  • 1. Data: 2010-06-27 18:56:55
    Temat: Wkład kominkowy - tani ?
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Witam !

    Czy do sporadycznego "podgrzewania" domu 95m2 starczy taki piec ?

    Tani z Leroy Merlin (niecałe 1000zł) :

    http://www.leroymerlin.pl/produkty/wklad-kominkowy-z
    eliwny-pf-600672,1125298409,1124800639.html

    Czy może jednak trochę dopłacić i wziąć coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item1084096270_kominek_antek_1
    0kw_najtaniej_najszybciej_najlepiej.html

    Drożej około 300zł , ale ma szyber i wysoki czopuch ...

    Jest "tylko" 10kW ,ale do powierzchni domu 95m2 jest wystarczające , a
    do grzania salonu i innych "połaczonych" pokoi to sądzę że aż nadto
    starczy mocy ...

    Ten z Leroy (produkcja francja) , jest 14kW ale ma prostszą
    konstrucję , ale z drugiej strony czy warto płacić za "bajery" ?

  • 2. Data: 2010-06-27 21:17:29
    Temat: Re: Wkład kominkowy - tani ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 11:56:55 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Czy do sporadycznego "podgrzewania" domu 95m2 starczy taki piec ?

    Jeśli do sporadycznego, to zamiast wkładu lepiej Ci się sprawdzi piec
    kominkowy.

    > Jest "tylko" 10kW ,ale do powierzchni domu 95m2 jest wystarczające , a
    > do grzania salonu i innych "połaczonych" pokoi to sądzę że aż nadto
    > starczy mocy ...

    Ale zanim rozgrzejesz dom, to minie sporo.
    Zastanów się nad czymś takim - sam używam i jestem bardzo zadowolony:
    http://www.laudel.pl/oferta.php?dzial=4030fd8e&nrid=
    ceb3e942
    Wygląda w rzeczywistości tak: http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2010-06-28 04:35:46
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Też miałem podobny dylemat i kupiłem w "Leruła" najtańszy wkład Franco
    Belge.
    Palę w nim już 6 lat i nie mogę narzekać. Jedyne, co mi nie pasuje to
    szybkie brudzenie się szyby, ale to ponoć norma w tanich wkładach.
    Inna sprawa, to to , że nie przejmuję się jakością drewna i palę zarówno
    liściastym, jak i deskami z budowy a i gałęzie z ogrodu też zamieniam na
    ciepło w kominku.
    Obudowę też kupiłem gotową w markecie i samodzielnie poskładałem. Jeden
    element musiałem zawieźć do kamieniarza aby obciąć, bo nie pasował do
    wkładu.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-06-28 05:39:37
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Ale zanim rozgrzejesz dom, to minie sporo.
    > Zastan�w si� nad czym� takim - sam u�ywam i jestem bardzo zadowolony:
    > http://www.laudel.pl/oferta.php?dzial=4030fd8e&nrid=
    ceb3e942
    > Wygl�da w rzeczywisto�ci tak: http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg

    Zupełnie mi nie pasuje ...

    Wkład kominkowy ma być wbudowany zupełnie w ścianę , bez żadnych
    obudów , tak jak tu:
    http://www.setler.pl/images/stories/Zrealizowane/max
    /10d.jpg

    Po prostu czytając na stronie producenta kotłów (www.kratki.pl)
    (producent kotła 10kW za 1220zł) oczywiście producent zachwala swoje
    produkty i pokazuje różnice pomiędzy ich piecami a piecami konkurencji
    (tzw że mają szyber , czopuch) ...

    Tyle że w Leroy najtańszy piec kosztuje około 300zł taniej ...

    Po prostu nie chce kupić badziewia , ale też nie chce przepłacać za
    bajery które nie będą mi potrzebne ...

  • 5. Data: 2010-06-28 05:41:03
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Obudow� te� kupi�em gotow� w markecie i samodzielnie posk�ada�em. Jeden
    > element musia�em zawie�� do kamieniarza aby obci��, bo nie pasowa� do
    > wk�adu.

    A obudowa jest potrzebna ?

    Chciałbym aby piec był tak wkomponowany ...

    http://www.setler.pl/images/stories/Zrealizowane/max
    /10d.jpg

    A nie widzę tam żadnej obudowy ...

  • 6. Data: 2010-06-28 06:59:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 06:35:46 +0200, Jacek napisał(a):

    > Też miałem podobny dylemat i kupiłem w "Leruła" najtańszy wkład Franco
    > Belge.

    Powodzenia. Internet jest pełen opowieści ludzi, którzy kupili to gówno a
    ono im za którymś razem w trakcie palenia po prostu pękło i narobiło syfu w
    nowym domku.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2010-06-28 07:34:36
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    wiadomości news:c1.01.3LkmMQ$Iin@mike.oldfield.org.pl...
    > Wygląda w rzeczywistości tak: http://trzypion.pl/Demo/Studio/Kominek.jpg

    A masz może więcej fotek całej ściany za kominkiem i tego podestu. Właśnie
    dostałem w spadku fajną kozę i będę ją montował u siebie. Też mam plan
    zrobić scianę z jakiegoś kamienia albo cegły i poszukuje inspiracji a Twoje
    rozwiązanie wygląda bardzo ciekawie.

    Tomasz

  • 8. Data: 2010-06-28 18:03:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 22:39:37 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):

    > Zupełnie mi nie pasuje ...
    >
    > Wkład kominkowy ma być wbudowany zupełnie w ścianę , bez żadnych
> [...]

    Tyle, że do szybkiego nagrzania, to piec wolnostojący jest dużo lepszy, bo
    promieniuje całym sobą. Owszem, jest gorszy jeśli chcesz nagrzewać kilka
    pomieszczeń.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2010-06-28 18:05:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 09:34:36 +0200, Tomasz O. napisał(a):

> [...]
    > zrobić scianę z jakiegoś kamienia albo cegły i poszukuje inspiracji a Twoje

    Musiałbym zrobić, a to dopiero za tydzień będzie możliwe. Tyle, że u mnie
    to jedyną dobudówka jest ten podest - trzy warstwy cegieł oraz, co ważne,
    kanał nawiewny w podłodze z wyjściem bezpośrednio pod piecem.
    ściana z tyłu to komin z kondygnacji niższych, do tego bramowy, który był
    otynkowany i pokryty tapetą z bąbelkami (hgw, jak się nazywa), który to
    tynk zaczynam skuwać, bo chcę odsłonić cegły.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-06-28 18:06:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 22:41:03 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):

    > Chciałbym aby piec był tak wkomponowany ...
    >
    > http://www.setler.pl/images/stories/Zrealizowane/max
    /10d.jpg

    To nie będzie szybkiego rozgrzewania.

    --