  • 1. Data: 2010-06-27 07:26:20
    Temat: Winobluszcz chory
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    Witam
    Jakis czas temu zauwazylem na moim pięciolistnym małe przezroczyste kuleczki
    wypełnione płynem. Okazalo sie ze to jaja jakiegos szkodnika, wykluły sie z
    niego jakies dziwne pajaczki. Pryskalem srodkami na przedziorki i nie
    pomogło. Wujek ogrodnik tez nie wie co to moze byc... Objawy sa takie ze
    liscie dostaja jakby udaru, krawedzie brazowieja, a caly lisc zawija sie do
    srodka i marszczy.
    Macie jakis pomysl co to moze byc, i jak to zwalczyc?

    Pozdrawiam
    Sta$

  • 2. Data: 2010-06-27 07:49:57
    Temat: Re: Winobluszcz chory
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Sta$" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kuleczki wypełnione płynem. Okazalo sie ze to jaja jakiegos szkodnika,
    > wykluły sie z niego jakies dziwne pajaczki. Pryskalem srodkami na

    Te środki maja jakąś nazwę?
    Pozdrawiam dociekliwie
    skryba

  • 3. Data: 2010-06-28 13:52:10
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    > Te środki maja jakąś nazwę?
    > Pozdrawiam dociekliwie
    > skryba

    Agrecol Omite 570
    przeciw przedziorkom

    Pozdrawiam
    Sta$

  • 4. Data: 2010-06-28 16:03:52
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Agrecol Omite 570

    1. Zaleca się stosować go przemiennie z środkami przędziorkobójczymi z
    innych grup chemicznych. Zakładam, że przędziorki oraz być może "goszczące"
    ewentualnie tarczniki,
    miseczniki - wybite "do nogi" ?
    2. Jeśli rośnie przy budynku, przy którym blisko przebiega podjazd dla
    samochodów, to być może nawierzchnia podjazdu była zimą sypana solą i jeśli
    w dodatku podłoże jest zbyt kwaśne i bardzo suche zimą to mogą być to efekty
    tej sytuacji. Być może masz go na bardzo słonecznym stanowisku, a to sprzyja
    przemarzaniu bluszczu zimą.
    3. Nie wykluczone jest działanie chorób grzybowych (Colletotrichum
    trichellum, Phoma hedericola). Czy wykonywałeś opryski przeciw chorobom
    grzybowym?
    4. Coś mi się "obiło" o uszy, że bluszcz traci liście trzyletnie. Może zatem
    to naturalne pozbywanie się "staroci".
    5. Jesienią można opryskać przeciw chorobom grzybowym a następnie Treolem
    lub Promanalem na zimujące stadia przędziorków i miseczników. Najpierw
    jednak kontrola liści i pędów z pomocą szkła powiększającego.

    Pozdrawiam alternatywnie
    skryba

  • 5. Data: 2010-07-02 06:42:08
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    > 1. Zaleca się stosować go przemiennie z środkami przędziorkobójczymi z
    > innych grup chemicznych. Zakładam, że przędziorki oraz być może
    > "goszczące" ewentualnie tarczniki,
    > miseczniki - wybite "do nogi" ?

    Psiknalem Magusem 200, w ogrodniczym powiedzieli ze dziala na wszystkie
    stadia przedziorka, a Agrecol tlko na dojrzale, wiec jajeczek mogl nie
    wybic...

> [...]
    > to efekty tej sytuacji. Być może masz go na bardzo słonecznym stanowisku,
    > a to sprzyja przemarzaniu bluszczu zimą.

    Podjazd nie, slonecznie tylko przez 3-4h w ciagu doby

    > 3. Nie wykluczone jest działanie chorób grzybowych (Colletotrichum
    > trichellum, Phoma hedericola). Czy wykonywałeś opryski przeciw chorobom
    > grzybowym?

    Wykonywałem, tez Agrecolem, ale nie pamietam specyfikacji

    > 4. Coś mi się "obiło" o uszy, że bluszcz traci liście trzyletnie. Może
    > zatem to naturalne pozbywanie się "staroci".

    Sadzonki maja rok (dwa lata zakladajac wyhodowanie u producenta)

    > 5. Jesienią można opryskać przeciw chorobom grzybowym a następnie Treolem
    > lub Promanalem na zimujące stadia przędziorków i miseczników. Najpierw
    > jednak kontrola liści i pędów z pomocą szkła powiększającego.

    Na jesien takoz uczynie

    THX

    Sta$