  • 1. Data: 2009-02-16 10:55:00
    Temat: Wyburzenie ścianki działowej.
    Od: wojtku <w...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    mam wielki problem, gdyż remontuję dom i większość prac wykonuję sam
    (światowy kryzys:)) więc chciałbym zasięgnąć porady ludzi którzy znają
    się na budowlance.
    Na parterze mam dwa pokoje o wymiarach szer x dł. 4.5 x 5.3 i drugi 4 x
    5.3 między tymi pokojami jest ścianka działowa grubości 16cm razem z
    tynkiem i chciałbym ja zburzyć ale belki drewniane które sa na suficie
    opierają się o tę ściankę i muszę ją wzmocnić. Pytanie brzmi czym ją
    wzmocnić?? Czy użyć do tego szyny kolejowej czy lepiej zapłacić i
    wykorzystać dwuteownik?? Z tym że chcę ją wyburzyć na długości 3.5
    metra. I jeszcze jedna istotna rzecz na tej ściance na piętrze też stoi
    ścianka dzieląca pokoje na górze.
    Dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-02-17 12:09:17
    Temat: Re: Wyburzenie ścianki działowej.
    Od: a...@g...com

    On 16 Lut, 11:55, wojtku <w...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tynkiem i chciałbym ja zburzyć ale belki drewniane które sa na suficie
    > opierają się o tę ściankę i muszę ją wzmocnić. Pytanie brzmi czym ją

    A jestes pewien, ze to scianka dzialowa ? Na sciance dzialowej nie
    mozna niczego opierac, jezeli cos na niej sie opiera to moze jednak
    jest to sciana nosna ? Choc 16cm z tynkiem sugeruje raczej
    dzialowke :) Jezeli to dzialowka to nic nie powinno sie na niej
    opierac i powinno sie ja dac zburzyc bez zadnego problemu.. Pytanie
    czy ktos, kto to budowal, na pewno postepowal zgodnie ze sztuka
    budowlana i przypadkiem mimo wszystko na niej czegos nie oparl.. :)
    Wklej chociaz fotki, bo inaczej to wrozenie z fusow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-02-17 12:55:23
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    To ja się podłącze. U mnie wygląda to tak.
    http://www.mojalbum.com.pl/GroteFoto-MZRKSJYT.jpg i chciałbym w niedalekiej
    przyszłości wybić drzwi do pokoju obok. Budynek jest z lat 40 XX wieku.
    Sciana na pewno jest nośna bo był to zewnętrzna ściana domu. Teraz dom jest
    rozbudowany i sciana zrobiła się wewnętrzna. Wymyśliłem sobie żeby podeprzeć
    stemplem belkę pod którą wypadną drzwi, wykuć otwór szerszy niż planowane
    drzwi o powiedzmy 40 cm (po 20 na stronę), wysoki stosownie do użytego
    nadproża i wpasować w ten otwór gotowe lub zezbroić i wylać nadproże samemu
    a pożniej wykuć resztę otworu. Myślełem również o wstawieniu w otwór drzwi
    ramy np. z ceownika. Przejście będzie bez drzwi. Wszelkie sugestie i porady
    doświadczonych mile widziane.

    Pozdrawiam

    Tomasz

  • 4. Data: 2009-02-18 08:08:49
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    a...@g...com napisał(a):

> [...]
    > budowlana i przypadkiem mimo wszystko na niej czegos nie oparl.. :)
    > Wklej chociaz fotki, bo inaczej to wrozenie z fusow :)

    U mnie na działowej ściance 12 cm spiera się konstrukcja dachu -
    chciałem uniknąć kilku słupów i wykonawca zaproponował, że zamiast
    podpierać na słupach można podeprzeć dach na ściance - kierownik budowy
    nie widział problemu kazał tylko wylać na ściankach działowych wieniec i
    pozostawić 3 słupy tak by ciężar rozłożył się na całości, wieniec tworzy
    coś na kształt krzyża - stabilizuje ścianki i stanowi podparcie dla
    dachu. Choć teoretycznie są to ścianki działowe to jednak nie wchodzi w
    grę wyburzenie ich.

    Ariusz