  • 11. Data: 2010-06-07 09:25:24
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna a okap kuchenny.
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hui9m7$kub$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Rzeczywiście.
    > Nawet gdyby policzyć koszty samych filtrów węglowych to by wyszło dużo
    > średniomiesięcznie.
    > Ciekawe mogą być drobne gęste metalowe filtry do mycia w zmywarce.

    Nie wierzę w skuteczność, zawsze coś przejdzie a sam wymiennik zbyt drogi
    aby ryzykować.

    Myślę że jeśli stać kogoś na kilka tysięcy za reku to te parę groszy na
    wyprowadzenie powietrza z okapu nie powinno być problemem.

  • 12. Data: 2010-06-07 09:26:41
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mam oddzielną instalację do okapu zakończoną "kominkiem" na dachu. Z
    > odzysku ciepła z oparów zrezygnowałem, bojąc się mocnych zanieczyszczeń w
    > reku, poza tym niezależna regulacja wydaje mi się niezbędną.

    Czyli okap tak czy tak.
    Mi tez najlepszym wydaje sie podlaczenie bezposrednio okapu do oddzielnego
    kanalu.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-06-07 09:54:38
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Mon, 7 Jun 2010 11:26:41 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Czyli okap tak czy tak.
    > Mi tez najlepszym wydaje sie podlaczenie bezposrednio okapu do oddzielnego
    > kanalu.

    Spójrzcie na takie rozwiązanie pod kątem wydajności okapu vs. wydajność
    wentylacji mechanicznej - okapy kuchenne lekko mają 500 m3/h, czyli będą
    wciągać powietrze z całego domu :->

    --
    ŁC
    "Jąkasz się? Nie wymawiasz "r"? Pomożemy Ci. Pytaj w aptekach o

  • 14. Data: 2010-06-07 12:08:35
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to cenna uwaga - bo z doświadczenia wynika. Ja nie sprawdziłem jeszcze
    > swojego rozwiązania.
    > Czy mam rozumieć, że mimo otwartej kuchni nie włączasz wywiewu w okapie
    > przy smażeniu ryb ?
    > qaz

    Wentylacja jest teraz ustawiona na 60m3/h czyli bardzo mało, z czego jak
    sądzę połowa jest wyciągana w kuchni, reszta w małej łazience, wiatrołapie i
    spiżarni (wentylacja obsługuje na razie parter; na poddaszu czynne są tylko
    dwa nawiewy).
    W czasie smażenia np. ryb zapach smażenia jest wyczuwalny, ale nie
    przeszkadza. Kuchenka jest indukcyjna - smażenie czy gotowanie przebiega
    bardzo spokojnie. Zapach z kuchni nie przedostaje się też na poddasze.
    Czasami w razie intensywnego gotowania włączam okap, co błyskawicznie
    poprawia sytuację.
    Wentylacja skutecznie usuwa wszelkie zapachy np. ryb rozmrażanych na
    ociekaczu w zlewie, na tyle skutecznie, że dopiero niedawna przerwa w
    dostawie energii przekonała nas, jakie "zapachy" tracimy. Równie intensywny
    zapach pochodzi z piekarnika - w większości jest usuwany przez wentylację.
    Niestety tracimy też delikatny aromat świeżo mielonej i zaparzanej kawy w
    ekspresie stojącym na kuchennym blacie.

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 15. Data: 2010-06-07 12:31:10
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie pisalem o dobrych okapach ktore tanie niestety nie sa, a wydaje
    > sie to takie proste. Ciche okapy sa, sam taki mam ale niestety cena...

    Ja mam przed sobą wymianę przewodu wentylacyjnego od okapu do połaci dachu
    gdyż zamontowałem taką aluminiową rurę harmonijkową, która wzmacnia szumy
    przepływu powietrza. Przypuszczam, ze gdybym podłączym okap do murowanego
    przewodu wentylacyjnego, to miałbym dużo ciszej.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 16. Data: 2010-06-07 12:37:01
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Spójrzcie na takie rozwiązanie pod kątem wydajności okapu vs. wydajność
    > wentylacji mechanicznej - okapy kuchenne lekko mają 500 m3/h, czyli będą
    > wciągać powietrze z całego domu :->

    Często mają więcej, tylko wygląda mi to na wydajność nieobciążonego
    wentylatora na trzecim biegu. Ciekawe jaka jest rzeczywista wydajność okapu
    podłączonego do instalacji z oporami przepływu i okapu z filtrem? I jaka
    jest rzeczywista wydajność na pierwszym biegu?

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 17. Data: 2010-06-07 18:04:35
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > Spójrzcie na takie rozwiązanie pod kątem wydajności okapu vs.
    > wydajność wentylacji mechanicznej - okapy kuchenne lekko mają 500
    > m3/h, czyli będą wciągać powietrze z całego domu :->

    Z chwilą włączenia wiatraka w okapie, wyłączyć wywiew rekuperatora.
    Cały syf kuchenny wyleci skutecznie okapem.

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2010-06-07 18:10:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > przepływu powietrza. Przypuszczam, ze gdybym podłączym okap do murowanego
    > przewodu wentylacyjnego, to miałbym dużo ciszej.

    Odlacz rure i sprawdz bez niej, zanim zaczniesz klopotliwe przerobki. :-)
    Ale rezonans jak najbardziej jest mozliwy.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-06-07 18:17:28
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > i spiżarni (wentylacja obsługuje na razie parter; na poddaszu czynne są

    Porownujac nastawy Twojej wentylacji z pierwszym z brzegu okapem markowym
    http://www.ares-media.pl/index.php?products=product&
    prod_id=1058
    to mozliwosci wentylacyjne kuchni takiej wentylacji sa raczej bardzo male.
    Znaczy zastapic okapu pewnie sie nie da.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-06-07 18:19:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > okapu podłączonego do instalacji z oporami przepływu i okapu z filtrem? I
    > jaka jest rzeczywista wydajność na pierwszym biegu?

    Oj jest jest, zamiatac liscie tym mozna.

    Pozdro.. TK