  • 21. Data: 2013-09-16 12:30:00
    Temat: Re: Wiata lub garaż - legalnie
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5236dc6c$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Jest.

    link do jakiegos przepisu poproszę

    > Złożenie czynnego żalu to chyba zanim na doniosą.

    Owszem, chyba.

    b.

  • 22. Data: 2013-09-16 12:37:50
    Od: <m...@g...com>

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > link do jakiegos przepisu poproszę

    Nie chce mi się szukac linku ale przepisy pożarowe czy budowlane tego
    zabraniają. Jeżeli złożysz zawiadomienie do wydziału architektury że
    planujesz tam trzymać motykę to ok, ale jeżeli wspomnisz że od czasu do
    czasu stanie tam samochód aby przeschła tapicerka to założę się że właśnie
    na podstawie obowiązującego przepisu dostaniesz odmowę na budowę. Po prostu
    aby trzymać samochód, nawet przez godzinę obowiązują przepisy zabraniające
    tego bo kwalifikacja przeznaczenia budynku w zawiadomieniu jest inna więc
    oznacza to tyle że złożyłeś zawiadomienie niezgodne z prawdą co jest
    karalne. To samo dotyczy przecież trzymania opału.

    A nawet bardziej owszem.

  • 23. Data: 2013-09-16 12:40:57
    Od: <m...@g...com>

> [...]

    Inna sprawa, jak się wytłumaczysz że na zdjęciach od życzliwego sąsiada
    będzie uwiecznione że trzymasz ten samochód dzień w dzień przez okrągły rok?

  • 24. Data: 2013-09-16 13:02:16
    Od: <m...@g...com>

    Tochę poszperałem w necie.

    Budynek gospodarczy ma swoją definicję i nie jest to garaż.

    § 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
    8) budynku gospodarczym - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony do
    niezawodowego
    wykonywania prac warsztatowych oraz do przechowywania materiałów, narzędzi,
    sprzętu i płodów rolnych
    służących mieszkańcom budynku mieszkalnego, budynku zamieszkania zbiorowego,
    budynku rekreacji
    indywidualnej, a także ich otoczenia, a w zabudowie zagrodowej przeznaczony
    również do przechowywania
    środków produkcji rolnej i sprzętu oraz płodów rolnych,

    Garaż ma swoją odmienną definicję

    § 102. Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów
    osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu,
    będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i zamykanymi
    otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami
    niepełnymi lub ażurowymi

    Jeżeli więc w budynku gospodarczym będziesz trzymac choćby godzinę samochód,
    to będzie to samowola budowlana polegająca na zmianie
    sposobu uzytkowania zgłoszonego obiektu.

    http://regiodom.pl/portal/porady/nieruchomosci/budow
    a-garazu-w-swietle-przepisow-poradnik

    Myślę że nie bez powodu urzędnik nie wyda pozwolenia na budowę budynku
    gospodarczego jeśli wspomnisz że będziesz od czasu do czasu chciał wysuszyć
    w nim samochód.

  • 25. Data: 2013-09-16 13:18:57
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > również do przechowywania
    > środków produkcji rolnej i sprzętu oraz płodów rolnych,

    no dobra, wobec tego płody rolne przywiozłem i co godzinę wyciągam po jednym
    ziemniaku z bagażnika. Nie ma obowiązku się spieszyć. Powiedzmy sobie ze ty
    jestes złosliwy sąsiad to jaka skargę piszesz?
    Czujesz bluesa? To nie jest sprawa jednej kartki złośliwego sąsiada i
    pozamiatane w dwa tygodnie.

    b.

  • 26. Data: 2013-09-16 13:26:56
    Od: <m...@g...com>

> [...]
    > sobie ze ty jestes złosliwy sąsiad to jaka skargę piszesz?
    > Czujesz bluesa? To nie jest sprawa jednej kartki złośliwego sąsiada i

    Konfabulujesz i kazdy urzędnik w tą bajkę nie uwierzy.
    Możesz sobie stanąć przed budynkiem gospodarczym i wypakowywać z samochodu
    płody rolne nawet przez pół roku ale wjeżdżać ci do środka nie wolno bo aby
    móc wjeżdżać pojazdem to trzeba wpierw zmodyfikować, przystosować tenże
    budynek do tego, zarówno pod kątem przepisów pożarowych jak i budowlanych.

  • 27. Data: 2013-09-16 13:55:29
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    > aby móc wjeżdżać pojazdem to trzeba wpierw zmodyfikować, przystosować
    > tenże budynek do tego, zarówno pod kątem przepisów pożarowych jak i

    zatem jakie to przepisy zabraniają mieć brame garażową w budynku
    gospodarczym, a jakie zabraniają tam wjechać w celu wyładowania płodów
    rolnych?

    :)

    b.

  • 28. Data: 2013-09-16 14:07:00
    Od: <m...@g...com>

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > zatem jakie to przepisy zabraniają mieć brame garażową w budynku
    > gospodarczym, a jakie zabraniają tam wjechać w celu wyładowania płodów
    > rolnych?

    Przepisy prawa budowlanego oraz pożarowe. Jest też coś takiego jak
    oddziaływanie budowli na środowisko.
    Podałem ci definicję prawną garażu oraz budynku gospodarczego z których
    jasno wynika do czego mogą służyć te dwie różne budowle.
    Tak jak nie wolno trzymać opału gdziekolwiek, tak i samochodem nawet na
    chwilę ci nie wolno wjechać do byle szopy bo np. możesz przez nieuwagę
    spowodować pożar. Budynek gospodarczy na łopatę ma odmienne oddziaływanie na
    środowisko niż garaż, lub budynek na opał i w związku z tym inne są
    dopuszczone bezpieczne odległości od sąsiednich działek lub budynków na
    sąsiednich działkach oraz wymagania co do budowli.

  • 29. Data: 2013-09-16 14:36:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 września 2013 14:07:00 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Przepisy prawa budowlanego oraz po�arowe.
    Ale w budynku gospodarczym jak pisałes wyzej mozna prace warsztatowe wykonywać- czyli
    np spawać mogę, palnikiem coś sobie ciąć itp. a autem wjechac nie moge;)
    Teoria teorią ale jak budyń pisał nie do udowodnienia w praktyce

  • 30. Data: 2013-09-16 14:41:03
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:
    > Przepisy prawa budowlanego oraz po�arowe.

    >Ale w budynku gospodarczym jak pisałes wyzej mozna prace warsztatowe
    >wykonywać- czyli np spawać mogę, palnikiem coś sobie ciąć itp. >a autem
    >wjechac nie moge;)

    Spawać powiadasz... w drewnianej szopie?

    >Teoria teorią ale jak budyń pisał nie do udowodnienia w praktyce

    Dla sąsiada z aparatem fotograficznym nie jest to problemem.