienny, jeśli jakiś cudów w nim nie będzie to
    przechodzi bez słowa.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2012-01-04 08:36:18
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A nie wystarczy kilka kresek czerwonym długopisem i podpis kierbuda?

    zmiany nieistotne to tylko podpis kierbuda, zmiana wyglądu zewnętrznego np.
    dodatkowe okno to nie jest wg urzędów zmiana nieistotna.

    b.

  • 9. Data: 2012-01-04 09:16:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >zmiany nieistotne to tylko podpis kierbuda, zmiana wyglądu zewnętrznego np.
    >dodatkowe okno to nie jest wg urzędów zmiana nieistotna.

    To widocznie co urząd to zwyczaj- u mnie zmianę ilości okien(zamiana
    wszystkich podwójnych dachowych na pojedyncze, likwidacja dwóch okien na
    parterze) oraz zmianę kształtu tarasu(powiększenie) dorysował czerwonym
    pisakiem kierbud i nikt przy odbiorze się nie czepiał.

  • 10. Data: 2012-01-04 09:19:13
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > parterze) oraz zmianę kształtu tarasu(powiększenie) dorysował czerwonym
    > pisakiem kierbud i nikt przy odbiorze się nie czepiał.

    no i masz samowole budowlaną, tyle ze nikt o tym nie wie. Gdyby sie wykryło
    to urząd bedzie scigał ciebie, ty kierbuda i bedzie wesoło :) To ze kierbud
    miał czerwony ołówek nie zmienia prawa. Zapytaj w swoim starostwie w
    wydziale architektury, jakos anonimowo, o tą sprawe :-)

    b.