  • 11. Data: 2012-05-30 22:06:36
    Temat: Re: Wąż ogrodowy do grzania wody
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Maj, 21:44, "szamanista" <s...@b...pl> wrote:
    > malowane na czarno. Jakiś czas temu było to popularne. Albo sam basen
    > pomaluj na czarno ;-)

    Trzeba iść na całość, przemalować dzieci na czarno i zamulić wodę :P

    L.

  • 12. Data: 2012-05-31 06:50:29
    Od: "Polakko" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > Z szybą:
    >
    > a) uwięzione powietrze blokuje konwekcję i częściowo przewodzenie
    >
    > b) szyba zapewnia swobodny wlot szerokiego spektrum promieniowania
    >
    > A tutaj rzecz w tym, że jak przykryje jakąś czarną folią <ciach>

    Kto napisał czarną folią?
    Byles kiedys w tunelu foliowym np z pomidorami?
    Po pierwsze goraco jak smok, po drugie folia zwykle jest bezbarwna

  • 13. Data: 2012-05-31 07:46:36
    Od: ZS <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > b) nie potrafi pracować pod ciśnieniem (i nie będzie), cienkościenny
    >
    > c) ma czarny kolor, najlepiej nie błyszczący
    >
    > d) da się ladnie zwijać w "ślimaki"
    >
    > Chciałem sobie kilkaset metrów poskręcać na płytach OSB, pospinać i
    > napełnić wodą. W zwykłym "zielonym" wężyku ogrzewa mi do 50 stopni w
    > południe, więc w sam raz wpompować wodę, nagrzać z godzinkę a potem wlać
    > do basenu dzieciaków.
    >
    > Szukam po allegro, ale nie mam jak organoleptycznie sprawdzić czy się
    > nada, może ktoś już to zrobił za mnie ;)
    >
    > czekam na promocje z hip, ale one będą zapewne na zielone węże i w

    Ja w tamtym roku kupiłem taką 3m plastikową osłonę na na daszek.
    Zbudowana jest z takich kanalików. Z jednej strony rozciąłem rurę
    wzdłuż, włożyłem ten daszek, zasilikonowałem pomalowalem na czarno i
    woda o 3st cieplejsza wychodziła niż wchodziła:) ale że basen 10m3 to
    niewiele pewnie to dawało. A czy rzucenie folii czarnej 4cm pod wodę na
    12m2 do basenu nie dałoby więcej ciepła?

  • 14. Data: 2012-05-31 08:17:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A tutaj rzecz w tym, że jak przykryje jakąś czarną folią to rury zostaną

    czarną... leże i nie wstaje :-)

    b.

  • 15. Data: 2012-05-31 09:26:22
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 30.05.2012 16:14, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > nada, może ktoś już to zrobił za mnie ;)
    >
    > czekam na promocje z hip, ale one będą zapewne na zielone węże i w

    a może zamiast jakości idź w ilość. Raczej ciężko będzie dostać węże o
    cenie zbliżonej do tych zielonych a mające parametry takie o jakich
    mówisz. Kup w najbliższej promocji te zielone i daj ich dwa razy więcej
    niż planowałeś tych lepszych.

  • 16. Data: 2012-05-31 09:57:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 22:06:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Trzeba iść na całość, przemalować dzieci na czarno i zamulić wodę :P

    Albo kupic im tak maly basenik zeby nie trzebabylo tam wogole wody lac :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-05-31 11:14:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > napełnić wodą. W zwykłym "zielonym" wężyku ogrzewa mi do 50 stopni w
    > południe, więc w sam raz wpompować wodę, nagrzać z godzinkę a potem wlać

    Cos mi sie wydaje, ze ta tamp. to bardziej straty niz kolor meza.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-05-31 11:51:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 11:14:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Cos mi sie wydaje, ze ta tamp. to bardziej straty niz kolor meza.

    Czarne dzieci, kolor meza - co za rasistowska grupa! :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-06-01 16:08:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > b) szyba zapewnia swobodny wlot szerokiego spektrum promieniowania

    znaczy jak nie ma szyby, to wlot jest waskiego spektrum?

  • 20. Data: 2012-06-01 16:10:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > nada, może ktoś już to zrobił za mnie ;)
    >
    > czekam na promocje z hip, ale one będą zapewne na zielone węże i w momecie

    To moze czarny basenik?