    From: wojtku <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wyburzenie ścianki działowej.
    Date: Mon, 16 Feb 2009 11:55:00 +0100

    Witam wszystkich,
    mam wielki problem, gdyż remontuję dom i większość prac wykonuję sam
    (światowy kryzys:)) więc chciałbym zasięgnąć porady ludzi którzy znają
    się na budowlance.
    Na parterze mam dwa pokoje o wymiarach szer x dł. 4.5 x 5.3 i drugi 4 x
    5.3 między tymi pokojami jest ścianka działowa grubości 16cm razem z
    tynkiem i chciałbym ja zburzyć ale belki drewniane które sa na suficie
    opierają się o tę ściankę i muszę ją wzmocnić. Pytanie brzmi czym ją
    wzmocnić?? Czy użyć do tego szyny kolejowej czy lepiej zapłacić i
    wykorzystać dwuteownik?? Z tym że chcę ją wyburzyć na długości 3.5
    metra. I jeszcze jedna istotna rzecz na tej ściance na piętrze też stoi
    ścianka dzieląca pokoje na górze.
    Dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam.