  • 11. Data: 2009-10-09 00:01:03
    Temat: Re: Wylewka na wjazd przed garazem - Czy robie to dobrze ?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Autor pytal o wylewke przed garazem wiec ten styropian chyba
    > niepotrzebny?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy
    Ja tez Autorowi odpowiedzialem i uzasadnilem moze nie koniecznosc ale korzysc
    z zastosowania izolacji pod te plyte, zima narazona na przemarzanie tym
    wieksze, ze praktycznie droga do garazu i ta plyta jest odsniezana. To
    niewiele kosztuje a zapobiega wielu zjawiskom zblizonym do tych, ktore
    powoduja wiosenne degradacje drog.
    Pzdr

  • 12. Data: 2009-10-09 09:56:56
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > wieksze, ze praktycznie droga do garazu i ta plyta jest odsniezana. To
    > niewiele kosztuje a zapobiega wielu zjawiskom zblizonym do tych, ktore

    Hmm, rozumiem, żeby płyta była chroniona przed przemarzaniem dajesz
    podkład styropianowy od dołu, a od góry kołderkę ? Bo inaczej to nie ma
    chyba sensu. TO lepiej już nie odśnieżać, tylko co z wjeżdżaniem. :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2009-10-09 11:12:11
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > podkład styropianowy od dołu, a od góry kołderkę ? Bo inaczej to nie ma
    > chyba sensu. TO lepiej już nie odśnieżać, tylko co z wjeżdżaniem. :)

    Mlody, tak to Bozia stworzyla. Pewne zjawiska fizyczne zachodza i nic na to
    nie poradzimy. Trzeba je tylko znac i albo wykorzystywac albo sie przed nimi
    chronic.
    Plyta betonowa jest na przemarzanie odporna ale grunt pod nia nie zawsze.
    Slyszales chyba o tym, ze woda zamarzajac powieksza swoja objetosc o okolo 9
    procent? I ten grunt pod plyta, nasycony jesiennymi szarugami woda,
    zima przemarza i to czesto dosc gleboko. Woda uwieziona w porach gruntu
    zamienia sie w lod i powoduje wzrost jego objetosci. A sile Ci on ma
    przepotezna i ona normalnie wysadza wszystko do gory. I jesli na nim lezy ta
    plyta czy plytko posadowiona lawa fundamentowa to ja spoko do gory wysadzi
    powodujac spekanie scian. Po to okreslone sa normowe minimalne glebokosci
    posadowienia fundamentow.
    Gdybys te plyte wylal o grubosci powiedzmy metra nic by sie nie podzialo. Ale
    plytka ma grubosc 10 cm i dobra przewodnosc cieplna...
    Teraz jesli pod ta plyta bedzie izolacja termiczna to ona uniemozliwi lub
    przynajmniej w jakims stopniu ograniczy przemarzanie 'gruntu' pod ta plyta i
    ten grunt pod ta plyta wtedy nie zamarznie bo jest od dolu ogrzewany cieplem
    Ziemi. A jak grunt nie zamarznie to nie powiekszy swojej objetosci i plyta nie
    bedzie narazona na wysadzenie i spekanie...
    Tak, ze dajemy kolderke pod plyte a plyte mozemy odsniezac, posypywac sola a
    nawet po niej jezdzic czolgiem i jesli jest odpowiednio zazbrojona, nic zlego
    sie jej nie podzieje.
    Zamist styropianu mozna pod plyte zastosowac 15-20 cm warstwe zwiru, materialu
    rownoziarnistego, ktory jest niezageszczalny, ma duza, okolo 30 proc.
    porowatosc i to powietrze w porach czyli wolnych przestrzeniach pomiedzy
    ziarnami zwiru, pelni role izolatora, ktory skutecznie zapobiega ww zjawiskom
    a ma wielokrotnie od styro wieksza nosnosc.
    Polecam to szczegolnie wewnatrz w garazy co zima uchroni plyte przed spekaniem
    a latem taka plyta sie "nie poci" gdyz ma temperature zblizona do powietrza.
    Grunt podloza ma zima/lato ma temperature tylko 8 st. C i przy braku izolacji
    termicznej, od dolu, plyta jest chlodzona, ma zblizona temperature do gruntu;
    wtedy nasycone wilgocia letnie powietrze normalnie sie na niej skrapla co jest
    bardzo niekorzystne m.in dla wiezby dachowej.
    Mysle, ze po tym wykladziku zrozumiesz o sso w tym wszystkim chodzi.
    Pzdr.

  • 14. Data: 2009-10-09 14:33:28
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    > powodujac spekanie scian. Po to okreslone sa normowe minimalne glebokosci
    i 2 centymetrowy styropian zatrzyma to przeraźliwe zimno i tę
    niepohamowaną siłę natury.

    > Gdybys te plyte wylal o grubosci powiedzmy metra nic by sie nie podzialo. Ale
    > plytka ma grubosc 10 cm i dobra przewodnosc cieplna..
    Od dołu i od góry i również z boków.

> [...]
    > Ziemi. A jak grunt nie zamarznie to nie powiekszy swojej objetosci i plyta nie
    > bedzie narazona na wysadzenie i spekanie...

    Jak rozumiem wg ciebie mróz działa liniowo zgodnie z siłą przyciągania,
    bo jak ziemia przemarznie na 30cm w głąb to już nie przemarznie na 30 cm
    w bok, co sprawi, że ten straszny mróz wejdzie pod styropian, woda
    zmieni swoją objętość i wysadzi nam ładnie płytę łącznie z tym styropianem.

> [...]
    > ziarnami zwiru, pelni role izolatora, ktory skutecznie zapobiega ww zjawiskom
    > a ma wielokrotnie od styro wieksza nosnosc.
    Przestrzenie między kruszywem, pozwalają właśnie na zmianę objętości
    wody oraz odpływ wody - w przeciwieństwie do styro - tak, że porównanie
    zupełnie nie trafione.

    > Polecam to szczegolnie wewnatrz w garazy co zima uchroni plyte przed spekaniem
    > a latem taka plyta sie "nie poci" gdyz ma temperature zblizona do powietrza.
    Pytający pytał o podjazd do garażu.

> [...]
    > bardzo niekorzystne m.in dla wiezby dachowej.
    > Mysle, ze po tym wykladziku zrozumiesz o sso w tym wszystkim chodzi.

    Myślę, że napisałeś długi i niepotrzebny wywód tylko dlatego, że nie
    przeczytałeś dokładnie posta z pytaniem, a teraz próbujesz bronić
    bezsensownej tezy.

    pozdrawiam
    rafał

  • 15. Data: 2009-10-09 18:54:51
    Od: M <M...@w...pl>

    rrr. pisze:

    > i 2 centymetrowy styropian zatrzyma to przeraźliwe zimno i tę
    > niepohamowaną siłę natury.

    Pamiętaj, że pod wylewką masz zbiornik ciepła (ziemia o dodatniej
    temperaturze - kilkaset ton. To ciepło ucieka, jeśli przykryjesz to
    nawet niewielką warstwą stryopianu, to zatrzymasz tę ucieczkę.
    Współczynnik przewodnictwa dla piachu/gliny wynosi ok 0,8-1W/mK, a
    styropian ma 0,04W/mK. Tak więc podłoże niżej oddaje ciepło wyższym
    warstwom i jeśli tylko opóźnisz ucieczkę to nie doprowadzisz do
    zamarznięcia.

> [...]
    > w bok, co sprawi, że ten straszny mróz wejdzie pod styropian, woda
    > zmieni swoją objętość i wysadzi nam ładnie płytę łącznie z tym styropianem.

    Bredzisz. Tornad nic nie napisał o sile przyciągania. A ciepło poprzez
    dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    zimniejszego (powierzchnia).

> [...]
    >
    > Myślę, że napisałeś długi i niepotrzebny wywód tylko dlatego, że nie
    > przeczytałeś dokładnie posta z pytaniem, a teraz próbujesz bronić

    Myślę, że jesteś produktem dzisiejszego szkolnictwa, który maturę robił
    rysowania i robienia kanapek zamiast matematyki a zamiast fizyki miałeś
    "przyrodę". Do tego nie zrozumiałeś zupełnie tego, co napisał Tornad. I
    jeszcze chwalisz się swoją ignorancją.

    M.

  • 16. Data: 2009-10-09 23:32:34
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > rysowania i robienia kanapek zamiast matematyki a zamiast fizyki miałeś
    > "przyrodę". Do tego nie zrozumiałeś zupełnie tego, co napisał Tornad. I

    Dzieki za wyreczenie mnie w odpowiedzi. Z drugiej strony zauwazylem, ze na
    grupach pojawiaja sie "ludziki", ktorzy maja oryginalny sposob zdobywania
    wiedzy - krytykuja wszystko co ktos napisze niech sie delikwent tlumaczy...
    A ja nie mam na to czasu, ciezko pracuje bo jeszcze sezon i nie mam ochoty
    sie uzerac. I tak mialem szczescie, ze mnie absolwent nie zwymyslal.
    Pzdr.

  • 17. Data: 2009-10-10 08:45:22
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik M napisał:

> [...]
    > styropian ma 0,04W/mK. Tak więc podłoże niżej oddaje ciepło wyższym
    > warstwom i jeśli tylko opóźnisz ucieczkę to nie doprowadzisz do
    Pamiętaj, że nie działa to tylko w kierunku góra-dół.

    > Bredzisz. Tornad nic nie napisał o sile przyciągania. A ciepło poprzez
    > dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    > zimniejszego (powierzchnia).
    Ręce opadają, wiesz co to jest temepratura przemarzania ? I i co z tego,
    że na 20 cm masz -15 stopni C a na 50 cm masz -10 stopni C to i tak i
    tak ziemia Ci zamarznie.

    Więc weź przykryj ziemię styropianem nawet o grubości nawet 0,5 m ale
    zagłebiając go na 10 cm. powierzchnia 3m2, pytanie, czy przy
    termperaturze -20 stopni C ziemia pod styropianem zamarznie czy nie ?

> [...]
    > rysowania i robienia kanapek zamiast matematyki a zamiast fizyki miałeś
    > "przyrodę". Do tego nie zrozumiałeś zupełnie tego, co napisał Tornad. I

    Jak rozumiem temperatura przemarzania nie istnieje ?

    Pewnie masz rację, tylko Twoja znajomość powyższych rodzi pytanie, po co
    ocieplać ściany fundamentowe ? Przecież zagłębione są poniżej strefy
    przemarzania, a grzeje je od dołu taki wielki grzejnik ?
    cytuję .
    > A ciepło poprzez
    > dyfuzję przechodzi z obszaru cieplejszego (niższe warstwy) do
    > zimniejszego (powierzchnia).
    Jak rozumiem masz doktorat z fizyki a matematyki przestałeś wykładać z
    nudów ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 18. Data: 2009-10-10 08:49:55
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > A ja nie mam na to czasu, ciezko pracuje bo jeszcze sezon i nie mam ochoty
    > sie uzerac. I tak mialem szczescie, ze mnie absolwent nie zwymyslal.

    To może jeszcze raz,
    Cytując Twoje słowa że w każdym zjawisku fizyczną biorą udział wszystkie
    zjawiska, które mogą w nim udział wziąć bez wyjątku (widzę, że
    przynajmniej czytamy te same książki - bo to cytat akurat raczej obcy)
    Powiedz proszę co da ocieplenie styropianem grubości 2 cm płyty
    betonowej o powierzchni ok. 3m2 i grubości 10cm. Przeznaczenie wjazd do
    garażu.
    Tak bez złośliwości i rzetelnie, może się czegoś od Mistrza nauczę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 19. Data: 2009-10-10 17:06:14
    Od: Łukasz Kozłowski <k...@g...com>

    uhuhu ale zescie sie rozpisali :) tylko nie wiem czemu mowicie o
    plytach chodnikowych jak ja o nich nic nie mowilem, do nich nie
    dawalem zadnego stryropianu, tylko do wylewki tak jak wyzej pisalem :)

    PS: ciup za duzo cementu dalismy :) , gosc doradzil podlewac ta
    wylewke woda, wczoraj podlewalem, dzis pada deszcz wiec nie musze,
    jutrzejszego ranka bedzie 3 dzien, czy tez jutro podlewac ? ile dni?

  • 20. Data: 2009-10-10 18:51:50
    Od: M <M...@w...pl>

    rrr. pisze:

    > Pamiętaj, że nie działa to tylko w kierunku góra-dół.

    Pamiętam. Należałoby rozwiązać r-nie dyfuzji z odpowiednimi warunkami
    brzegowymi. Tutaj mówimy o efekcie jakościowym a nie ilościowym.

    M.