  • 51. Data: 2009-01-04 12:35:51
    Temat: Re: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > Witam!!
    >
    > Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...
    >
    > Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
    > 88cm.
    > Zalozenia: grubosc welny to 30cm, wykonczenie poddasza plyta gipsowa.
    > Pytania: jak to ocieplic?

    Cześć,
    Jestem świeżo po ocieplaniu dachu, w podobnej konfiguracji jak Twoja. U mnie
    nie ma deskowania, lecz membrana wysokoparoprzepuszczalna.
    Zdaje się, że pod dechami musisz zrobić szczelinę do wietrzenia, w tym celu
    proponuję ponabijać gwoździe (papiaki) do boków krokwi 3cm od desek i na tym
    zrobić ruszt ze sznurka. Następnie do boków krokwi zamocuj uchwyty grzybkowe
    (np. koelner Z-WP270 o długości 27cm) tak aby uzyskać wysunięcie stelaża o
    18cm. Przy takim wysunięciu proponuję mocować uchwyty po obu stronach
    krokwi. Następnie nabij gwoździe (papiaki) od spodu krokwi co jakieś 20cm, a
    pomiędzy krokwie włóż wełnę 12cm w rolce (proponuję toprock) i od razu ją
    sznuruj (12cm w rozstawie ponad 80cm raczej sie nie utrzyma). Mocowanie na
    papiaki jest znacznie łatwiejsze i szybsze niż na zszywki (próbowałem i tak,
    i tak).
    Jeśli masz ścianę dwuwarstwową, to zwróć szczególną uwagę na dobre
    połączenie wełny z pionową izolacją ściany. Mam nadzieję, że ściany
    szczytowe (o ile masz takie) nie są wyciągnięte pod deski, lecz do spodu
    krokwi. Pamiętaj o włożeniu wełny między ścianę a deski! Podobnie ze
    ścianami działowymi.
    Teraz montujesz profile CD60 (na grzybkach), wkładasz wełnę w płytach
    (proponuję superrock) pomiędzy profile i naklejasz folię paroszczelną,
    najlepiej odblaskową. Połączenia uszczelniasz taśmą. Na folię zakładasz
    płyty gipsowo-kartonowe prostopadle do profili.
    Praktyczna uwaga co do montażu wełny: wełna skalna nie pyli się tak jak
    szklana. Wełnę lepiej układać gdy jest chłodno, ponieważ można ubrać się
    szczelniej i człowiek się nie poci. Do spoconej skóry drobiny wełny lepią
    się jak rzep do psiego ogona :)

    > Wyobrazam sobie tak:
    > miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
    > od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad
    > poddaszem.

    Nie za bardzo wyobrażam sobie ten betonowy strop... możesz przybliżyć?

    --
    Bartek

  • 52. Data: 2009-01-04 19:23:06
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Nie za bardzo wyobrażam sobie ten betonowy strop... możesz przybliżyć?

    Po prostu sa dwa stropy, jeden nad parterem, drugi znacznie mniejszy nad
    poddaszem. Pelni jedynie role konstrukcyjna.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-01-04 20:11:26
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

    Pewnie zaraz Scream na mnie "napadnie" za Muratora, ale co tam: mam z
    jakiegoś starego Muratora film instruktażowy: "Prosty przepis na poddasze"
    (zrobił to Rockwool do spółki z Lafarge). Po odsianiu bełkotu reklamowego
    pozostaje klarowna instrukcja przycinania i układania wełny, montażu
    rusztowania i płyt GK. Będę na tym bazował. Za dwa tygodnie zabieram się za
    robotę.
    Na filmie Lafarge zaleca układanie profili co 40cm.
    Niedawno pytałem tutaj o to, jakie profile i płyty warto kupować (znajdziesz
    w archiwum). Moje wnioski są takie: profile kupię najtańsze i dam gęściej,
    bo nie opłaci mi się zamawiać w hurtowni markowych, a płyty na całe poddasze
    dam zielone (Rigips) Ewentualnie kupię profile Rigips, jeśli będą na miejscu
    i trafię na promocję.
    Jeśli chodzi o wełnę, to ja zdecydowałem się na Rockwool'a. Markowa wełna, a
    na allegro można kupić w bardzo dobrych cenach. Daję 20cm+10cm (Superrock i
    Toprock).
    Powodzenia
    Krzysiek

  • 54. Data: 2009-01-04 21:22:11
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    kiki wrote:
    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    >>
    > A wogóle macie SKYPE stali bywalcy? Może by tak zrobić konferencję ?

    Macie :) janusz_kk ale rzadko bywam :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2009-01-04 21:37:05
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Dach jest deskowany, a na deskach lezy papa. Membrany nie ma zadnej. Welna
    > bedzie od wewnatrz pomieszczenia pod deskami.
    No to jak ci już tu radzili musisz zrobić szczelinę wentylacyjną, ale
    podam ci inny sposób wg mnie lepszy, kup najtańszą membranę
    paroizolacyjną i ją zszywkami przybij od środka do krokwi tak aby była
    na 3-4cmszpara, krawędzie złóż na dawa a naet na 4 będzie mocniej
    zszywka trzymała. Dlaczego membrana? bo wełna nie lubi wiatru, wiatr
    wywwiewa ciepło z wełny a membrana chroni przed wiatrem, dzięki czemu
    nie obniża izolacyjności wełny.

    > Tu jest lekki problem, bo instalacje elek./sat/net zrobilem po scianie zdaje
    > sie 30cm od desek dachu planujac ocieplenie 25cm. Trzeba bedzie dokonac
    > pomiarow DMF 10 i cos pomyslec. :-((
    Ja mam sposób na wiecenie w ścianie, birę tępe wiertło widiowe i młotem
    udarowym powoli wiercę z udarem, jak poczuję lekki opór to się cofam,
    kabla takim wiertłem nie przewiercisz, a patrząc w dziurę widzisz co
    masz, jak wgłębi się poza tynk do dociskami wiercę normalnie.

    > Czyli nie montuje plyt na styk??
    Montuje ale te które są razem skręcone na tym samym profilu czyli
    krótszy bok płyty, bo tam styk nie pracuje a długie krawędzie które są
    prostopadłe do profilu, już musi być szpara i tam dajesz taśmię aby nie
    pekała.

    > No dzieki, dzieki. Cenne uwagi.
    >
    > Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
    > jej nie przykryje??
    Musisz ją w koło zaizolować jak tylko możesz bo to poważny mostek jest,
    ja mam styro dosunięte aż do membrany i pomiędzy styropian i murłatę
    wsuniętą wełnę, a od pokoju mam cofniętą murłatę, do której mam
    przykręcone profile, pomiędzy wełna a na profile płyta GK.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 56. Data: 2009-01-05 10:33:19
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam!!
    >
    > Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...

    Dziekuje serdecznie Panie i Panowie za cenne uwagi i zaiteresowanie tym
    przegadanym nie raz tematem.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2009-01-06 10:32:10
    Od: z...@f...pl

    > Jest tez kolejne pytanie niestety. Jak obrobic murlate, jezeli ocieplenie
    > jej nie przykryje??

    ..po prostu styropian z pionowego ocieplenia ścian zewnętrznych powinien
    dochodzić ukośnie przycięty do połaci dachu, w Twoim przypadku z pozostawieniem
    2cm szpary między styro a deskowaniem na wentylację. Taka konstrukcja załatwia
    sprawę izolacji murłaty. Wtedy izolacja dachu łączy się w sposób ciągły z
    izolacją ścian. Przeważnie ten odcinek robiony jest przez firmy wyjątkowo
    niechlujnie. Pzdr

  • 58. Data: 2009-01-06 10:38:37
    Od: z...@f...pl

    > Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Murlata jest zgodnie ze sztuka opisywana w ksiazkach.

    > Sciana jest 1W, zadnych styropianow, czy ocieplen.

    ..to wielki błąd. Będziesz tego żałował, może jeszcze o tym nie wiesz. Pzdr

  • 59. Data: 2009-01-06 11:02:24
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <z...@f...pl> napisał w wiadomości

    > ..to wielki błąd. Będziesz tego żałował, może jeszcze o tym nie wiesz.
    > Pzdr

    Wiele o tym pisano, glownie Ci ktorzy takiej nie maja i najwiecej wiedza.
    Wiadomo, ze nie ma idealnego materialu, dla mnie parametry U sa do przyjecia
    dla mojego domu. Gdybym budowal dom bez okien pewnie zastanawial bym sie nad
    innym materialem. W sumie juz jest jak jest i nic z tym nie zrobie, na
    szczescie sa tez pozytywne opinie, a dom budowany starannie.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2009-01-06 11:03:18
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > następny po przeciwnej stronie.. Nie słuchaj tych co chcą ci wmuwić sznurek.
    > Ja mam sznurek i on sie poddaje.
    >
    > 2. Jak już obijesz tym drutem to zamontuj elementy nośne - uchwyty/uszy do
    > stelaży na taką odległość jak ma daleko być to ocieplenie
    >
    > 3. Weź wełnę 12cm - koniecznie 12cm ! Wsadź między krokwie zgodnie ze sztuką
    > czyli wycinasz szersze od 2cm i od dołu już obsznurkuj takerem
    >
    > 4. Na to weź membranę WIATROIZOLACYJNĄ jakąś najtańszą. Potnij na pionowe
    > pasy na szerokość jednej do 3 krokwii jak ci wygodnie i takerem ją przybij

    ..tu robisz błąd, bo ta wiatroizolacja powinna być na tych drutach, przytakowana
    do boków krokwi i dopiero wtedy te 12cm wełny. Taki układ będzie znacznie lepszy
    termicznie, bo nie będzie Ci hulał wiatr w tych 12cm wełny. A to ma ogromne
    znaczenie, gdy powietrze w izolacji jest nieruchome..Pzdr