    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wlasciwe ocieplenie poddasza, wiem ze nudne.
    Date: Sun, 4 Jan 2009 13:35:51 +0100

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > Witam!!
    >
    > Chcialbym wziac sie za ocieplenie poddasza, jest tylko kilka ale...
    >
    > Dane: dach krokwiowy, obity deskami, wysokosc krokwi 15-16cm, rozstaw ok.
    > 88cm.
    > Zalozenia: grubosc welny to 30cm, wykonczenie poddasza plyta gipsowa.
    > Pytania: jak to ocieplic?

    Cześć,
    Jestem świeżo po ocieplaniu dachu, w podobnej konfiguracji jak Twoja. U mnie
    nie ma deskowania, lecz membrana wysokoparoprzepuszczalna.
    Zdaje się, że pod dechami musisz zrobić szczelinę do wietrzenia, w tym celu
    proponuję ponabijać gwoździe (papiaki) do boków krokwi 3cm od desek i na tym
    zrobić ruszt ze sznurka. Następnie do boków krokwi zamocuj uchwyty grzybkowe
    (np. koelner Z-WP270 o długości 27cm) tak aby uzyskać wysunięcie stelaża o
    18cm. Przy takim wysunięciu proponuję mocować uchwyty po obu stronach
    krokwi. Następnie nabij gwoździe (papiaki) od spodu krokwi co jakieś 20cm, a
    pomiędzy krokwie włóż wełnę 12cm w rolce (proponuję toprock) i od razu ją
    sznuruj (12cm w rozstawie ponad 80cm raczej sie nie utrzyma). Mocowanie na
    papiaki jest znacznie łatwiejsze i szybsze niż na zszywki (próbowałem i tak,
    i tak).
    Jeśli masz ścianę dwuwarstwową, to zwróć szczególną uwagę na dobre
    połączenie wełny z pionową izolacją ściany. Mam nadzieję, że ściany
    szczytowe (o ile masz takie) nie są wyciągnięte pod deski, lecz do spodu
    krokwi. Pamiętaj o włożeniu wełny między ścianę a deski! Podobnie ze
    ścianami działowymi.
    Teraz montujesz profile CD60 (na grzybkach), wkładasz wełnę w płytach
    (proponuję superrock) pomiędzy profile i naklejasz folię paroszczelną,
    najlepiej odblaskową. Połączenia uszczelniasz taśmą. Na folię zakładasz
    płyty gipsowo-kartonowe prostopadle do profili.
    Praktyczna uwaga co do montażu wełny: wełna skalna nie pyli się tak jak
    szklana. Wełnę lepiej układać gdy jest chłodno, ponieważ można ubrać się
    szczelniej i człowiek się nie poci. Do spoconej skóry drobiny wełny lepią
    się jak rzep do psiego ogona :)

    > Wyobrazam sobie tak:
    > miedzy krokwie welna grubosci 15cm, lub mniej by zapewnic wentylacje welny
    > od sciany kolanowej do kalenicy, wlasciwie betonowego stropu nad
    > poddaszem.

    Nie za bardzo wyobrażam sobie ten betonowy strop... możesz przybliżyć?

    --
    Bartek