    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 6 Sep 2014 10:03:16 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wykonanie plyty zelbetowe
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 6 września 2014 17:46:15 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga napisał:
    > Podczas wykonywania plyty betonowej nad parterem, majster wykonal, szalunek,
    >
    > podsteplowal i ulozyl zbrojenie wiazac je drutem wiazalkowym co drgie,
    >
    > trzecie oczko.
    >
    > Moje pytanie, czy nie nalezy wiazac kazde oczko zbrojenia plyty?.
    >
    > Przeciez kazde wiazanie zostawoa tzw. wasy i czy wiecej to lepiej, pyta
    >
    > bedzie wytrzymalsza na rozrywanie.
    >
    > Czy moja teoria jest sluszna, ze nalezy wiazac kazde oczko, a nie tak jak
    >
    > majster co drugie trzecie.
    >

    > Pzdr.

    Płyty projektuje się żeby pracowały na ściskanie. Na rozciąganie zbrojony beton nie
    ma wytrzymałości. To znaczy jakąś ma ale tak małą że nie uwzględnia się żeby jakiś
    zbrojony beton pracował na rozciąganie. W płytach poziomych tak projektuje się i
    układa zbrojenie żeby płyta pracowała na ściskanie. Celem wiązania jest zapewnienie
    geometrii zbrojenia a nie wytrzymałość. Źle ułożone w płycie zbrojenie powiązane
    podwójnie we wszystkich możliwych miejscach nie wpłynie na wytrzymałość płyty. Stale
    używane w budownictwie są w zasadzie niespawalne. A spawa się zbrojenia chociaż
    wiadomo że jak przywalić młotem to spaw pęknie. Obciążeń taka spoina nie jest w
    stanie przenieść ale przez chwilę utrzyma w kupie zbrojenie.