  • 71. Data: 2009-05-20 08:43:25
    Temat: Re: Wnerwiająca polityka reklamówkowa...
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    wziąłem ogórki do dwóch rąk i pod pachę
    > i obiecałem, że tam kupować nie będę.

    jak w dowcipie:
    dlaczego te bułki takie mokre?
    - bo przecież mogły się spocić pod pachami. ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 72. Data: 2009-05-20 12:23:43
    Od: "Grzegorz Kapusta" <s...@p...fm>

    Witam,

    To może jeszcze ja swoje zdanie w tym temacie.
    Uważam, że te reklamówki to może i niezły pomysł. Zostałem
    zmuszony do wybierania się do osiedlowego sklepu z jakąś
    torbą i wcale nie jest mi z tym źle, wręcz przeciwnie, minimalna
    satysfakcja, że jeden woreczek mniej.
    Ale właśnie - minimalna, bo uważam, że zabrali się do tego
    od, za przeproszeniem, dupy strony. Taki woreczek sprasowany
    to pewnie sporo poniżej 1 cm3. Natomiast jaki jest ogrom
    innych opakowań, o znacznie większej objętości! Bardzo chciałbym
    kupić dowolny alkohol i oddać butelkę. To samo z produktami
    koncernów Coca Cola i Pepsi. Wszystkie soczki i mleka w kartonikach.
    A już szczytem wszystkiego jest taki McDonalds - kiedyś córa
    mnie wyciągnęła, coś tam zamówiliśmy, zjedliśmy i... została po nas
    góra śmieci, pełno torebek, kubków, kartonów, wszystko jednorazowe,
    naprawdę od takich kwiatków powinni zacząć, a nie od woreczków.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta

  • 73. Data: 2009-05-20 19:32:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel Gladki wrote:
    > Witam!

    > Sklep to nie organizacja dobroczynna -- tam, gdzie woreczki sa "za
    > darmo", sprzedawca musi uwzglednic ich koszt w marzy narzucanej na
    > inne artykuly, inaczej by zbankrutowal. Ergo, jest drozej.

    ale woreczki kosztują tak z 1 grosz... a nie 10

  • 74. Data: 2009-05-20 20:54:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 21:32:03 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > (...)
    >
    > ale woreczki kosztują tak z 1 grosz... a nie 10

    A ja bym chętnie płaciła, ale za papierowe torby. A plastikowych "foliówek"
    mam organicznie dosyć, od kiedy patrzę na krajobraz wzdłuż polskich szos
    zaraz po roztopach... Dlatego staram się, no staram, mieć torbę
    wielorazowego uzytku w samochodzie, kiedy jade po zakupy. Ale najczęsciej
    korzystam z wyłożonych dla klientów tekturowych kartonów po towarach - taki
    fajny zwyczaj mają moje ulubione sklepy (zresztą m.in. dlatego są ulubione)
    - Społem i Lidl. Przyjeżdżam do domu, wykładam zakupy, a pudło wędruje do
    pieca (zimą) lub zostaje wykorzystane do celów porządkowych w domu, piwnicy
    itp, a po zuzyciu też jest palone - w końcu mam z niego zawsze niezłą
    podpałkę :-)

  • 75. Data: 2009-05-20 20:55:29
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 20 Maj, 20:32, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale woreczki kosztują tak z 1 grosz... a nie 10

    http://www.environ.ie/en/Environment/Waste/PlasticBa
    gs/News/MainBody,3199,en.htm

    Tu, w Irlandii, opłata za jednorazówkę jest narzucona przez rząd i
    wynosi 22 centy. To nie jest cena woreczka - to opłata środowiskowa. W
    artykule, który przytoczyłam, podano, że wprowadzenie tej opłaty w
    2002 roku spowodowało spadek zużycia woreczków plastikowych z 328 do
    21 na głowę mieszkańca. W 1999 roku 36 % klientów używało trwałych
    toreb na zakupy - w 2003 już 90 %.

    Nie chce mi się wierzyć, że trudno zrozumieć cel wprowadzenia takiej
    opcji. Że nie chodzi tu o wnerwianie konsumentów, a o coś zupełnie
    innego.

    Ania

  • 76. Data: 2009-05-20 21:24:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 13:55:29 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > (...)
    > Nie chce mi się wierzyć, że trudno zrozumieć cel wprowadzenia takiej
    > opcji. Że nie chodzi tu o wnerwianie konsumentów, a o coś zupełnie
    > innego.

    Konsument, jak sama nazwa wskazuje, głównie konsumuje, więc większość ludzi
    tylko do tego czuje się zobligowana :-/
    Ale pocieszajace jest, że są jednak i tacy, który oprócz konsumowania -
    myślą; ci mają wielorazowe torby lub używają kartonów tekturowych, marząc o
    papierowych torbach dostępnych w sklepach :-)

    PS. Jedną z moich ulubionych scen w amerykańskich filmach jest ta, kiedy
    ktoś wchodzi do domu i stawia wielkie papierowe torby (bez nadruku!) na
    stole: z jednej malowniczo wystaje bagietka, z innej czupryna sałaty...
    Ach, ten papier, szary, zwykły, wszechmocny i przyjazny :-)

  • 77. Data: 2009-05-20 23:57:48
    Od: "Marek (UK)" <t...@d...gazu>

    Cześć czeremcha
    Wed, 20 May 2009 13:55:29 -0700 (PDT) w
    bz.googlegroups.com>
    napisałeś:

    > Nie chce mi się wierzyć, że trudno zrozumieć cel wprowadzenia takiej
    > opcji. Że nie chodzi tu o wnerwianie konsumentów, a o coś zupełnie
    > innego.

    dokładnie w tą samą stronę idzie rozwiązanie problemu w UK. dwa lata
    temu sprzedający mieli obsesję na punkcie pakowania - w folię, produkty
    oddzielnie do woreczkow a wszystko jeszcze do jak najwiekszej liczby
    reklamowek. a reklamówki lezaly w nieograniczonych ilosciach na kasie.
    tanie dyskonty (netto, lidl) z reguly kasowały za reklamówki 2-3 pensy.
    asda, morisons, tesco - absolutnie nie. teraz jest inaczej - w asdzie z
    początku pytali czy potrzebuję carrier bag, teraz są juz tylko trwalsze,
    'z uszami', płatne (czasem nie). z całego serca popieram te działania,
    bo szlag mnie trafia jak widze wszechobecne foliowe smieci latające po
    poboczach, wpadające do mojego ogrodu albo wrecz zawisające na
    najwyższych drzewach, praktycznie nie do sciągnięcia z cienkiej gałezi
    na wysokosci 15 metrow i straszące przez całą zimię, kiedy drzewo nie ma
    lisci i trzeba podziwiac te smieci wysoko nad głową.
    swiadomosć ekologiczna, poczucie estetyki i konieczność placenia za
    torby powinny za jakis czas znacząco ograniczyc ten wszechobecny
    smietnik.
    moja płocienna torba, zawsze w samochodzie, słuzy juz 4 lata i mam nawyk
    wrzucania jej na tylke siedzenie gdziekolwiek jade. a mala reklamowka w
    kieszeni zajumuje tyle miejsca co chusteczka do nosa i zawsze moze
    spelnic awaryjnie swą rolę, kiedy zapomne zabrac torby płociennej lub
    zrobie nieplanowane zakupy. Niech bedzie czysciej, popieram placenie za
    wszelkie torby, jak za kazdy inny towar.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 78. Data: 2009-05-21 05:56:06
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Marek (UK) wrote:

    > swiadomosć ekologiczna, poczucie estetyki i konieczność placenia za
    > torby powinny za jakis czas znacząco ograniczyc ten wszechobecny
    > smietnik.

    Wiesz co, mi świadomość ekologiczna nijak nie pomaga, bo nie mam* gdzie
    oddać baterii i przeterminowanych leków do utylizacji, nikt nie zbiera
    zużytych świetlówek, recycling plastikowych butelek jest jedną wielką
    fikcją, nikt nie skupuje opakowań szklanych, nawet głupiego złomu ciężko się
    pozbyć. A koszty dowozu makulatury do przeróbki okazały się dla szkolnych
    ekologów wyższe, niż kwota uzyskana za surowiec wtórny.
    Całe te rozporządzenia "ekologiczne" są wiec dla mnie mniej warte niż
    papier, na którym je spisano. A chodzi prawdopodobnie jak zwykle - o kasę i
    temat do odwracania uwagi.

    *to są obserwacje z mojego podwórka, czyli pięciotysięcznej gminy, oddalonej
    od dużych miast ~ 60 km.
    Justyna

  • 79. Data: 2009-05-21 07:13:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > temat do odwracania uwagi.
    >

    > *to są obserwacje z mojego podwórka, czyli pięciotysięcznej gminy,

    A pojemników do segregacji odpadów u Was gmina nie stawia?. Bo w mojej
    okolicy jest tego sporo- nawet na wioskach liczących mniej jak 1000
    mieszkańców.
    I problem z butelkami plastykowymi szklanymi itp rozwiazany.
    I pozbywasz się tego za darmo w przeciwieństwie doo odpadów wrzucanych do
    przydomowego kontenera.

    Krzysiek

  • 80. Data: 2009-05-21 08:20:20
    Temat: Re: Wnerwiaj?ca polityka reklam?wkowa...
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > I problem z butelkami plastykowymi szklanymi itp rozwiazany.
    > I pozbywasz się tego za darmo w przeciwieństwie doo odpadów wrzucanych do

    Jakby stawiali, to nie pisałabym, że jest problem. Najlepsze jest jednak to,
    że teoretycznie za posortowane śmieci płaci się mniej za odbiór, ale
    przyjeżdża jedna przyczepa i worki lądują na niej jak leci. Grunt, że w
    papierach wszystko ładnie wygląda.