  • 1. Data: 2011-07-06 20:59:42
    Temat: Wyciag znad kominka do rekuperatora
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Rzucilo mi sie ostatnio na jakims formum takie cos - grzejac normalnie
    dom podlogowka w momencie rozpalenia kominka dochodzi do przegrzania
    pomieszczenia. Czy nie warto by pomyslec o wyciagu znad kominka
    podlaczonego do reku, zeby to cieplo rownomiernie rozprowadzic po domu?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-07-06 21:31:26
    Temat: Re: Wyciag znad kominka do rekuperatora
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > pomieszczenia. Czy nie warto by pomyslec o wyciagu znad kominka
    > podlaczonego do reku, zeby to cieplo rownomiernie rozprowadzic po domu?

    Po co Ci rekuperator? Za dużo masz kasy? Mam nad kominkiem dziurę w suficie.
    Ciepłe powietrze idzie przewodem elastycznym do wentylatora. Za wentylatorem
    jest tłumik hałasu jaki robi wentylator i dalej powietrze jest rozdzielone do
    łazienki i do drugiego pokoju. Działa skutecznie od kilku lat.

  • 3. Data: 2011-07-06 22:32:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Lip, 22:59, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    > pomieszczenia. Czy nie warto by pomyslec o wyciagu znad kominka
    > podlaczonego do reku, zeby to cieplo rownomiernie rozprowadzic po domu?

    Za male predkosci / za male kanaly zeby tyle ciepla odebrac. Od tego
    jest DGP i pareset m3/h "ciagu" tudziez jak ja mam - kominek z
    plaszczem wodnym ktory ogrzewa bufor, a ten owa podlogowke - ciepla
    przez szybe idzie niewiele i pomieszczenie nie przegrzewa sie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-07-07 08:14:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-07-2011 o 22:59:42 RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > pomieszczenia. Czy nie warto by pomyslec o wyciagu znad kominka
    > podlaczonego do reku, zeby to cieplo rownomiernie rozprowadzic po domu?
    Możesz, tylko jest jedno ale, teraz reku mają wymienniki albo klejone
    albo wręcz plastikowe i gorące pow z kominka zniszczy ci wymiennik.
    Musiałbyś ciągnąc powietrze gorące kontrolować temp w kanale i sterować
    dodatkowy wentylator który mieszałby gorące z chłodnym aby nie przegrzać
    wymiennika. Da się zrobić ale proste to nie będzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-07-09 09:32:01
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.07.2011 00:32, Adam pisze:

> [...]
    > plaszczem wodnym ktory ogrzewa bufor, a ten owa podlogowke - ciepla
    > przez szybe idzie niewiele i pomieszczenie nie przegrzewa sie :)

    Hmmm pewnie macie racje (Ty i Janusz) - kominka z plaszczem nie chce a
    kanal cieplny to bylo by dosc proste rozwiazanie. Ale jakby nie bylo,
    reku i tak sobie to cieplo jakos tam spozytkuje, prawda? ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-07-09 09:32:48
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 06.07.2011 23:31, kogutek pisze:

> [...]
    > jest tłumik hałasu jaki robi wentylator i dalej powietrze jest rozdzielone do
    > łazienki i do drugiego pokoju. Działa skutecznie od kilku lat.

    Jasne, a silnik diesle nie ma prawa dzialac bez swiec zarowych :P

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2011-07-09 19:07:13
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

    > Jasne, a silnik diesle nie ma prawa dzialac bez swiec zarowych :P

    Prawidłowo nie ma prawa działać bez świec żarowych. Ale ty masz mózg wielkości
    orzecha laskowego i tego nie zrozumiesz.

  • 8. Data: 2011-07-09 19:09:40
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Też mam wyciąg do reku nad kominkiem(jeszcze nie zamontowane). Zastanawiam się
    czy podczas jego pracy gdy otworzę palenisko nie spowoduje to zassania dymu
    pomimo, że wysterowane będzie lekkie nadciśnienie. A zbyt gorącym powietrzem
    martwiłbym się tylko wtedy gdy nitka znad kominka jest jedyną i bez dojść z
    innych pomieszczeń. A nad montażem reku też się zastanawiam. Na razie jakieś
    wentyle kanałowe wrzucę.

  • 9. Data: 2011-07-09 20:06:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-07-2011 o 11:32:01 RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

    > Hmmm pewnie macie racje (Ty i Janusz) - kominka z plaszczem nie chce a
    > kanal cieplny to bylo by dosc proste rozwiazanie. Ale jakby nie bylo,
    > reku i tak sobie to cieplo jakos tam spozytkuje, prawda? ;)
    Zgadza się, tym bardziej że w salonie robisz nawiew a w kuchni i łazience
    wywiew i to gorące pow z kominka zdąrzy się wymieszać zanim dojdzie do
    kuchni
    czy łazienki. Ja mam zresztą tak samo zrobione.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-07-10 15:49:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lip, 21:07, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Prawidłowo nie ma prawa działać bez świec żarowych. Ale ty masz mózg wielkości
    > orzecha laskowego i tego nie zrozumiesz.

    Rotfl :) No jak swiece wykrecisz i zostawisz dziure w kolektorze to
    rzeczywiscie moze nie odpalic :D Tak czy siak dzieki tym ktorzy to
    wyciagneli - juz wiem ze kogucik rzeczywiscie jest technicznym zerem.
    Bylo to wczesniej wyciagnac to by sie bez sensu watek dot. obliczen
    sprawnosci rekuperatora nie ciagnal :)
    pozdr.

    --
    Adam