  • 11. Data: 2013-09-13 20:59:19
    Temat: Re: Wiata lub garaż - legalnie
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:l0vb2q$e9m$1@dont-email.me...

    > Ale nie dla garażowej, znaczy jeśli zgłosi taką wiatę to nie przejdzie.

    to prawda- trzeba zgłoscić "wiatę", nie używać słowa garaż.

    b.

  • 12. Data: 2013-09-15 00:26:24
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Z boku domu chcę postawić dodatkowy garaż (3 na 7 metrów). Do granicy
    >
    > działki w miejscu gdzie ma stać garaż jest 3,2 m więc wychodzi mi garaż
    >
    > prawie do granicy.
    >
    > Za płotem jest teren wspólnoty mieszkaniowej (blok wielorodzinny) która w
    >
    > sąsiedztwie ze mną ma kilka mini działek ogrodowych poszczególnych
    >
    > mieszkańców. Budynek wspólnoty jest od granicy jakieś 15 metrów.

    Do opinii powyzej dodam jeden rzeczywisty przypadek. U mnie nie ma MPZP, wiec trzeba
    sie starac o WZ. Sasiad ma przy granicy garaz, wiec wystapilem o normalny murowany
    garaz na fundamentach, analogiczny do sasiadowego i warunki zabudowy dostalem, wiec
    najprawdopodobniej pozwolenie na budowe bym dostal rowniez. Inna sprawa, ze jeszcze
    nie zaczalem w tym temacie dzialac, bo na 2 samochody podatek od nieruchomosci robi
    sie znaczny, wiec rozwazam budowle, czyli garaz drewniany bez fundamentow - na kotwy
    umocowany jedynie do gruntu. Pozwolenie na budowe i WZ (powyzej 25m2) bedzie wciaz
    potrzebne, ale gmina bedzie sie mogla wypchac, jesli chodzi o kase.

    --
    Olleo

  • 13. Data: 2013-09-15 00:31:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 września 2013 00:26:24 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:
    >, ale gmina bedzie sie mogla wypchac, jesli chodzi o kase.
    Ale z tego co kojarzę dla podatku bez znaczenia czy na pozwolenie czy zgłosdzenie
    Nie można tylko podać że garaż- musi byc pomieszczenie gospodarcze na opał np. Za
    garaż wolnostojący podatek u nas np tak ze dwa/trzy razy wiekszy jak za chałupę. Na
    posesji mojej mamy śa więc dwa "pomieszczsenia na opał";)

  • 14. Data: 2013-09-15 14:09:36
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Inna sprawa że używanie budowli do czego innego prosi się o potencjalne
    kłopoty.
    Po pierwsze jest to pożywka dla urzędnika aby się wykazać, lub dla
    upierdliwego sąsiada
    Po drugie ubezpieczyciel nie wypłaci złamanego grosza.
    Po trzecie podatek, tu stykamy się z poważnym nadużyciem podatkowym.

  • 15. Data: 2013-09-15 15:49:59
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Inna sprawa że używanie budowli do czego innego prosi się o potencjalne
    > kłopoty.
    > Po pierwsze jest to pożywka dla urzędnika aby się wykazać, lub dla
    > upierdliwego sąsiada

    udowodnienie i przeprowadzenie jakiejs administracyjnej procedury w tym
    kraju to koszmar - wiec tego bym sie wcale nie obawiał.

    > Po trzecie podatek, tu stykamy się z poważnym nadużyciem podatkowym.

    najpierw pkt 1 :-)

    b.

  • 16. Data: 2013-09-16 10:14:10
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > udowodnienie i przeprowadzenie jakiejs administracyjnej procedury w tym
    > kraju to koszmar - wiec tego bym sie wcale nie obawiał.

    Zaręczam cię że na donos upierdliwego lub zazdrosnego sąsiada urzędnik ruszy
    tyłek.

    > najpierw pkt 1 :-)

    Punkt pierwszy jest mało bolesny, ale jak już do tego dojdzie na donos
    sąsiada i urzędnik z nadzoru ruszy tyłek to zawiadomienie pójdzie z automatu
    do wydziału nieruchomości i za zaległy podatek oraz poświadczenie nieprawdy
    w zgłoszeniu do podatku od nieruchomości zrobią z ciebie biedaka. Założysz
    się?

  • 17. Data: 2013-09-16 10:40:13
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zaręczam cię że na donos upierdliwego lub zazdrosnego sąsiada urzędnik
    > ruszy tyłek.

    Ruszy. Musi udowodnić nielegal, co nie jest proste. Brałem udzial w jakims
    postępowaniu jako swiadek własnie o nielegalny garaż - było to kilka lat
    temu - garaż stoi jak stał, sprawa wisi. :-)

> [...]
    > automatu do wydziału nieruchomości i za zaległy podatek oraz
    > poświadczenie nieprawdy w zgłoszeniu do podatku od nieruchomości zrobią z

    Zakładając ze sprawa w ogóle sie zakończy urzędniczym sukcesem, w co wątpię,
    zaległy podatek od garażu + odsetki miałoby kogoś zrujnować?

    b.

  • 18. Data: 2013-09-16 11:49:49
    Od: <m...@g...com>

> [...]
    > postępowaniu jako swiadek własnie o nielegalny garaż - było to kilka lat
    > temu - garaż stoi jak stał, sprawa wisi. :-)

    Wystarczy jak sąsiad strzeli od czasu do czasu kilka fotek parkującego
    samochodu.

    > zaległy podatek od garażu + odsetki miałoby kogoś zrujnować?

    Należny podatek, odsetki, grzywna za uporczywe niepłacenie podatku i za
    zatajenie faktu mającego wpływ na wyższy podatek, koszty egzekucji. Całość
    może wynieść 10-20tys zł, dla wielu jest to kwota oznaczająca że trzeba iść
    do banku po kredyt a są wśród nich tacy co nie będa mieli takiej zdolności
    kredytowej, więc wkroczy komornik.

  • 19. Data: 2013-09-16 12:13:32
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Wystarczy jak sąsiad strzeli od czasu do czasu kilka fotek parkującego
    > samochodu.

    nie ma zakazu trzymania pojazdu w budynku gospodarczym np. w celu wysuszenia
    tapicerki :)

    > Należny podatek, odsetki, grzywna za uporczywe niepłacenie podatku i za
    > zatajenie faktu mającego wpływ na wyższy podatek, koszty egzekucji.

    Należny podatek, odsetki + złożenie czynnego żalu powinno załatwić sprawę.

    b.

  • 20. Data: 2013-09-16 12:24:42
    Od: <m...@g...com>

    > nie ma zakazu trzymania pojazdu w budynku gospodarczym np. w celu
    > wysuszenia tapicerki :)

    Jest.

    > Należny podatek, odsetki + złożenie czynnego żalu powinno załatwić sprawę.

    Złożenie czynnego żalu to chyba zanim na doniosą.