  • 1. Data: 2011-07-07 06:08:40
    Temat: mocowanie belki drewnianej do sciany
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Szukam elementu pozwalającego mocować belki drewniane do sciany murowanej.

    Ważne jest aby element dawał mocowanie kryte w belce i miał sensowną nośność
    (do 300kg może troszkę mniej)

  • 2. Data: 2011-07-07 06:17:43
    Temat: Re: mocowanie belki drewnianej do sciany
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 08:08, Marek Dyjor pisze:
    > Szukam elementu pozwalającego mocować belki drewniane do sciany murowanej.
    >
    > Ważne jest aby element dawał mocowanie kryte w belce i miał sensowną
    > nośność (do 300kg może troszkę mniej)

    Z czego jest ta ściana?

    I jak mocować? "Na płask" wzdłuż ściany, czy np. prostopadle?

  • 3. Data: 2011-07-07 13:20:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > Z czego jest ta ściana?
    >
    > I jak mocować? "Na płask" wzdłuż ściany, czy np. prostopadle?

    prostopadle :)

    na płask to żaden rpoblem :)

  • 4. Data: 2011-07-07 14:01:53
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > prostopadle :)

    Znajomy kiedyś zamontował prostopadle belke do ściany i podparł dwoma
    słupami. Jak zaczęła mu schnąć i skręcać się wyszła z tego piękna
    dziura.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-07-08 06:34:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    300kg powinna bez problemu przenieść M12. Kup kołek ze śrubę dwugwintową w
    tym rozmiarze i wkręć w ścianę. W czole belki zrób otwór o średnicy drugiego
    końca śruby i nałóż belkę na wystający ze ściany pręt. Od strony tynku daj
    na gwint jeszcze nakrętkę, żeby belka nie dotykała ściany.

  • 6. Data: 2011-07-08 08:36:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lip, 08:34, "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote:
> [...]
    > końca śruby i nałóż belkę na wystający ze ściany pręt. Od strony tynku daj
    > na gwint jeszcze nakrętkę, żeby belka nie dotykała ściany.

    A z drugiej strony jak ta belke przymocuje ? ;)
    Pozatym belka bedzie sie obracac jak kurczak na roznie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-07-08 09:58:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Nic nie pisałeś o tym jak belka ma być zamocowana z drugiej strony :). Jaki
    jest przerój belki ? Może uda się wykorzystać "zamek" od uchwytu telewizora
    do ściany ?

  • 8. Data: 2011-07-08 12:07:32
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    W dniu 2011-07-07 08:08, Marek Dyjor pisze:
    > Szukam elementu pozwalającego mocować belki drewniane do sciany murowanej.
    >
    > Ważne jest aby element dawał mocowanie kryte w belce i miał sensowną
    > nośność (do 300kg może troszkę mniej)

    klasyczny sposób to tzw "but": wygięte z grubej blachy korytko mocowane
    do ściany kotwami, a do belki śrubą przelotową. Ale Ty chcesz, jak
    rozumiem, zamocowanie niewidoczne. Dawno temu, kiedy jako pacholę
    dorabiałem przy kładzeniu boazerii, mój majster miał na to prosty sposób
    (były modne atrapy belkowych pował...): w belce wycinał szczelinę od
    czoła na jakieś 10 cm głębokości, i nasuwał dzięki temu na wygięty z
    blachy "teownik" przymocowany do ściany kołkami. Po czym na durch
    mocował śrubami, a łby maskował kołeczkiem. I już. Na pewno nie będzie
    to tak wytrzymałe jak "but", ale ćwierć tony przeniesie, może i więcej.
    Szczegóły oczywiście trzeba by dopracować, zwłaszcza średnicę i
    położenie śrub, żeby nie rozłupywały belki.